voorbereiding baby spullen, lijst

Ik zou inderdaad kijken wat je kunt lenen voor de kraamverzorgster. En anders een grote emmer werkt ook om je kleintje te wassen. Hier gewoon aankleedkussen op tafel of kast gelegd. Niet speciaal commode voor gekocht.

Als tip voor de familie vraag om cadeau bonnen van verschillende winkels. Denk hierbij aan HEMA, drogist voornamelijk plaatselijke winkels. Dan kan je daar zelf passende kleren of verzorgingsproducten voor kopen.
Geniet van de zwangerschap en een hele mooie kraamtijd. 

Welnee joh, dat is niet hebberig! Ik zou het juist fijn vinden om iets te geven waar de ander echt iets aan heeft! En er zullen altijd mensen zijn die liever zelf iets willen bedenken, dat hou je toch niet tegen.
Die bonnen of cadeaukaarten is ook een goede tip! Kun je uitgeven wanneer jij iets nodig hebt. Maak je een foto van (of als je kindje het aan heeft) en stuur je als bedankje aan de gever. Is ook echt superleuk voor de gever (Ik had ooit een badcape voor iemand gemaakt en vond het onwijs leuk om vorige week nog te horen dat ie nog steeds gebruikt wordt)

Mijn mening is dat wat je voor je andere 2 kinderen had en gebruikte je dat voor je 3e kind toch ook kunt doen? De basis dan.
Een badje hoeft niet duur te zijn afhankelijk van het merk dat je kiest. Dat is toch veiliger en hygiënischer dan in je douchebak. Veiliger lijkt me ook, niet dat je zelf uitglijd of een misstap maakt en je baby straks gewond is of erger. Dat allemaal vanwege het besparen van een paar euro. Waar laat je je baby als je even naar het toilet moet als je geen box hebt?
Het is wat de baby business. Zoveel spullen te koop, gemakend. Als de baby er is en je mist iets dan is het vaak zo in huis wanneer je het online besteld. 

Een paar kruiken, babydekens, hydrofiele/badstof luiers heerlijk zacht. Overslag rompers en pyjama’s. Prenatal , c&a en h&m verkoopt deze. Badspullen, creme of olie van een merk dat je fijn vind, luiers nou dan ben je toch al een heel end. Tkmaxx verkoopt ook leuke en betaalbare babyspullen. Helemaal niet gek om aan te geven bij fam en vrienden wat je nodig hebt mochten ze er naar vragen. Als je een babyshower op de planning hebt staan dan kun je alvast wat dingen afstrepen.

Ik heb wel alle toeters en bellen box badset, commode ledikant wipstoel etc en gebruik het echt allen dagelijks. 

Geniet van je zwangerschap vooral met de feestdagen voor de deur 

Ik ben het helemaal met je eens.
Wij hebben een zoontje van 11 maanden en wat ik allemaal gekocht heb voor hem en niet gebruikt... 
Onze kraamhulp zei ook vaak dat dingen echt overbodig zijn die op de lijst staan.
Ze was ooit kraamhulp geweest bij mensen die niet wisten dat ze zwanger waren. Ze zei " zelfs een wasmand kun je omtoveren tot bedje als het moet, en is het kindje er slechter van geworden? Nee.
Dit is natuurlijk een extreem voorbeeld. Maar babynestjes enzo? Nee daar doe ik echt niet aan mee.

Wij hebben het badje bij de kringloop gekocht, goed schoongemaakt en alleen gebruikt in de kraamtijd.
Ik had alles van het lijstje gekocht maar heb alle lakens ed niet gebruikt. Kleine is gelijk in een puckababy gegaan. 
Kruiken heb ik geleend. Hooguit 3dgn gebruikt. 
Hydrofiele doeken, washandjes ed sommige zweren erbij, de kleine van ons drogen we gewoon met een zachte badhanddoek af.
Rompers met lange mouwen zijn voor die kleintjes echt ondingen.
Wij vonden de maxi cosie verschrikkelijk. Als wij hadden geweten dat er een 01234 stoel in 1 was hadden we die gelijk aangeschaft. Evenals de lompe kinderwagen... investeer in een goedde buggy. Neemt minder ruimte in. De 1e maanden heeft mn man hem veel in een draagzak gedragen.
Luiertas is ook een ding die wij nooit gebruiken. Je stopt er zoveel in en t meeste gebruik je nooit. Wij hebben een klein rugzakje, ideaal.
Maar ieder zn mening natuurlijk..

De meeste adviezen zijn al wel gegeven maar nog even voor de cadeautjes van de kraamvisite... Ik heb op lijstje.nl een lijstje gemaakt en dat was echt super handig. Zo hadden mensen genoeg te kiezen, maar kreeg ik geen dingen dubbel. En daar kun je natuurlijk ook bonnen op zetten voor bv Prenatal.

Terug
Bovenaan