voor wanneer de babykamer?

<p>Ben je klaar met de babykamer?</p><p>En voor welke stijl ging je?</p><p>Ik kan niet beslissen (we weten het geslacht niet)</p>

Wij zijn na de 20 weken echo een ledikant gaan kopen, commode is van de ikea en die hebben wij iets eerder gekocht,  omdat we er toevallig waren. Nu 28 weken zwanger en enkel alle kleine dingen zoals plankje en gordijnen ect moeten nog opgehangen worden. 
Wij weten ook het veslacht niet en beb natuurtinten vebruikt met als thema bosdieren. 2 muren zijn beige en de andere wit. Meubels zijn wit met een houten detail. 
Je.kan Altijd items later toevoegen. 

Ik was (bij wijze van spreken) met 12w overal klaar voor/mee.
Hebben steigerhouten ledikant, commode en kledingkast. Daarbij Afrikaanse dieren, vooral de giraf komt veel terug. Wij weten wel wat we krijgen maar kamer is vrij genderneutraal. 

Hoi hoi leuk hè! Wij hadden al vrij vroeg het thema bedacht en rond de 18 weken de muren geschilderd en met 20 weken de meubels besteld. We hebben de muren tot halverwege de muur roestbruin geverfd en dan zwarte meubels. Het thema is verder ook bosdieren, en daar dan vooral de accessoires in. Ben nu 25 weken, de meubels zijn gisteren binnen gekomen en gaan we morgen in elkaar zetten en dan steeds meer accessoires toevoegen. Denk wel uiterlijk rond de 30 weken klaar te zijn!

Wij hadden ook op tijd de kamer af, omdat ik op een gegeven moment de kriebels kreeg en mijn man wist dat het mij meer rust zou geven als dat allemaal klaar was. Dus we hadden het tegen het einde van het tweede trimester klaar.
Wij weten het geslacht wel, maar hebben toch bewust voor een neutrale kamer gekozen. Ik had de grote dingen ook al uitgezocht voor we het geslacht wisten, dus hoefden toen het zo ver was alleen nog maar alles te bestellen. Wij hadden geen echt thema of stijl, alleen een kleuren thema waar we aan vast gehouden hebben. Grijs met oker gele accenten. Ik ben er helemaal blij mee. Was een goede keus! 

Wij hebben met 16 weken de meubeltjes besteld. Gewoon wit met houten afwerkingen dus heel neutraal. Was maar goed ook, want er zat 3 maanden levertijd op. Toen we met 20 weken wisten we het geslacht en hebben we de muren blauw geverfd en verder aangekleed. 

Bijna alles was klaar voor week 30, behalve de planken en nieuwe gordijnen. Ze is nu 14 maanden, we moeten nog steeds planken en gordijnen. Pas met een maand of 8 ging ze naar haar eigen kamer ‘s nachts en inmiddels ook alleen nog ‘s nachts omdat de kamer overdag weer kantoor is. Ik vond het fantastisch om het kamertje in te richten, maar achteraf dacht ik bij de details; was het echt nodig? Hahah dus niet teveel zorgen!
Wij hebben een meisje en wisten dat van te voren, maar houden niet van rozig en prinsessig, dus hebben houten bedje van ikea, net als de witte commode. En een donkerblauw/groene muur met drie grote posters van wilde dieren. Mooie rotan stoel en hadden een zebra vloerkleedje, maar die trekt nogal veel stof aan, dus is alweer weg.. 

Is het normaal als je man wil dat de sportschool: halterbed, gewichten, hardloopband en spinningfiets 3/4 van de babykamer innemen?

En je nog ongeveer 1.5 meter over hebt voor het bedje en een comode die ook volgens hem als kledingkast moet dienen?

Want de luiers enzo kunnen wel op de grond liggen. 

Terug
Bovenaan