Voor Spika

He Roos,

We moeten idd a.s. maandag terug naar de gyn, en ik probeer het dan nogmaals met hem erover te hebben, maar hij klonk de vorige keer erg resoluut in zijn antwoord dat ik dan maar naar iemand anders moest, want dat ik het van hem niet zou krijgen. Dus ik vrees dat hij er niet gevoelig voor gaat zijn.
Ben benieuwd of hij wel mijn behandeld arts wil blijven als ik besluit aan de Alife studie mee te doen, want de gyn uit Veldhoven zei dat ik dan gewoon in Eindhoven in het ziekenhuis onder controle zou blijven.

Je schrijft dat jij bij de VK op controle geweest bent. Kan dat dan? Dacht dat je met die Alife studie in het ziekenhuis onder controle bleef. Als je niet bij de gyn onder controle bent, maar wel een HA/VK hebt die meegaat in het gebruik van aspirine dan kan dat ook?

Ik heb sinds mijn 2e mk geen contact meer gehad met mijn huisarts. Ik ben toen ik wist dat ik voor de 3e keer zwanger was (en weer mis ging), meteen bij de gyn geweest en vanuit het ziekenhuis krijgt de HA alles opgestuurd. We zijn een paar maanden geleden verhuisd en ik moet nog van huisarts wisselen, want we zitten nu dus nog bij de huisarts aan de andere kant van de stad.

In ieder geval bedankt voor je reactie en ik hoop dat we maandag iets opschieten (en hopelijk dit weekend raak klussen ;-).

groetjes,
Dion

Hoi Dion

Toen ik meedeed aan het onderzoek, mocht ik gewoon de controles bij de Vk doen. Er zijn ook vaste controles die bij het onderzoek horen die in het zh gebeuren en na de geboorte ( mocht gewoon thuis bevallen )hebben ze gegevens nodig zoals geboortegewicht en placentagewicht die ze bij mij later hebben opgevraagd.
Hoop voor je dat het een mooi vruchtbaar weekend wordt! Ben benieuwd
liefs Roos

He Roos,

Bedankt voor je info. Altijd goed om te weten hoe dingen bij anderen gegaan zijn en dus al enigszins voorbereid te zijn. Heb inmiddels dus al een flink lijstje met vragen voor de gyn over hoe nu verder te gaan. Het zal zeker een vruchtbaar weekend worden, en hopelijk ook met een positief resultaat. haha

groetjes en alvast een fijn weekend gewenst,
Dion

Hoi Roos,

We zijn vandaag bij de gyn geweest en de uitslag van het chromosomenonderzoek was goed. Geen afwijkingen gevonden. Heb meteen met Veldhoven gebeld om aan te melden voor de Alife-studie en ik kan morgenochtend al daar terecht en zal er geloot worden in welke groep ik terecht kom. Ik laat morgen nog wel ff weten hoe het gegaan is.

groetjes,
Dion

He Roos,

Ben nu dus officieel deelnemer aan de Alife-studie. Ben ingeloot in groep 2 zonder de heparine, dus alleen de ascal (of de placebo dat weten we dus niet). Heb vanochtend meteen de eerste dosis genomen, dus nu is het maar weer afwachten hoe de volgende zwangerschap gaat verlopen. Gyn zei vanochtend wel: " Je gelooft me waarschijnlijk toch niet, maar ik denk dat je in de goede groep zit. Er zitten aardig wat zwangeren in groep 2". Hij heeft gelijk, ik geloof hem niet want dat zal hij tegen mensen in groep 3 ook wel zeggen. Hij zal toch niet tegen mensen gaan zeggen dat ze waarschijnlijk in de verkeere groep zitten omdat iedereen moeite blijft hebben met zwanger blijven, duh. En hij weet ook niet welke groep de ascal heeft en welke de placebo.
We hopen maar dat ik snel weer zwanger ben en dat het dan idd wel goed blijft gaan.

Hoe is het inmiddels met jou? Nog steeds alles goed? Al lekker veel kunnen pronken met je buik? hihi

groetjes,
Dion

Ha die Dion,
spannend hoor! Ik vind het een goed besluit dat je meedoet aan het onderzoek meer kan je niet doen op het moment. Bij mij wist de onderzoeker van de alife studie wel precies wie in welke groep zat. Ga er gewoon maar van uit de je in de ascal groep zit !. Ik duim voor je mee de komende 2 weken en voor wat volgt!  
Met mij gaat het erg goed, ik kan zoveel meer genieten van deze zwangerschap dan de vorige keer omdat je nu weet dat alles ook goed kan gaan, dat ik erg blij ben dit nogmaals mee te mogen maken. Ik kan me nu al hechten aan die kleine in de buik terwijl dat bij mijn dochtertje pas in de eerste week na de geboorte gebeurde! Als alles nu goed gaat bij je hoop ik zo dat ( na de eerste spannende weken) je er echt aan kan overgeven want het is zo mooi !
liefs Roos

Fijn te horen dat met jou alles goed gaat! Moet zeggen dat ik vandaag een stuk vrolijker ben en optimistischer. Het is zoals je zegt: meer kunnen we niet doen. En het moet een keer goed gaan.
Dus hopelijk heeft ons klusweekend resultaat en mag ik over 2 weken alweer de gyn bellen :)

Bedankt voor al je reacties en ik hoop dat je nog hier blijft meelezen zodat we contact kunnen houden.

liefs,
Dion

Terug
Bovenaan