voor welke anti-conceptie kiezen jullie?

Hallo iedereen,
Ik heb nog geen idee voor welk anti-conceptiemiddeltje ik moet gaan. De een zegt dit, de ander dat.  Dus ben ik benieuwd hoe jullie hier over denken.  
Groetjes, Mabel.  

Hoi Mabel,

ik hoef er nog even niet aan te denken (ben nu 37+3), maar in de ouders van nu (van deze maand) staat een artikel over anticonceptie voor na de bevalling. Er staan de voor en nadelen van de soorten anticonceptie.

Ik ga waarschijnlijk niet meer aan de pil, want het geeft mij te vlakke emotie (niet echt prettig voor mijn omgeving en mij zelf).

Succes met het beslissen!

groet,

mamaraf

Hoi hoi,

Ik ben na mijn eerste menstuatie weer met de pil begonnen. Maar de eerste strip was niet veilig.
Ik heb informatie gezocht over serilisatie, mijn vriend wilde dat wel laten doen. Maar ik wilde ook weten hoe dat is bij een vrouw. Nu blijkt dat de lans groter is dat je alsnog zwanger raakt dan dat een man het laat doen. (en ik ben nogal vruachtbaar) Ook dacht ik dat je misschien niet meer ongesteld zou worden, maar dat is dus niet zo, je kunt zelfs meer problemen krijgen met ke menstruatie.
Dus ik denk toch dat mijn vriend onder het mes moet. We hadden afgesproken dat hij dat zou laten doen als ik 30 zou worden (over 5 jaar) maar ik weet nu al heel zeker dat ik geen kinderen er meer bij wil (we hebben er 2).
Ik wil het liever nu gelijk laten doen. Maar ik zal de pil wel blijven slikken i.v.m. regelmaat van mijn menstruatie. Maar dan hoe ik niet meer in de zenuwen te zitten als ik die een keer   vergeten ben.

Groetjes, Ris

Ik laat een hormoonspiraaltje plaatsen. Voor sterilisatie vind ik ons zelf nog te jong. De pil wil ik nogal eens vergeten. Condooms gebruiken we nu, maar zodra het kan ga ik een spiraaltje plaatsen. Hebben we 5 jaar geen omkijken naar en het is voor 99% betrouwbaar.

Hoi,

Ik ben 5 weken geleden bevallen van m'n zoontje,
en volgens mij ben ik vandaag weer ongesteld geworden.
Ik voelde me al niet helemaal fit, en zag opeens dat ik
weer aan het vloeien was. Dit is niet van de bevalling, want
dat is 2 weken daarna al gestopt.
Ik begin nu weer gewoon met de pil, zoals ik al jaren heb
gedaan. Heb wel naar andere mogelijkheden gekeken, maar
dit lijkt me toch het beste en het makkelijkste (goedkoopste).

xx Syrah mv Ezra

hoi ik ben 'nog maar' 24 weken zwanger en heb ook de ouders van nu zitten lezen van deze maand en ik denk dat ik voor het staafje in je arm ga!! dan hoef ik de eerste 3 jaar nergens aan te denken !!!
heeft iemand hier toevallig ervaring mee???
Jah het lijkt me niet prettig als ze dat ding in je arm inbrengen maar ja voor 3 jaar heeft ook zo z'n voordelen dacht ik haha

x mariska 24 weekjes zwanger van een dochtertje

Zo'n staafje in haar arm had onze vorige buurvrouw ook. Het beviel haar wel goed. Ik zit er ook over te denken om dat te doen na de bevalling.
Ik dacht alleen dat die dingen 5 jaar werkten???
Het inbrengen ging volgens mij gewoon met een injektie, dus lijkt mij wel meevallen.

Liefs Annemarie

hoihoi,

Ook ik ga weer voor de Implanon, als ik bevallen ben. Heb deze voordat ik zwanger wilde worden ook gehad, en beviel mij erg goed. En je hebt er inderdaad 3 jaar geen omkijken naar.
Ik vond het plaatsen en verwijderen heel erg meevallen, de plek wordt eerst verdoofd, en dan wordt hij met een naald ingebracht. Dan moet je 24 uur een drukverbandje erom laten, en klaar!
Het verwijderen gaat eigenlijk op dezelfde manier.

Groetjes Rianne
33w6d

Terug
Bovenaan