Wij hadden een commode en een ledikantje al staan toen ik met 32+5 ineens in het ziekenhuis werd opgenomen met een dreigende vroeggeboorte. Maar dus nog geen kledingkast voor de kleine enzo. Gelukkig kwam ons kindje pas met 40+4 uiteindelijk en mocht ik met 33+2 weer naar huis, maar vanaf toen heb ik dus wel superveel rust moeten houden tot de 37 weken grens voorbij was, dus ik ben net na die 33 weken nog in de rolstoel door de Ikea geduwd, want zo ver lopen moest ik echt niet doen. En uiteindelijk was het kamertje dus met 34 weken klaar, want toen hadden we dus ineens haast. Ik kan alleen maar adviseren om te zorgen dat je ruim op tijd bent, haha, maar onze verbouwing om überhaupt een babykamer te maken was pas vrij laat klaar en toen kwam december en dat vonden we wel druk genoeg.
Uiteindelijk werd bij ons 3/4 van de babykamer in beslag genomen door wasrekjes enzo, en hebben we het babybedje gewoon bij ons op de kamer gehad tot we verhuisden naar ons nieuwe huis (toen hij zo'n 7 maanden was), en nu slaapt hij nog steeds lekker bij ons op de kamer en gebruiken we de babykamer alleen voor het opslaan van kleertjes en de commode. Achteraf voelt het vrij onzinnig dat we die babykamer gebouwd hebben bij het vorige huis, je hebt die echt niet per se nodig.
Wij hebben het badje voor ons kindje trouwens gewoon op de badkamer staan, dus dat hoeft echt niet per se op de babykamer. Lijkt me ook helemaal niks, natte plekken op een vloer die daar niet zo goed tegen kan als de badkamervloer.