Voorkeur geslacht?!

Hier even een reactie van een meelezende november mama die bijna op 'knappen' staat van kindje nummer 3.

Wij hebben al 2 heerlijke jongens en tja die opmerkingen zijn hier ook niet van de lucht. Zwanger van de 2e kreeg ik ze ook al naar mijn hoofd, direct na zijn geboorte kregen we al de vraag of we door zouden gaan voor een meisje en nu ik zwanger ben van die 3e heb ik ze ook allemaal we weer gehoord: 'je wilt zeker wel een meisje he?' 'ik hoop zo voor jullie dat het een meisje is' 'nou tis te hopen dat het niet weer een jongen is, jongens zijn zo druk' en mijn man kreeg zelfs al naar zijn hoofd dat hij nu toch wel rekening gehouden had met mij, want een mama met alleen maar zoons is wel ZIELIG!

Kortom... als ik straks beval van een 3e naar laten we hopen gezonde zoon... dan ben ik dus zielig.... als ons kindje straks gezond en wel op mijn buik ligt heb ik zo'n vermoeden vooral heel erg blij te zijn en mezelf alles behalve zielig te vinden.... nu nog even afwachten tot we de kleine in onze armen kunnen sluiten en of we nou echt zo zielig zullen zijn dat we 3 jongens hebben of nu 'eindelijk' gelukkig met een meisje erbij... alsof we het nu niet leuk hebben met onze 2 kinderen .

Overigens de meeste mensen houden verdere opmerkingen wel voor zich als we zeggen dat we deze keer op een golden retriever hopen of voor een hondje zijn gegaan, maar het vermoeden hebben dat dat weleens niet gelukt zou kunnen zijn .

groetjes,
Marije (38+4 van 'nummer' 3)

Hoi,

HEEEEEEL HERKENBAAR!

Ik ben een oktober mama maar wilde hier toch effe op reageren!

Wij hebben een zoontje van nu 23 mnd en zijn onlangs trotse ouders geworden van een dochtertje, Lois.

Toen ik vertelde dat ik zwanger was reageerde onze omgeving heel leuk maar we hoorden inderdaad erg vaak opmerkingen als: Hopelijk is het nu een meisje of Je wil nu zeker erg graag een meisje.
Ik ben ongelovelijk gelukkig met mij zoon en vond het echt beledigend naar hem toe. Alsof nog zo'n heerlijke zoon niet goed genoeg zou zijn.
Het maakte ons dus ook helemaal niets uit wat het geslacht van ons kindje zou zijn.
Toen we met de 20 weken echo hoorden dat het een meisje was waren we blij en gelukkig. Maar niet omdat het een meisje was maar om het feit dat het een GEZOND kindje leek te zijn.

GEZONDHEID is het belangrijkste,
En jongetjes zijn geweldig!
Net als meisjes trouwens.
KINDJES zijn gewoon allemaal ontzettend leuk!

Liefs, Billie
Trotse mama van Quinten en Lois (17-10-2008)

Erg leuk jullie reacties... bedankt daarvoor!!

Dat er zelfs nog meiden van een ander forum reageren, dat vind ik super leuk.
En ben blij dat er herkenning is!!!!!!!

Ach ja had op een gegeven moment echt het gevoel van, moet ik dan teleurgesteld zijn als het een jongen is, ach je gaat toch allemaal rare dingen denken als je zwanger bent hihihi.... maar ik ben juist super blij, ook als het twee jongens zijn... om super trots op te zijn... maar ja sommige mensen kunnen gewoon vreemd om de bocht komen.

Liefs supermams

Hallo!

Heel herkenbaar! Eerst kreeg ik een dochter, daarna een zoon (ik wist bij beiden niet welk geslacht het was). Ik kreeg reacties als; "een rijkeluiswens", "een koningskoppeltje" en "nu ben je klaar". Alsof ik niet enorm blij zou zijn met 2 gezonde meisjes...

Nu krijg ik overigens geen reacties, omdat ik beide "soorten" al heb haha. Ik heb het er zeker niet om gedaan; ik vind het een leuk idee dat de balans straks weg is.

Groetjes, Sheila (25+2).

Terug
Bovenaan