voor samantha mama van chloe

A

Anoniem

Guest
Hoi Samantha,

Ik reageer hier maar even i.p.v. in je topic met de vraag wie er nog meer heel jong moeder is geworden.

Ik zelf ben niet heel jong moeder geworden. Maar ik had het wel kunnen zijn. Op mijn 16de (  ben nu 22) werd ik zwanger van mijn vriend waar ik toen  al twee jaar en relatie mee had. Gewoon door de pil heen.

Gelukkig kwamen we er snel achter dat ik zwanger was. Ik heb zelf heel erg getwijfeld of ik het wou houden of niet. Mijn toemalige vriend wou het absoluut niet, ik heb mij daar dan ook heel erg door laten beinvloeden. En met de gedachten dat ik nog een studie wou doen, op kamers wonen en de beest uithangen heb ik uiteindelijk gekozen voor een abortus. Heel lang heb ik er heel veel spijt van gehad, ik had veel verdriet van mijn keus. Ik heb mijn toemalige vriend de bons gegeven omdat hij achteraf ook spijt kreeg. Hij had min of meer gezegd dat we dan maar bewust opnieuw zwanger moesten worden. Zo zit ik niet in elkaar. Tot op de dag van vandaag neem ik het hem nog steeds kwalijk.

Maar om op jou verhaal terug te komen. Ik heb er zeer veel respect voor, het zal niet niks geweest zijn om in je pubertijd een kind op te voeden. Als ik de tijd terug kon draaien dan had ik het net als jou gedaan.

Laat al die mensen lekker kletsen. Onverantwoord vind ik het zeker niet. De keuze om zo jong een kind op te voeden ligt bij iedereen anders. Het kan een geloofsovertuiging zijn of toch een foutje. Toch ben ik heel erg nieuwschierig hoe je alles hebt aangepakt.

Ik wil je heel veel succes wensen met je zwangerschap, geniet er van samen met je dochtertje, ze word immers grote zus.

Groetjes Evy
35+6

hoi meid ik vind het lief hoe je reageert echt... ik heb net mij verhaal vertel over hoe mij zwangerschap is gegaan bij mijn dochter zou je dat willen lezen mss??
dan weet je al wat meer..niet verkeerd bedoeld hoor..  ik vind het ook heel erg voor je wat je heb mee gemaakt ik zou het zelf niet kunnen omhet weg te laten halen niet verkeerd na jou bedoeld meid!! echt niet!! zou je het willen lezen als je dan nog wat wil weten kun je het altijd vragen hoor ik sta er voor open om er over te praten dus geeft echt niet kan alles vragen wand ik heb dat ook liever dan dat mensen hun mening geven maar niet weten wat er nou echt is dat vind ik gewoon erg jammer maja die ponyville zal wel niet beter weten en dat is dan gewoon zielig hihihi

nou meid ik hoor het wel nog dan
heel veel liefs samantha

Hi samantha,

Die ponydoos weet inderdaad niets, sommige mensen hebben gewoon geen hersens.
Lekker belangrijk.
Veel plezier.
X

quote: kiekje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-10-2007 07:32:59'));

Hi samantha,

Die ponydoos weet inderdaad niets, sommige mensen hebben gewoon geen hersens.
Lekker belangrijk.
Veel plezier.
X

Ik heb nooit gezegd dat ze een slechte moeder is of dat ik in haar geval niet hetzelfde had gedaan het moet alleen niet aangemoedigd worden om op je 15e een kindje te krijgen (het blijft een uitzondering hopelijk in Nederland)

Ik vind het keigoed dat je je studie hebt afgemaakt en ook knap dat je zo jong een kindje opvoed maar je als je nadenkt ben je toch wel zo reeel dat je hoopt dat andere 15 jarigen het niet overkomt? DAAR ging het om. Nu heb jij een hele lieve vriend die voor jullie zorgt maar zoals je bij je eerste kindje heb kunnen meemaken (vreselijk genoeg!) zijn ze niet allemaal zo en kom je vaak niet zo goed terrecht als jij bent gekomen.

Hoi meiden,

Allereerst zal ik beginnen met te vertellen dat ik van België ben, want de meesten hier zijn van Holland heb ik al opgemerkt.
Nu, bij deze weten jullie het!

Ik kan me voorstellen dat je enorm nare opmerking hebt gekregen over je vroege zwangerschap en idd het is nog jong, dat is een feit.
Maar ik moet eerlijk toegeven, ik ben nu 23... Ik ben mss iets volwassener dan toen ik 15 of 16 was. Maar ik moet er duidelijk ff bijzeggen, ik had van de volwassen wereld heel iets anders verwacht. Ik had er eigelijk grootse verwachtingen van, zoals denk ik wel elk kind.
Maar eigelijk zitten er nog veel kinderen tussen al die volwassen mensen!!!

In alle geval mijn petje af voor jullie!!!

Liefs,
van ons...

