voor-weeen? of is dit nou echt...

A

Anoniem

Guest
Oh wat heb ik een hekel aan die onzekerheid!!!
Alles is de laatste paar dagen zo raar gelopen dat ik er gewoon zenuwachtig van wordt... en dan vraag ik me af of ik me nu dingen verbeeld... of dat het toch echt is... pffff... hoezo vertrouwen op je eigen lichaam. Misschien hebben jullie nog een paar woorden van wijsheid.
Ik heb een ideale zwangerschap gehad. Geen kwaaltjes. Totdat ik maandag inees vocht ging vasthouden. Dinsdag extra controle: blijkt mijn bloeddruk gestegen. Ik schrikken... (zie andere topic). Donderdag weer controle. Onderdruk is weer gedaald dus dat is mooi. Vraagt ze of ik het kindje nog vaak voel bewegen. Mijn antwoord is blijkbaar te twijfel-achtig. Moet ik dus extra goed op letten en anders vrijdag (vandaag even bellen). Nou heb ik het kindje de hele middag niet voelen bewegen. Gisteravond ook niet en vanochtend weer wel maar echt maar een hele kleine beweging (alsof die zich uitrekt). Ik heb thuis een doppler dus even naar het hartje geluisterd en die klonk nog goed maar toch heb ik gebeld en moest ik toch eventjes voor een hartfilmpje naar het ziekenhuis.

Vind het wel heel fijn dat ze alles zo serieus nemen en alhoewel ik 80% zeker wist dat alles goed ging, heb ik besloten om het toch te doen... je weet maar nooit... en het kindje bewoog echt niet... ?Natuurlijk begon de kleine meteen heen en weer te draaien en te schoppen... Hoezo minder leven voelen?!? Ik schaamde me wel een beetje. Iedereen heeft gezegd dat ik dat niet moest doen en dat je het beter zeker kan weten enz enz. Dat weet ik ook wel maar toch ...

Nu het punt: blijkt er ook nog een weeen monitor aan dat ctg apparaat te zitten. Ik beweren dat ik nog geen enkel voor-wee en bijna geen harde buiken heb gehad. Wat blijkt??? jullie raden het al... achter elkaar door harde buiken: wel 6 binnen een kwartier. En ik voelde daar ook niet echt wat van?!?! - Nu voel ik me al helemaal stom :(

Nou ja, kom ik thuis en heb ik dus nu sinds een uur of 4 vanmiddag menstruatie kramp. Best heftig. Eerst om het half uur en nu om het kwartier. Voorweeen dus. Denk ik? Zit toch wel wat regelmaat in? maar aangezien ik dit nog niet gevoeld heb weet ik niet of het echt is of alleen het voorwerk? help?

Wat raar dat dat juist vandaag gebeurt. Ik snap er niets van en ben er eerlijk gezegd een beetje verdrietig door: heb een beetje het idee dat ik mijn lichaam niet echt kan vertrouwen....

Ik wil het enerzijds heel graag. Anderzijds ben ik doodsbang. En echt het meest ZINLOZE dat door mijn hoofd stroomt: 13 is een ongeluks getal. Ik wil niet dat mijn kind op de 13e wordt geboren... WAT EEN ONZIN TOCH???!!!

pfff.. sorry meiden: niet echt het meest logische of opbeurende verhaal... maar het voelt al wel wat beter nu dat ik het op heb kunnen schrijven... thanx

gr,
KC
39wkn

Och meis toch....pff wat een verhaal he? Hopelijk lucht het ff op....
Ik heb een aantal weken trug ook aan de ctg gelegen en had ook harde buiken
het kan echt spanning geweest zijn, wat zeiden ze in het zhuis erover dan???
Elk lichaam is natuurlijk anders....
heb ook al een aantal keren flinke voorweeen gehad en sinds een aantal dagen
lichte rugpijn en ook van die menstruatiepijn...ik zei al tegen mn mannetje...tis dak beter weet anders had ik gedacht dat ik nu ongesteld zou worden....
Maar verder gebeurt dr niks....ik krijg dr wel de zenuwen van!
Dus kan me jouw verhaal goed voorstellen!
Houd moed meis, tkomt allemaal wel goed...jouw lichaam laat je echt nie in de steek hoor...zodra het echt begint merk je dat heus wel......

