Voorbereiden op kunstvoeding

Ik zou zelf een starterspakket aanschaffen, daar zit alles in wat je in het begin nodig hebt. Heb ik zelf ook gedaan. Ik heb die van Phillips Avent, en die bevalt me nog steeds heel prima. 

Wij hebben geen flesjes gekocht, maar eerst de gratis flesjes uit die dozen geprobeerd van Avent en Difrax. Nieuwe flesjes zijn zo bijgehaald en de eerste week met de kraamhulp wordt alles toch meteen afgewassen. Onze dochter is nu anderhalve week en drinkt uit beide merken goed.
Ik zou geen hele set kopen als ik jou was. Beetje zonde (en duur) als je kindje het niet pakt. 

Wat er al gezegd word... Koop niet te veel... Flesjes etc zijn zo gekocht als het nodig is. Wij zijn Avent fan :) wat ik wel echt mega handig vond was die flessenhouder van Avent waar je flesjes, spenen etc op kunt laten drogen. Dan wordt het niet zo'n rommel op het aanrecht. Zou je ook aanraden om een zogenaamd 'torentje' te kopen. Handig voor als je er op uit gaat met je kindje. Dan heb je de juiste hoeveelheid poeder per flesje bij je en makkelijk in flesje te doen.
Wij hebben bij beide kids Hero poeder gebruikt. Vonden wij fijner omdat dat overal verkrijgbaar is... Wonen in een klein dorp en als Kruidvat eigen merk op is dan is er geen alternatief. Terwijl die Hero zowel bij drogist als supermarkt verkrijgbaar is. 

Hoi, 
hier ook dr brown. 
Ik heb het gevraagd aan de consultatie vpk, zij vertelde dat de spenen van avent het dichtstbij komen van een tepel, difrax goed is vanwege de vorm en dr brown beste ontluchting. Nadeel van de dr brown vind ik dat die groene dingen vervormen in de sterilisator/vaatwasser en daardoor de fles kan gaan lekken. Maar ben alsnog tevreden :)

Terug
Bovenaan