Voorkeur geslacht?

Ik heb helemaal eens dat het belachelijk is dat je  blijkbaar alleen gelukkig kunt zijn als je een jongen én een meisje in je gezin hebt. Bovendien, er zijn ook mensen die uiteindelijk besluiten om maar een kindje te krijgen. Dan moeten die wel helemaal ongelukkig zijn!

Zelf dachten mijn man en ik dat we een jongen zouden krijgen.(geen reden, gewoon gevoel)  Intussen hebben we twee keer op de echo mogen zien dat het een meisje is. Toen we het de eerste keer hoorden waren we een keer beetje beduusd, maar meer omdat we nu wisten welk geslacht ons kindje was. Ik vond het een heel bijzonder moment. Die avond zei ik steeds 'we krijgen een dochtertje'. Alsof het ineens nog iets echter was geworden. Maar geen enkel moment ben ik er niet blij mee geweest. Ik kan niet wachten tot ze er is!

Groetjes, Marisa

Hallo dames,

Ook ik heb ook het zelfde nu meegemaakt. Ik heb zelf al een zoon van 9 jaar en iedereen d8 automatisch dat de 2de een meisje zou worden. Ik hoopte zelf er ook stiekem op. Maar vorig week toen ik echo kreeg en mij vertelt werd dat ik een zoontje krijg was ik toch wel even geschrokken, maar voor mij is het ook belangrijker dat het gezond is. Maar toen ik het zeg maar aan de familie vertelde dat ik weer een zoontje krijg was het voor hun ook van "jaja je houdt ons voor de gek, of nee joh echt waar, oh is het wel zeker," nou noem maar op. Ok dat ik zelf een beetje overdonderd was ok, maar als al die anderen ook zo reageren dan denk ik ook van is hij wel welkom, of zou een   meisje meer welkom zijn in de familie. Nou ik heb toen ook tegen iedereen gezegd "heb ik lekker 2 bodyguards naast me lopen hahaha. En ik ben superblij met mijn kindjes. Voor mij hoeft het niet persee 1 jongen en 1 meisje. Ik ben blij wat ik krijg en kan niet meer wachten tot dat hij er is. Nu een naam nog bedenken. ahhahaah zo moeilijk..........

Ik zou zeggen trek er niks van aan en geniet lekker verder van je zwangerschap....

gr. Lucy

Hoi,

Ik vind het idd ook onzin,ik bedoel gezondheid staat bovenaan vind ik en daar komt bij dat ik een jongen net zo leuk als een meisje vind.Bovendien is het raar vind ik persoonlijk als iemand op je kraamvisite komt en zegt ach wat jammer een jongen of go tja je hebt het niet voor het kiezen,vreemde opmerkingen.

Geniet nog lekker van je zwangerschap..

Liefs Bernice

Hoi hoi,

ik weet precies wat je bedoelt. Wij hebben twee zoons en nu krijgen we weer een jongen. Dat hebben we voor de rest aan bijna niemand verteld, maar overal krijg ik de vraag of we hopen dat het een meisje is. Er zijn zelfs mensen die vragen of we nog een vierde kindje willen als dit weer een jongen is. Waar halen ze de brutaliteit vandaan? Wij zijn gewoon blij dat onze baby er op de echo gezond uitzag en hopen dat hij gezond geboren wordt. Maar ik kan wel verdrietig worden van de lompe reactie van mensen.

Groetjes van Marloes

Hoi,

Het aller belangrijkste is dat het kindje gezond is dat staat op nr1. Wij weten niet wat het wordt en willen het ook niet weten. Mijn vriend heeft een dochtertje uit zijn vorige relatie maar die maakt het niet uit wat het wordt. We zien het wel het is van harte welkom wat het ook is.

Gr Fruit Girl 17 wk

Wij willen heel graag weten wat het wordt!!! Dan gaan we de kamer daarop aanpassen. We zouden een jongetje heel leuk vinden. Iedereen om ons heen krijgt steeds meisjes dus vandaar....
Maar....als het een meisje wordt vinden we dat ook superleuk!!
Als het maar gezond is, dat is het belangrijkste.

Suus

Hoi wat een stomme opmerking vind ik dat !!!!
Ik heb zelf 2 dochtertjes en heb het ook meegemaakt met mensen die zo reageerden
terwijl mijn man en ik er gewoon blij mee zijn zolang het gezond is.Momenteel ben ik 40 weken en 1 dag zwanger van ons derde kind en vaak  zeggen  mensen van
nou hopen maar dat het een jongen wordt. Wij weten al wat het word een jongen maar ik hou het juist voor zulke mensen geheim .Ik zou zeggen zolang je maar een gezond kind op de wereld brengt dat staat voorop ,en trek je er maar niet veel van aan .
Verder succes met je zwangerschap    

Groetjes Shelena

Bij ons hetzelfde. Toen mijn tweede zoon werd geboren zeiden mensen rechtuit tegen mij: wat jammer een jongetje, daar heb je niets aan. Die trekken later naar hun vriendin toe en jij bent de boze schoonmoeder. Kun je blij zijn als je je kleinkinderen (, net mama geworden en dan al over oma zijn nadenken?) één keer per maand ziet.
Nu ben ik zwanger van de derde en we weten nu ook dat het weer een knulletje wordt. De eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat ik toch even moest slikken dat al die roze tutkleertjes etc, weer langs mijn neus voorbij gaan.

Toen mijn vader echter diezelfde avond heel erg teleurgesteld reageerde op het feit dat ik weer een jongetje kreeg (gelukkig telefonisch) heb ik daarna een potje zitten janken omdat ik boos was dat mijn kindje waar ik erg gelukkig mee ben, zo werd afgewezen.  

Daarbij, ik vind het ook echt leuk om een jongensmama te zijn. Mocht er nog een vierde komen en het is weer een jongen,dan is 'ie meer dan welkom!! Want ik ben toch de allerliefste mama van de hele wereld (volgens mijn knullen!!)!!

Groeten, Ruma  

Terug
Bovenaan