Voor wie het interresseert

Hoi Ilona,
wat leuk om te lezen en om die foto's te zien. Mooie dochter heb je zeg!
Lijkt me idd wel wat hebben dat varen. Alleen zo dicht op elkaars lip. Ik denk dat wij hier af en  toe elkaars koppen zouden inslaan. Nou ja... in elk geval zou de irritatie wel eens flink oplopen.
En wat erg zeg, zo'n personeel. Zal altijd wel een kunst zijn om de "goeie" eruit te zoeken.
En wat betreft die sociale contacten... dan is zo'n forum als dit toch extra leuk he.
Groetjes Veerle

Hoi Ilona,

Ik vind het leuk om eens te lezen en te zien hoe jouw leven er uit ziet op zo'n schip. Mooie meid Laura! En wat een kop met haar zeg!
Ik vind het knap van je  , je bent toch beperkt in je  bewegingsruimte  en soms in je privacy.  Maar als ik jouw verhaal lees heb je het goed voor elkaar en een prachtige dochter.
Heb je erg moeten wennen aan het varen? Heb je geen "zeebenen" als je weer op vaste land bent?  Ik word al zeeziek op een pont hihihi

groetjes Sonja

Hoi Sonja,

ik had idd in het begin als ik aan de wal stond zoiets van waarom beweegt de grond hier zo? Een beetje omgekeerd dus. Aan boord was ik continue aan het compenseren vanwege de beweging, maar dat had ik niet eens door. Pas als ik aan de wal stond werd ik licht in mijn hoofd en draaierig. Nu kan ik het verschil veel beter aan en heb ik er vrijwel geen last meer van. Maar opeens zeeziek worden in de Albert Hein is geen pretje! Ik ben alleen bang op de Oosterschelde en de Westerschelde omdat we daar een keer een golf "vast" water in de woning hebben gehad. Toen heeft een golf ons scheef gedrukt en de tweede golf heeft een ruit kapot gedrukt en toen stond er een laag van 20 cm water in de woning. Ik heb als een gek gehoosd en 400 liter water uit de woning gehaald en later is er nog 400 liter uit de woning gezogen. Alles was kapot en we waren bijna afgezopen. Gelukkig is mijn man een goede kapitein! Sindsdien ben ik daar bang en "zeeziek" (of het zijn gewoon de zenuwen).

Groetjes Ilona

Terug
Bovenaan