quote: jassie_mien reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-07-2007 20:49:38&apos

);
Hoi Jasmien (of heb je liever Jasm???)
Allereerst aanwijzingen hoe je makkelijk foto's op t forum kunt plaatsen (lukte mij eerst ook niet, heb dit gecopieerd van een andere topic..)
stap 1 : ga naar
http://photobucket.com/login.php?link=topmenu
en maak 1 acount aan of log in als je al een acount hebt.
stap 2 upload een foto die je hier op het forum wil hebben.
stap 3 wacht tot de foto geupload is en druk dan op de (kleine) foto zodat hij groter verschijnt.
stap 4 druk dan rechtermuisknop 1 x in op de (grote) foto en er verschijnt een menu kies daar dan kopieeren van.
Stap 5 open een nieuw onderwerp hier op het forum en vlak het gewoon met rechtermuisknop(krijg je dat menu weer) en dan plakken.
Hoop dat t je nu lukt, want ben erg benieuwd naar jouw manneke!
En nu weer ff terug naar het studeren... tweede sit??? Wat is dat (ken de uitdrukking niet) is dat hetzelfde als een herkansing???
Voor mij zijn herkansingen echt een uitkomst, heb namelijk een hectiesch jaar achter de rug: vlak voor het begin van mn studie is mijn vriendje namelijk in Engeland (hij is engelsman) opgepakt, een zaak van 6jaar geleden om een beetje wiet!!!!
Dus geheel onverwacht zat ik nu alleen met studie en zoontje terwijl mn moeder erg ziek was van de kanker die ze begin vorig jaar had opgelopen....
Mijn leven bestond dus uit zorgen voor mn moeder (thuis of op en neer naar het ziekenhuis), voor haar dieren (+/- 80 hagedissen), naar college, zorgen voor mn zoontje en elke dag leren tot +/- 2uur s'nachts!!! Pfoehhh....
Lang leven de herkansingen dus.... (zo kon ik dingen nog een beetje spreiden)
Tja, gelukkig is mijn vriendje nu weer vrij, de kanker van mn moeder is (voorlopig) genezen, mn vriendje doet de reptielen en ik hoef nu niet meer s'nachts te studeren.... En ik heb het eerste jaar op een vak na (waarvoor ik een herkansing heb in augustus) gehaald!!!
Tja, en nu zwanger.... Tot nu toe heb ik geen speciale status gehad... wanneer ik teveel gemist had ivm ziekte van mn zoontje heb ik gewoon de vervangende opdracht van dat vak moeten doen, vond dit ook niet erg, het is mijn keuze om als moeder te gaan studeren, andere studenten hebben misschien weer andere problemen...
Maar nu ik zwanger ben heb ik toch wel een beetje medewerking van mn studieadviseurs en docenten nodig, vooral ivm aanwezigheidsplicht bij de werkgroepen. Deze mag je namelijk maar drie keer missen en met een zwangerschap en bevalling midden in het eerste semester kan je verwachten dat ik dat niet ga halen...
Vandaag heb ik dus op aanraden van mijn studieadviseur een gesprek met een van mijn docenten hierover, ik hoop dat ze een beetje wil meewerken...
Mijn studieadviseur zelf was wel heel positief, maar vertelde mij ook dat hij mij officieel moet aanraden om een jaar met de studie te stoppen!!!! Vind dit zelf heel raar en ook iets dat de overheid zou moeten aanpakken (ze willen toch meer hogeropgeleiden vrouwen en ook meer jonge moeders???)
Nu moet ik voor het aankomend semester ook voor het eerst een keuze vak kiezen, tjee wat is dat moeilijk... iets kiezen dat je interessant vind buiten je eigen opleiding, wat niet een al te zware belasting is (vooral ivm inbreng in werkgroepen) en dan ook nog eens het juiste aantal studiepunten oplevert....
Vind de studie plannen nog moeilijker dan de studie zelf....
Ach ik hoop dus uiteindelijk met zo min mogelijk vertraging dit jaar door te komen. Als deze zwangerschap net zo verloopt als mijn eerste (heel makkelijk) en als de docenten een beetje meewerken dan moet dat wel lukken.
Ik ben 11-11 uitgerekend en hoop in ieder geval tot begin november door te lopen en in december weer rustig te beginnen (hebben dan natuurlijk veel vrij ivm feestdagen), heel januari is collegevrije maand en we hebben dan alleen tentamens (kan ik dus lekker veel met mn nieuwe kleine knuffelen, lekker ombinden in zo'n doek en dan leren maar..) en dan in feb er weer volop tegenaan in een nieuw semester...
Dat is dus mn ideaal beeld, maar mocht het allemaal anders lopen (mn kleine is natuurlijk het belangrijkste...) dan kan ik altijd nog aanspraak maken op het studiefonds voor studievertraging!
En je vroeg nog naar mn zoontje, hij gaat voor drie dagen in de week naar het dagverblijf en dat geeft mij naast mn lessen de tijd om dan te studeren (nu in de vak. gaat hij nog twee dagen, om in het ritme te blijven en geeft mij de tijd om te leren voor mn tentamen in augustus), verder studeer ik vaak s'avonds nadat hij naar bed is en als ik echt moet blokken voor een tentamen dan neemt mn vriendje hem mee (lekker met dady naar artis, de speeltuin enz)
Als ik probeer te studeren terwijl hij in de andere kamer is komt hij me wel vaak ff opzoeken (of lastigvallen als hij in een slechte bui is).
Gelukkig kan ik de meeste studie door de week doen, zodat ik lekker de weekenden helemaal voor mijn zoontje heb!
Mn nieuwe kleine blijft straks zoveel mogelijk bij mij en als ik naar college moet en mn vriendje hem niet kan opvangen dan gaan mn moeder en een goede vriendin van de familie op hem/haar oppassen... Ik vind het dagverblijf namelijk geweldig, maar niet voor die hele kleintjes (heeft meer met mijzelf te maken dan met het dagverblijf), als hij/zij een half jaar tot een jaar is dan gaat hij/zij gewoon op het dagverblijf...
Zo dat is wel een heel verhaal geworden, fijn om dit tegen een andere studerende moeder kwijt te kunnen!!!
Veel liefs Nika