voor welke anti-conceptie kiezen jullie?

Hoi,

Ik ben weer aan de pil gegaan. Na mijn eerste kreeg ik ineens last van koud-warmte allergie en toen ben ik de pil even gaan gebruiken om mijn hormonen een slinger te geven, iets wat goed hielp. Nu ben ik maar gelijk aan de pil begonnen, zodat ik niet weer een allergie krijg...

Groetjes

Hallo,

Even een vraag over zo'n staafje in je arm.
Ik had begrepen dat het zeer onbetrouwbaar is, als het verkeerd ingebracht wordt dan werkt het niet. Niet elke huisarts is ervaren genoeg om het in te brengen en daar zouden weer problemen van komen.(of wordt het door iemand anders gedaan, in het ziekenhuis ofzo?)
Dit heb ik gelezen in de krant een paar maanden terug.

Verder dacht ik ook dat het heel lang duurt voordat je zwanger wordt nadat het verwijderd is.
Ben nu zwanger van de derde en eigenlijk zou mijn man na afloop onder het mes, maar ja ik vind het toch wel erg definitief.( Dit weet hij uiteraard nog niet want hij zou een gat in de lucht springen als ik zeg dat hij niet hoeft, haha)

Hoe zit het met stemmingswisselingen wanneer je zo'n staafje hebt.
Voorheen gebruikte ik de pil en daar werd ik niet echt vrolijker van, toen ik gestopt ben om zwanger te worden voelde ik me 100 keer beter dan toen ik de pil nog slikte.
Daarom wil ik liever niet meer aan de pil, tenslotte is het ook niet echt goed voor je natuurlijk, maar dan denk ik weer ja in zo'n staafje zitten toch ook hormonen die de boel in de war kunnen sturen of is dit anders?

Alvast bedankt voor de info,
Groetjes Son

ik ga voor ee hormoonspiraal. ben er jaren vanaf en vaak wordt je na de eerste paar keer niet echt ongesteld meer. je hoor ook wel eens andere verhalen maar over het algemeen werkt ie toch prima...
en ik wil ook niet meerhierna maar sterrilileren vindt ik ook meteen zo'n stap....dus voor mij gne pil meer maar een spiraal

gr brenda

Welke anti-conceptie je wilt moet je afstemmen op.
doe je borstvoeding of flesvoeding

Met borstvoeding kan nl niet elke pil, ivm doorgeven van hormonen aan je baby anders, en bij flesvoeding ja kan je alles gebruiken wat je wil.

Ik heb zelf 2,5 week me dochter de borst gegeven en had toen besloten zolang ik de borst geef gebruik ik alleen de condoom ivm hormonen.
Nu gaat de borstvoeding niet meer en krijgt ze fles dus ga ik gewoon weer de pil slikken zodra ik ongesteld ben geworden.
Ik gebruik microgynon 30 net als voor me zwangerschap.

Ik zou met je huisarts of verloskundige even overleggen wat voor jou het handigst is.

succes

De pil mag ik niet vanwege verhoogde kans op trombose. Een spiraaltje vind ik eigenlijk zonde, want als we voor nog een vierde willen gaan dan wil ik dara niet al te lang mee wachten.

Ik was van plan de gok te wagen tezamen met de kleinere kans door borstvoeding (ok die discussie hebben we al gehad, maar in mijn situatie was het een goede optie geweest als de borstvoeding gelukt was).

Nu ikngeen borstvoeding geef wacht ik gewoon af hoe mijn cyclus zich herstelt, tot die tijd gebruiken we condooms, daarna net als de afgelopen 15 jaar gewoon periodiek condooms en/of periodieke onthouding. En mocht die vierde zich aandienen omdat mijn cyclus ineens vreemd doet (wat me in de afghelopen 15 jaar nog nooit is gebeurd, maar eens moet de eerste keer zijn), laat maar komen.

Miep

Gewoon rubbertjes.
Geen gedoe meer aan of in mijn lichaam met wat dan ook. Vrouwen moeten al zoveel lichamelijk doorstaan : pil, menstruaties, zwangerschap, bevallen, overgang... laat de mannen maar ff er wat voor doen hoor!
En, als we weer besluiten om voor een tweede kind te gaan, dan hoef ik niet te ontpillen of te ....eh, nou ja dat de hormonen eerst uit het lichaam moeten en alles weer op gang moet komen enzo...jullie snappen het wel?
Tja, en als we dan geen kinderen meer willen???? wie laat zich dan helpen??
Das een hele andere discussie ja.
Maar ach, die rubbertjes is ook wel goed hoor. Velen zeggen dat het 'zo'n gedoe' is.
Zo hebben wij het nog nooit ervaren. wij moesten, omdat ik heel veel antibiotica heb gehad, jaren lang steeds rubbertjes gebruiken. Je went er aan hoor!

Het zit bij mij vrij moeilijk, want eigenlijk ben ik allergisch voor
alle vormen van anticonceptie! Ik kan niet tegen latex, niet tegen
zaaddodende troep, en van hormonale dingen krijg ik vaak ontzettende
migraine.

Mijn enige mogelijkheid is een vrij lichte pil (dan heb ik maar 2x
migraine per maand of zo). Prikpillen, staafjes en spiraaltjes zijn bij
mij in ieder geval geen optie.

Ben er dus nog niet helemaal uit. Bij mijn dochter had ik eerst een pil
die je goed kon combineren met de BV, en daarna weer overgestapt op
mijn oude pil. Ging eigenlijk allebei wel goed.

Lynn

Hoi,
dankjullie wel voor al je reacties, ik denk dat ik voorlopig nog maar even bij de rubbertjes blijf. Ik vind het wel superirritante dingen, maar ja. Voorlopig ben ik nog van plan borstvoeding te blijven geven, dus de pil is dan geen goed idee. Zowieso heb ik het niet op al die hormonentroep. Wat wel weer een voordeel is van het slikken van de pil is dat als je een keer geen zin hebt in je menstruatie je dan gewoon de pil doorslikt. Dus misschien dat het dan straks toch weer de pil wordt, of toch een spiraaltje? Kortom ik ben er nog steeds niet helemaal uit!
Groeten, Mabel.

Terug
Bovenaan