Kop op he? Nog ff en tis de 14de,hihi

Knuffel Jo

Hey Jo,
Bedankt voor je bericht. Ik voel me nu al wel een stuk beter (al heb ik nog steeds voorweeen)...
het lucht inderdaad wel op. En uh, ja, nog even en het is de 14e hihihi...
als mijn kindje op de 13e wordt geboren dan wordt 13 gewoon mijn geluksgetal toch. Ik voel me wel een beetje kinderachtig nu. Zoveel mensen die elke dag hopen dat dit de dag wordt en ik zit te zeuren over de datum hahaha... ben een beetje bijgelovig maar ja...
Het is een cliche maar inderdaad: als het kindje maar gezond is :)
groetjes,
KC

Kan me goed voorstellen dat je je zo voelt, het is ook een aparte manier van wachten. Het is je 1e kindje en je weet niet wat je te verwachten staat. Heel goed juist dat je wel naar het ziekenhuis bent gegaan.
Ik ben ook zw van ons 1e kindje, sinds 2wk heb ik s ´nachts ook zo ´n menstruatie achtig gevoel wat straalt naar de rug en harde buiken. Ik dacht het zal wel zo horen aan het einde van de zwangerschap. Nu was ik deze week weer bij de vk en wat bleek had ik al ontsluiting . En daar heb ik zelf dus helemaal niks van gemerkt! Nu voel ik de hele dag al harde buiken en een soort drukkend gevoel, ik hoop ook dat het door gaat zetten!

Nou succes meid, nog even en we kunnen genieten van onze kleine!

Groetjes Sylvia (41 wk)

Hoi KC,

Zie net dat we ongeveer tegelijk het berichtje erop geplaatst hebben en lees je stukje over bijgelovig...... misschien helpt het dat 13 okt op een zaterdag is en NIET op vrijdag! Dus niks om je zorgen over te maken. Een pracht datum om te bevallen.....

Groetjes Sylvia

hihihihi... dat is wel waar... maar dan zit ik natuurlijk alvast na te rekenen dat haar 7e verjaardag (volgend jaar is een schrikkel jaar) op vrijdag de 13e zal vallen ;) (wat een muts he hihihi)
Syl, wat geweldig dat je al ontsluiting hebt. Dat betekent dat het allemaal wel lekker de goede kant op gaat. Ik hoop dat we allebei niet veel langer hoeven te wachten voordat we onze kleintjes mogen vasthouden :)

gr,
KC

Hoi KC, ja ik ook hoop ook dat we snel onze kleine in de armen kunnen houden. Ben erg nieuwsgierig. Laat de bevalling maar komen..... ik heb er echt zin in.

Haha niet te druk maken over die datum, je krijgt straks een pracht kind. Enneh... zijn / haar 7e verjaardag zal ook vast heel leuk worden. OF je kindje wordt gewoon op een andere datum geboren?

Hoe dan ook, een hele mooie bevalling! We zullen elkaar op de hoogte houden.

Groetjes Syl

hey meiden,

Wat kan je dan onzeker gaan voelen he? Echt nie leuk....
Ben ook  al zon ongeduldig typje...

Hoe voel je je nu dan? Nog steeds dezelfde klachten?
hihi grappig eigenlijk dat je al zover vooruit loopt te denken he?
Want idd ooit is de beeb dan vrijdag de 13de jarig, als je hem maar geen Freddy gaat noemen, haha grapje hoor....
Probeer niet teveel te piekeren, ahum zeg ik dan...

Groetjes wakkere Jo, jawel we hebben dr zeker 3 uur slaap opzitten.....pfff

Terug
Bovenaan