voor Yvonne Z

Hoi Marisa,

Als je baby tevreden is en lekker in haar vel zit, is er inderdaad niets aan de hand en zou ik het lekker zo laten

Groetjes van Yvonne, mv Claudia

Nog even een vraag aan Yvonne!

Ik geef nu vanaf jouw advies gisteren één borst,
dit gaat prima trouwens, Roy drinkt er dan wat langer
aan tot dat hij voldaan is, wanneer ik anders al overgegaan was
op de andere borst. Het eerste spuiten vang ik dan even op met een doek als ROy toch loslaat want dat doet ie meestal als ie het even niet meer aankan!!

Maar nu is mijn vraag; ik begin over een maandje weer met werken (parttime) en ik was van plan te gaan kolven. Dit doe ik nu af en toe ook al om er wat aan te wennen en mijn vriend geeft dan een flesje. Maar jouw advies was immers om te gaan blokvoeden zodat mijn hoge melkproductie iets terugloopt, maar door kolven zal het toch juist weer gaan oplopen???
Want ik zal ''tussendoor'' moeten kolven omdat Roy ook gewoon zijn voedingen moet krijgen.    
En ik wil toch alwvast een voorraadje proberen aan te leggen voor de eerste dagen werken.

Yvonne,

ik zet mn berichtje van gisteren even weer bovenaan,
zodat je 'm makkelijker tegenkomt hoop ik!

Groetjes

Hoi,

Het afkolven heeft inderdaad ook invloed op de melkproductie, het is denk ik even zoeken naar een balans. Veel moeders zitten 's ochtends met de eerste ochtenvoeding vaak ruim in de melk en benutten dat moment om te kolven voor een voorraad. Dat zou voor jou ook een geschikt moment kunnen zijn. De baby drinkt de ene borst dan leeg en de andere borst wordt leeggekolfd. Dit kun je vlak na het voeden doen, maar een andere mogelijkheid is om tijdens het voeden te kolven. Op die manier profiteer je van de toeschietreflex die je kindje al voor je opwekt.
Je kunt op die manier een voorraadje opbouwen,  begint de dag dan met "lege" borsten en kunt vanaf dat punt verder gaan met het stabiliseren van je melkproductie. Als je frequent meerdere keren per dag gaat afkolven, zal dat je melkproductie waarschijnlijk teveel stimuleren. Kun je hier iets mee?

Groetjes van Yvonne, mv Claudia

jazeker kan ik hier iets mee!
Ik heb inderdaad een paar keer 's ochtends vroeg
gekolfd en dat ging prima.

Bedankt!

Terug
Bovenaan