Hoi meiden,

nu heb ik de volledige discussie pas gelezen bij de topic 'Hoe oud zijn jullie?'
Wow, seg amai, wat een verwijten krijg jij allemaal naar je hoofd geslingerd Samantha.
Idd zoals ik een aantal keer gelezen heb en zoals ik eerder ook al zei, zegt de leeftijd vaak niets over het feit dat je nu volwassen bent (en dus klaar voor een kind) of net niet.

Jouw verhaal Samantha is echt wel aangrijpend seg.
Ik kan jouw alleen maar heel veel geluk toe wensen in de toekomst!
En geniet gewoon met volle teugen van je gezinnetje.
Want je verdient het echt wel om voor een leuk, gezellig gezinnetje te leven!

Veel liefs,
van ons...

hoi hoi,

ik moet toegeven, ik had in eerste instantie ook zoiets van "goh die is wel erg jong". Maar ik ga er vanuit dat niemand ervoor kiest om op zijn 15e een kind te krijgen. Het feit dat je er wel voor kiest om er nu nog eentje te krijgen, geeft wat mij betreft aan dat je goed weet wat je doet. Je weet in ieder geval wat je te wachten staat (beter dan sommige oudere moeders die voor het eerst een kindje krijgen)

Ik moet zeggen, het voordeel van op jonge leeftijd moeder worden is dat je veel flexibeler bent en veel meer energie hebt. Ik ben zelf op mijn 29e voor het eerst moeder geworden, en ik ben nu 37 (haha, ik had je moeder kunnen zijn). Om me heen zie ik best vaak dat oudere moeders heel erg zelfzuchtig kunnen zijn, het kind mag vooral niet teveel impact hebben op je leven, ze kunnen zichzelf moeilijker wegcijferen, de zorg voor de kinderen is vooral "lastig". Ze willen het liefst full time blijven werken zodat ze in dure auto's kunnen blijven rijden (echt, ik heb er een paar om me heen), en de kinderen worden om de haverklap bij jan en alleman gestald zodat ze zelf leuke dingen kunnen doen.  

Het is hier in Zuid-Afrika voor veel (vooral zwarte) vrouwen heel gebruikelijk om voor hun 18e al een kind te hebben. Nou is het ook zo dat het cultureel gezien veel normaler is dat een oudere zus of de moeder (oma) de zorg voor dat kind op zich neemt, terwijl de jonge moeder verder kan studeren en/of werken. Ook schijnt het zo te zijn dat mannen liever een vrouw trouwen die al een voorhuwelijks kind heeft, want die is in ieder geval vruchtbaar.

Mijn vorige werkgeefster gaf de voorkeur aan alleenstaande moeders als nieuwe werksneemsters. Ze zei letterlijk tegen mij "die hebben tenminste verantwoordelijkheidsgevoel, en nemen hun werk serieus, die jonge meiden die alleen maar willen feesten, daar heb ik niks mee".

Petje af meid, je weet waar je aan begint. Ik kan me voorstellen dat je af en toe denkt "was het maar anders gelopen", maar je neemt in ieder geval verantwoordelijkheid en er zijn zat mensen die daar veel losser mee omgaan.

Liefs,

Ellen mv 2 en zwanger van de derde

ik wil graag even reageeren op wat je zei ''ponyville'' dit dus..

Ik heb nooit gezegd dat ze een slechte moeder is of dat ik in haar geval niet hetzelfde had gedaan het moet alleen niet aangemoedigd worden om op je 15e een kindje te krijgen (het blijft een uitzondering hopelijk in Nederland)

Ik vind het keigoed dat je je studie hebt afgemaakt en ook knap dat je zo jong een kindje opvoed maar je als je nadenkt ben je toch wel zo reeel dat je hoopt dat andere 15 jarigen het niet overkomt? DAAR ging het om. Nu heb jij een hele lieve vriend die voor jullie zorgt maar zoals je bij je eerste kindje heb kunnen meemaken (vreselijk genoeg!) zijn ze niet allemaal zo en kom je vaak niet zo goed terrecht als jij bent gekomen.

zo negatief als dat jij bent had je het nooit gered wand daar mee kom je er echt niet!!
en ik heb ook nooit gezegd dat ik meisjes van 15/16jaar zou aanmoedigen om zwanger te worden. duss.. reeel??? ik denk persoonlijk dat jij niet erg reeel bent omdat je dus  dergelijke dingen kan typen. positiever in het leven staan zou je wonderen doen en daar zul je ook ruggegraad van krijgen om dus negatieve dingen ook goed op te kunnen vangen. en idd lang niet iedereen komt goed te recht daar ben ik mij zeker van bewust maar als jij laat zien dat je wil en er ook daadwerkelijk voor gaat dan kun je 100x je kop stoten maar dan zul je daar sterker van worden en daarna de juiste keuzes kunnen maken.

samantha..

Terug
Bovenaan