voorbereiding baby spullen, lijst

<p>Inmiddels zwanger van nummer 3. Er zit best wat tijd tussen 1 en 2 en 3 dus vrijwel alle babyspullen heb ik destijds weg gedaan.  Nu dus overnieuw shoppen , leuk!  maar wel bewuster nu! Bij de eerste twee liet ik me helemaal gek maken door verloskundigge, voorgeschreven lijstjes en producten die je zeker moest hebben. <br />Vertelde de kraamzorg dat dit handig was en hoppa daar sprong mijn man alweer in de auto.  Conclusie , ik heb de helft niet of nauwelijks gebruikt. De box bevoorbeeld, onding staat in de weg en hebben mijn meisjes denk ik in totaal 10 keer ingelegen. Badje, met standaard tummy tub en noem het maar op, Heeft bij ons drie weken dienst gedraaid en toen al wist ik het is veel makkelijker je baby gewoon in zoń baby zitje in je eigen douche bak de badderen. Spikplinternieuwe comode met luier depots en bakjes voor de hele zwitsal lijn…doet nu dienst als speelgoed kast omdat ik het al gauw makkelijker vond haar gewoon op aankleedkussen op bed aan te kleden. Om maar te zwijgen van die bergen rompers kleding waar de hele familie mee aankwam. De helft was alweer te klein voor het uberhaupt aan de beurt kwam om aan te trekken.</p><p>Ik ben nu dus echt niet van plan de hele toeters en bellen weer te kopen hoor. Ik snap dat de basis nodig is maar.. Ik word voor de derde keer moeder en weet inmiddels hoe het werkt. Maar dat is dus wel een discussie met de verloskundige nu al. Die is van mening dat je echt de hele baby uitzet paraat moet hebben…. Wat is jullie mening?  </p>

Ik vond overslagrompers voor de eerste maten fijn, en badolie ipv wasgel oid. En ja wat is nou een must.. een bibs speen was hier erg welkom, had er echt 5 ofzo. Maar als ervaren moeder zal je t wel weten, wat je echt wil, en anders is t zo besteld toch!

Als jij in de week na de bevalling jouw pasgeboren baby op je knieën wil wassen in een douchebak dan moet je dat inderdaad lekker zelf weten. Ik denk niet dat de kraamhulp daar heel blij van wordt, maar het kan natuurlijk dat je die ook niet nodig vindt bij de derde. 

En maak een kraamlijst met spullen die je wel van je familie en vrienden wil krijgen zodat je niet met al die goedbedoelde rompertjes opgescheept zit. 

Verder snap ik niet zo goed waarom je naar de mening van anderen gaat vragen als je het allemaal al zo goed weet. Doe gewoon waar je je zelf prettig bij voelt.  

oh en het is opnieuw en niet overnieuw. 

Koot81 
als je zo achterlijk kan reageren reageer dan gewoon niet. Het is niet alleen een forum om vragen te stellen maar ook om je verhalen kwijt te kunnen..
En houd dat beterweter gedrag van woordspelling ook even voor je.. niks beters te doen dan iemand afzeiken? 
laat iedereen toch lekker.. 
Wees allen is aardig voor elkaar

Een badje is wel fijn. Daarnaast wat kleren, billendoekjes, luiers, aankleedkussen, bedje, hydrofiele luiers, kruiken en je bent een heel eind. Voor mijzelf hoort daar een draagdoek ook bij, maar dat is wel persoonlijk. Kijk als je thuis wilt bevallen wel goed of je daar alles voor in huis hebt. Zou gewoon kiezen wat jezelf wilt. De baby gaat de box echt niet missen hoor, ook al moet dat van je vk

Hai! Niet zwanger en dus geen eigen ervaring met uitzet kopen. Ben wel iemand met weinig ruimte en een beperkt budget, dus ook ik zal (hopelijk snel!) bewust mijn spullen kopen.
Kun je bepaalde zaken niet tijdelijk huren of lenen? Zoals een badje met standaard. Is misschien handig tijdens de kraamperiode zodat de kraamverzorgster in ieder geval volgens de arbo-regels kan werken? Ik snap ergens wel dat het fijner is om je kindje op de bank of op bed te verschonen, maar een commode of ladenkast heb je toch ook gewoon nodig voor de bergruimte? Dan doe je het nadat de kraamverzorgster weg is zoals jij het wilt ? 
En die bakjes.... dat is puur voor het oog. Als jij dat niets vindt doe je het toch niet? Zolang alles maar op de een of andere manier georganiseerd is. Zo'n luierdepot kan prima met een emmer als jij dat fijner vindt. De meesten zullen dat vinden stinken en daar zul je dus een discussie over krijgen. 
Qua kleding zou ik zelf een basisset aanhouden (x aantal rompertjes maat zoveel, x aantal maatje groter, sokjes, mutsjes, etc) en verder heel duidelijk je grenzen aangeven bij je familie over wat je wel en niet wilt krijgen? Ik zou er zelf heel blij mee zijn als mijn familie met kleding komt, maar ik zou alles wat teveel is of nooit gedragen wordt weggeven. Er zijn helaas nog altijd tiener/jonge moeders die het goed kunnen gebruiken!
Gewoon nuchter blijven. Wel zaken kopen of huren als dat arbo-technisch voor de kraamhulp nodig is, daar zou ik echt geen discussie over voeren. 

Gellukkig zijn er mensen die wel normaal reageren. Heel fijn! bedankt voor jullie mening, daar kan ik veel mee. In tegenstelling tot wat sommigge ( of was het somiggen :) ) mensen denken , weet ik echt niet alles.  De negatieve reacties geef ik geen aandacht, negatieve aandacht is ook aandacht en blijkbaar zijn er mensen die daar te kort aan hebben ;) 
Inderdaad gisteren een site gevonden waar je gewoon babyspullen per week kunt huren dus dat is echt een fijne tip! dus dat ga ik voor bv een badje echt even bekijken want die gebruik je dus na een paar weken echt niet meer. Inderdaad gaan we ook gewoon op een kaartje zetten dat centjes voor op de spaarbank van de kleine erg gewenst zijn i.p.v. kleding. Ik vond alleen altijd dat vragen om een bepaald type kadoo een beetje hebberig leek maar aan de andere kant , als je anders alles dubbel krijgt is ook zonde.

Terug
Bovenaan