Voor wie bezig is met iui

A

Anoniem

Guest
<p>Hallo meiden</p><p>Een tijdje geleden was er al een topic gestart voor wie er in die maand begon met iui. Helaas komen daar al een tijdje geen reacties op dus probeer ik het opnieuw. Ik zou het fijn vinden om wat ervaringen te kunnen delen en merk dat ik zelf ook zo nu en dan met wat vragen zit waarop ik (zelfs na heel Google afspeuren) geen antwoord op heb.</p><p>Ik zit nu in mijn eerste ronde iui en ronde 16 vanaf starten met actief proberen zwanger te raken. Vandaag ven ik 6 dagen na de eerste inseminatie. </p><p>Wie zou het fijn vinden om hier mee te komen kletsen?</p><p> </p><p>liefs </p>

Hallo JoHanna,
ik ga in oktober starten met de eerste iui!
Ik ben ook erg benieuwd naar ervaringen van anderen 
Groetjes

Hallo JoHanna en gebruiker2236, ik start deze maand met IUI. Ik zit nu in ronde 12 en ik weet al 3 rondes dat het zonder medische hulp niet gaat lukken. Mijn behandeling gaat in de natuurlijke cyclus, omdat het probleem bij mijn partner zit. Ik zie de eerste poging dus eigenlijk als de eerste echte serieuze ronde. Ik heb er best vertrouwen in dat het gaat lukken, maar misschien niet meteen de eerste ronde haha
Waar ik wel een beetje mee zit is dat ik dus ergens volgende week moet beginnen met ovulatietesten, maar dat ik dan ook een afscheid heb van een collega. Mag ik dus 2 uur niets drinken en moet ik tijdens dat afscheid even een tijdje op t toilet zitten ?. Gelukkig weet die collega dat ik in een traject zit, maar gezellig is anders!

Hoi allemaal, 
ik ben eind augustus gestart met iui. Nu nog zonder clomyd, alleen de ovitrelle om te kijken hoe dat zou gaan. Vandaag zit ik op dag 12 (28 aug ins. datum) na insemenatie en heb ik al 2 dagen heel lichtroze bloedverlies (zo start menstruatie bij mij altijd). Mijn man vindt dat ik nog niet te vroeg mijn conclusies moet trekken omdat we pas mochten testen op dag 16, maar toch doe ik dat na een negatieve vroege zwangerschapstest wel. Wederom teleurstellen te verwerken. 
Ik en mijn man zijn ondertussen twee jaar bezig en nu eerste poging iui er op zitten. 
Hoop dat het voor jou beter is afgelopen Johanna? 

Hoi allemaal!
ik ben ook bezig met mijn eerste iui. Er is bij ons geen reden gevonden waarom het nu na bijna twee jaar nog niet is gelukt. Ik ben aan het prikken geslagen en dat gaat top. Dinsdag voor uitgangsecho. Ik voel echter niks en dat maakt mij onzeker. Beetje dubbel want ben heel blij met geen bijwerkingen. Spannend allemaal!

Wanneer is bij jullie de inseminatie gedaan? Ik hoop dat het voor zaterdag is want ik ga een weeekend weg met vriendinnen naar bestemming onbekend... en dat vind ik vooral spannend. Dinsdag zit ik op cyclusdag 11. 

Ik had donderdagavond een positieve ovulatietest en op vrijdagmiddag had ik de inseminatie. Ik zat donderdag op dag 18. Ovulatie is voor iedereen anders en is niet te plannen, zelfs niet met medicijnen geloof ik. Heel irritant want daardoor moet je misschien uitjes of andere afspraken op het laatste moment afzeggen. Maar ja, alles voor een kind he! ?

Hoi Dames,
Deze of volgende maand wordt ik uitgenodigd door het ZH voor een prikconsult. Daarna zullen we waarschijnlijk ingepland worden voor de eerste IUI. Best wel heel spannend. Maar ik ben er van overtuigd dat dit gaat werken. De zwemmers van mijn partner waren prima, maar niet mega snel. Dus als het hoog ingebracht wordt met wat extra hormoonstimulatie moet het lukken

Terug
Bovenaan