voor wilma23 en iedereen die wil weten hoe onze 1e afspraak verliep

hoi Deez,

fijn dat je schoonzus daar rekening mee wil houden.
het is voor hun natuurlijk ook wel een lastige situatie.
bij ons weten inmiddels wel veel mensen dat we al een jaar 'bezig'zijn, maar er zijn er niet zoveel die weten dat we nu naar het ziekenhuis zijn gegaan. mijn naaste collega's weten er wel van. ben zelf bedrijfsleidster en mijn  regioleidster weet er verder niets van, hoeft van mij ook niet. gelukkig ben ik doordeweeks vaak wel een dag vrij, dus ik hoop dat ik het een beetje op die dagen kan plannen. bij mijn man op het werk weten ze er nu ook van want hij moet er nu wel telkens vrij voor nemen.
hoe lang zijn jullie nou 'bezig'?
ik las dat jullie waarschijnlijk voor IVF  zullen gaan, dat wordt een spannende tijd voor jullie. Hopen dat de IUI wel een beetje zin heeft.

Jullie veel sterkte met het afwachten

Tot schrijfs, groetjes sandra

Hoi Sandra,
Wij zijn in juni 2005 gestopt met de pil en had lange cyclussen die gelukkig minder lang werden, maar 4 juli 2006 mocht ik voor het eerst naar de gyn.
Volgende week krijgen we zeker te weten te horen wat het zal gaan worden, IUI (maar de gyn dacht waarschijnlijk van niet, omdat het zaad van slechte kwaliteit is), ICSI of IVF........vind het nog steeds allemaal erg raar......het gaat zo toch allemaal best snel, maar toch ook weer zo langzaam.....
2 nichten van mijn man kwamen vertellen dat ze ook zwanger zijn, toen kreeg mijn mannetje voor het eerst een dip. En ik dan ook. Maar goed, onze maxima is ook zwanger..en wie allemaal nog meer.....onze tijd komt ooit ook wel een keer.....

hallo allemaal !
Ik en mij man hebben gisteren de uitslagen van de tests gekregen ik van het hormoon huishouden +uitstrij en mij mann over zijn semenanalyse ! en toen de schok bij mij was alles prima eisprong+hormonen maar bij mijn man was de zaad best slecht ! "ze zwemmen niet vodoende of liggen stil op een plaast"nou dat kwam best hard aan  ! Nu zei de doktor dat iui niet in aanmerking komt omdat de zaad dan nog plus minus 20 cm moet zwemmen en dat redden ze niet ! Nu gaan we in de molen van de IVF ! en de arts zei , dat wij daar goede kansen hebben ,omdat bij mij gelukkig alles goed is ! op 3 november moeten wij naar de gyn weet iemand wat ons daar te wachten staat ? wij hebben natuurlijk al de een of andere onderzoek gehad !

groetjes en bedankt alvast voor eventuele reacties
Alexandra en Michiel

sorry dit bericht moest eigendlijk op de voorpagina en niet als reactie maar ik wens iedereen succes en ik hoop dat iedereen mama gaat worden   het komt allemaal goed komen ! Maar het belangrijkste is niet de hoofd laten zakken !   Jullie moeten eraan blijven geloven !
 groetjes Alexandra

ons eerste afspraak is erg mee gevallen, het eerste onderzoek was bloedonderzoek voor glamidia. dat was ok. maar dat wist ik al.
afgelopen vrijdag kregen we de uitslag van de zaadtest deze was zeer slecht en de enige optie voor ons is ivf.

komende vrijdag moeten we weer heen dan krijg ik een cyclusanalyse en mijn man word ook nagekeken. ook zijn bloed.

dus dat word een spannende periode.
nu maar hopen dat bij mij alles ok is.. ik heb een normale cyclus en verder geen problemen.
mijn man is op zijn 9e aan een bal geopereerd, die was niet ingedaald.
w.s. is dat de oorzaak van zijn zeer slechte zaad.

gr wilma

Hoi Wilma,
ik heb je verhaal gelezen. Dus jouw man is geopereerd.......en met jou gelukkig alles goed. Praat je man er goed over of heeft hij een schuldgevoel? Ik zal zo ook eens een nieuwe topic openen met de uitslag van vandaag van ons.

hoi wilma,

dus het is waarschijnlijk zeker dat die slechte kwaliteit zaad van die niet ingedaalde bal komt??
Mijn man is ook geopereerd, bij hem waren beide ballen niet ingedaald. Hij wist alleen niet hoe oud hij toen was maar zijn moeder dacht een jaar of 6.
Ik ben wel zeer benieuwd naar de uitslag van het onderzoek. die krijgen we 9 nov pas.

groetjes sandra

he moon

ik hoop dan dat jullie uitslag beter is dan die van ons.   wat duurd dat ja lang voordat je dat te horen krijgt.
bij ons duurde dat een week en werden we over de uitslag gebeld.
het is trouwens niet zeker dat de oorzaak deoperatie aan de bal is. dat nemen we wel aan omdat de gyn ons van te voren al had verteld dat mannen die dat gehad hebben vaak minder vruchtbaar zijn.
maar vrijdag ochtend hebben we een afspraak en dan horen we meer.

Terug
Bovenaan