Hoi hoi,
Hoe is het met jou? Met mij ging het vooral de laatste maand niet zo goed. Ik had veel buikpijn en na ruim drie weken had ik nog geen eisprong gehad volgens mijn gevoel. Omdat ik PCO-syndroom heb (verstoorde hormoonhuishouding waardoor je niet of onregelmatig een eisprong hebt, maar bij mij ging het al best wel lang redelijk goed), was ik bang dat dat aan het verslechteren was. Gisteren belde ik het ziekenhuis en vandaag mocht ik al langskomen bij mijn eigen gyneacoloog.
Ik heb een heel fijn gesprek gehad met haar, maar waar ik al bang voor was, is ook het geval. Mijn PCO-syndroom is inderdaad weer erger geworden. Ik zit nu op dag 24 van mijn cyclus en het eitje was nog te klein (pas 1,5 cm en bij 2,0 tot 2,4 cm springt 'ie). Je kon goed de andere blaasjes zien op de echo, een kenmerk van PCO.
Ik krijg nu de komende twee maanden steeds echo's om te kijken hoe de eitjes groeien en dan moet ik begin december terugkomen. Als het inderdaad een rommeltje blijkt te zijn moet ik aan de Clomid, maar dat maakt me dan ook niet meer uit hoor. Zoals het nu gaat zal het ook niet lukken met het zwanger worden (en blijven)... Die miskramen kunnen goed een gevolg zijn van de PCO, dus dan is het ook maar beter dat ik hormonen krijg denk ik.
Vrijdag moet ik terugkomen voor de tweede echo om te zien of dit eitje nog wel doorgroeit, maar dat is niet zeker. Het kan goed zijn dat het eitje weer verschrompelt... Anders krijg ik misschien wel een kuurtje om mijn menstruatie op te wekken en dan gaan we weer door naar de volgende ronde.
Ik ben heel blij dat er nu gericht iets aan gedaan wordt, maar ook wel verdrietig dat het toch weer tegenzit. Ik heb vanmiddag effe uitgehuild bij ons mam. Die was wel heel lief en positief, alleen de reactie van mijn man viel een beetje tegen. Hij begon te zeuren dat het al zo lang duurt met die ellende en dat hij geen zin heeft in dat ziekenhuisgebeuren allemaal. Hij kwam uit de nachtdienst (meestal is hij dan humeurig) en had volgens mij geen goede zin, maar ik heb hem wel meteen gezegd dat ik zo het gevoel had er alleen voor te staan. Daarna was hij weer wat vrolijker, maar was ik al zwaar teleurgesteld. Niet echt een fijne dag dus.
Ik hou je in ieder geval op de hoogte van de ontwikkelingen...
Liefs van Sacha