Voorkeur geslacht?!

Dag dames!

Dit onderwerp gaat nu niet zo zeer over mezelf, maar wel over mijn fam. en bekenden om mij heen. Ik heb al een prachtige zoon van nu bijna 11 maanden, en ben 24 weken zwanger van baby 2! En hoe vaak heb ik alwel niet gehoord... en nu hoop je zeker dat het een meisje word!!!! Of, dan hoop ik voor je dat het nu een meid is. Mijn eigen moeder en mijn zusje hebben ook de voorkeur naar een meisje, dat kon ik bij mijn zoon in de zwangerschap al merken, en nu weer. Ik weet wat het word, zeggen ze dan, een meisje!

Bij mijn schoonfamilie vind ik het weer een ander verhaal, zij hebben al 4 kleinkinderen en allemaal jongens. Dus dan zou het deze keer toch een meid moeten zijn. Ik word er gewoon niet goed van, en zeker niet, omdat wij al weten wat het word  ssst!

We zijn dolblij met een tweede en ik vind het super wat voor geslacht het dan ook mag zijn, als het maar gezond is. Maar ik vind het soms zo vreemd hoe andere mensen, zonder na te denken kunnen reageren, van het word nu een meisje. Wat een onzin, ik kan me dr soms echt boos om maken, en zeker van mijn eigen moeder en zusje. Wat het ook word ik ben er erg blij en trots op!

Herkenning?

Liefs supermams...

hoi,

hier is het precies andersom!! (jongen-meisje)

wij hebben een dochter van 2, en nu zeggen ze van: je hoopt zeker op een jongen?
uhhh nee, maakt niet uit. vind 2 meiden ook geweldig!!!

in de familie van mijn man, dus die de naam kunnen voort zetten zijn er alleen maar meiden geboren. en nu krijgen wij te horen van: nou ik weet zeker dat het bij jullie dit keer een jongen word hoor.. dat gunnen wij jullie wel!

PARDON?
gunnen? je mag al blij zijn dat je een gezond kindje krijgt... en daarbij vind ik 2 meiden ook wel leuk!!

wij willen niet weten wat het word, dus mag iedereen lekker nog in spanning blijven!!

Hoi supermams,

Ja, ik kan er ook erg boos om worden, wij hebben ook al een jongen en idd 'hopen' mensen voor ons dat het nu een meisje wordt...? Ik hoop dat we een kerngezond kindje gaan krijgen. Jongen of meisje maakt ons echt niet uit. Het wordt trouwens weer een jongen haha...geweldig toch?

Liefs, Elle

Ik had heel erg voorkeur en daarom wilde ik het dit keer ook weten
Ik heb twee jongens en het wordt dus een meisje
Maar ik ben wel zo nuchter om te weten dat de echoscopist het aan het verkeerde eind kan hebben en dat het alsnog de 3e zoon kan worden
Tijdens de echo vond ik het eerst belangrijk om te weten of de uk gezond is en als toetje te horen wat het werd
Ik had zelf het gevoel dat het een 3e zoon werd en de hoop dat het dan toch een meisje zou zijn.
Ik maak er geen roze kamer van, maar met kleertjes leef ik me heerlijk uit

En over de naam doorzetten: mijn schoonouders waren helemaal gelukkig bij bijde zoons omdat nu de achternaam doorgaat
Het was zelfs zo erg dat ze bij mijn zwager toen ze daar de derde meid kregen mijn zwager ze is wezen vragen of ze kwamen kijken omdat ze dat niet uit zichzelf deden terwijl ze tegenover elkaar wonen
Dat vond ik echt belachelijk toen ik dat hoorde!!!

hey hoi!

Bedankt voor jullie reacties, en het is prettig om te weten dat ik niet de enige ben die rondloopt met dit probleem! En ik kan me ergens voorstellen dat je min of meer een voorkeur had naar een meisje, als je al twee jongens hebt. Mijn schoonzus wou pas bij de derde (na twee jongens) weten wat het werd, en het werd WEER een jongen... ze vind het wel jammer dat ze zich niet kan uitleven in al dat prachtige meidespul!!!

Ik vind twee jongens ook super, dan kunnen ze hun jongens "ding" straks samen delen, ik hoop dat ook dat het gaat klikken tussen die twee... maar al hebben ze soms is ruzie, dat is toch nog geen probleem. We zullen het zien!

Bedankt voor jullie reacties in ieder geval!!!!!!!

Liefs José

Hoi,

Hier niet zoveel problemen rondom het geslacht. Mijn ouders en schoonouders zijn helemaal door het dolle dat ze er een kleinkind bij krijgen. En het geslacht maakt ze echt niet uit.

Mijn zus had wel een voorkeur voor een meid, omdat ze zelf ook twee meiden heeft (leek mij ook wel heel gezellig met 3 meiden samen). En mijn broertje juist voor een jongen "Ik heb al 4 nichtjes, t is tijd voor een neefje".

Mijn broertje heeft dus geluk, en mijn zus is toch wel heel erg blij.

Voor het voortzetten van de naam hoeven we het niet te doen. Mijn schoonouders hebben al 5 kleinzoons, dus dat komt wel goed. En aan onze kant zal het voortzetten van de naam van mijn broertje moeten komen. Hoewel ik stiekum hoop dat hun kinderen de naam van zijn vrouw gaan krijgen. Dat zouden namelijk meer vrouwen moeten doen!!!

Hoi,

Toen wij vertelden dat we een tweede kindje verwachten zei schoonmama ook"dan zul je in je hart nu wel hopen op een meisje".
Dat heb ik toen zwaar bestreden.

Ik weet dat mijn moeder een kleindochter ook wel heel leuk zou vinden, maar een twee kleinzoon zou ook van harte welkom zijn.

Toen ik bij de 20 weken echo hoorden dat we een meisje zouden krijgen was ik heel emotioneel. Ik realiseerde me toen dat dat toch eigenlijk wel stiekum een wens was....Maar dat heb ik nooit hardop durven uit te spreken,. En dat wil ook niet zeggen
dat nog een mannetje niet welkom zou zijn.

Overigens houden wij het geslacht strikt geheim! Dus ook de oma's moeten nog even afwcahten!

Terug
Bovenaan