Voorbereiding...hellup...

A

Anoniem

Guest

Hoi,

zoals julie al weten ben ik gestopt met de pil. Echter zijn er nog dingen waar ik aan moet denken voor ik hopelijk snel zwanger word? Zoals foliumzuur slikken (welke) en (hoelang van te voren) etc. ZIe ik nog dingen over het hoofd?

Thanks!!

hoi achia.

ik gebruik al een lange tijd evasin als foliumzuur.
je kan foliumzuur   net zolang gebruiken als nodig is.

poekkie

Hoi Poekkie,

Dank voor je reactie. Hoe lang moet je het gebruiken? Althans, moet je het tijdens je zwangerschap ook blijven slikken?

Hoi hoi

Ja, je moet het tot minimaal 8 weken zwangerschap door blijven slikken, maar langer is beter!!

liefs janine

Dus eigenlijk de hele zwangerschap door slikken is gewoon goed?!

Hey Aicha, nou dat is nou ook weer een beetje overdreven hoor.
Ik geloof dat tot 10 weken zwangerschap geadviseerd wordt.
Verder is het het beste als je 4 weken voor de bevruchting start met slikken.

Je hebt speciale vitaminepillen voor zwangere vrouwen. Daar zit ook foliumzuur in.

Groetjes,

TeHa

wat moet je nog meer slikken?

Sorry voor de vele vragen. Ik wil gewoon zeker weten dat ik goed voorbereid ben. Stop voor het eerst met de pil namelijk.

hoi Aicha,

Je hoeft niet ineens allemaal pillen te gaan slikken hoor als je zwanger wil worden. Foliumzuur natuurlijk wel, ik heb gehoord dat natuurlijke vitamine en mineralen betre opgenomen   worden door je lichaam. Bij de Tuinen verkopen ze ook foliumzuur dus daar kan je eens naar kijken. Gravitamon kan ook, dat is gelijk een goeie multivitamine voor tijdens de hele zwangerschap. Zelf ben ik vegetarier en slik dus ook multivitamine speciaal voor vegetariers. Maar als je voldoned groente en fruit eet en lekker gevarieerd, dan kom je in principe niets tekort en hoef je dus niets bij te slikken. Verder natuurlijk GEEN ALCOHOL meer en NIET ROKEN!! Dat wist je natuurlijk wel maar ik wilde het toch nog even zeggen omdat het zo belangrijk is.
Op www.zwangernu.nl vindt je ook nog info.

Nou, heel veel succes ermee. Hoop dat je lekker snel zwanger bent.

Groetjes sprookje

Terug
Bovenaan