Voorkeur jongen / meisje

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Gisteren een verhitte discussie gehad met een vriendin over de voorkeur voor een jongen of meisje. Ik/wij hoopten bij de geboorte van ons eerste kind namelijk op een meisje. Dat werd het ook.

Nu we voor de tweede proberen, maakt het ons veel minder uit ook al zouden we een tweede dochter erg leuk vinden. Mijn vriendin zei dat het haar helemaal niets uitmaakt, als het maar gezond is (en dat laatste is voor ons natuurlijk ook het allerbelangrijkste). Maar ik vroeg me af hoe anderen daarover denken.

Hoi Ilse,

Ik heb ook altijd een voorkeur gehad en toen ik 2 jaa geleden zwanger was geworden hoopte ik ook op een meisje. Volgens de echo zou het ook een miesje zijn, maar wij hebben een jonger gekregen en daar zijn wij net zo blij mee. Wij willen graag een tweede en ook nu zou ik het leuk vinden een meisje te krijgen, maar toch..... voor mijn zoontje zou ik het juist heel leuk vinden als het een jongetje zou zijn. En ja als het maar gezond is, tja dat is bij ons nogal dubbel, ons zoontje is geboren met een niet goed aangelegt geslacht en ik heb van het weekend een miskraam gehad met 13 weken en bij dit kindje was het buikje niet gesloten. We hopen nog steedsa dat we een tweede mogen krijgen en ach wat het wordt we zullen het wel zien, we zijn al blij als de tweede er mag komen.

groetjes Danielle

hoihoi,
ik denk dat veel mensen wel een beetje een voorkeur hebben, en dat het achteraf niet meer zoveel uitmaakt wat het nou uiteindelijk wordt.
en de opmerking ''als het maar gezond is'' vind ik moeilijker, tuurlijk wil iedereen een gezond kindje, maar alsof een kindje dat niet helemaal gezond is niet welkom zou zijn. voor mij in iedere geval wel!

@poiuytrewq (pff he) het belangrijkste is dat het kindje gezond is, daar wordt alleen maar mee bedoelt dat dat iets is waar we het allemaal over eens zijn, ook voor het kindje, wil niet zeggen dat een niet gezond kindje niet net zo welkom is!

@ilse: ik zou het leuk vinden om na drie jongens dit keer een meisje te krijgen!!
Ik vind een voorkeur niet verkeerd hoor!! wil ook niet zeggen dat het andere geslacht minder welkom is!

Gr MJ

Helemaal mee eens. Ik vind 'als het maar gelukkig wordt' beter.
Wel durf ik mijn voorkeur niet uit te spreken, want als het eenmaal geboren is, is het beide gewenst. Alleen als ik mijn voorkeur uitspreek, dan voelt het niet goed....haha

Ja ik denk ook dat veel mensen wel een kleine voorkeur hebben. Ik denk ook niet dat daar iets mis mee is. Dat je een bepaalde lichte voorkeur hebt wil niet zeggen dat een kindje van het andere geslacht minder welkom is.
Natuurlijk is het het belangrijkste dat het een gezond kindje is, wat ook weer niet wil zeggen dat een kindje dat niet gezond is niet welkom is, maar iedere ouder hoopt voor het kindje dat het een gelukkig en gezond leven tegemoet gaat.

Wij hebben een kleine voorkeur naar een jongetje. Maar een meisje zou ik net zo blij mee zijn.

Wij hebben een dochter en ik zou het toch wel heel leuk vinden als we een 2 de kindje mogen krijgen dat het een jongetje is want bij ons en mijn man zijn aleen maar meiden.
maar nog een meid om mee te tutten vind ik ook mooi maar een jongen ken ik nog niet misschien daarom de kleine voorkeur

Wij hebben totaal geen voorkeur. We hebben van heel dichtbij meegemaakt dat vrienden niet zwanger konden worden. wat is het een geschenk en een zegen als je zwanger wordt, het voldraagt en een kindje krijgt. Wij gaan daarom nu voor een tweede kindje... of het een jongen of een meisje wordt dat maakt ons niks uit. Wij hebben al een meisje... het was ook heel best geweest als dat een ventje was geweest... het maakt ons allemaal niks uit.
Ik snap wel als je bijvoorbeeld al een stel meiden hebt en een derde of vierde is op komst dat je dan een stil verlangen naar een jongen kan hebben. Maar mijn mening is dat je verlangen nooit zo groot mag zijn dat je bij de geboorte teleurgesteld bent als het toch weer anders is. Je moet met beide blij zijn. Een kind is en blijft een geschenk!
ik ken iemand die het zielig vond dat iemand 4 jongens had gekregen. Zelfs heeft ze teleurgesteld in haar kraambed gelegen omdat de eerste een jongen was. De tweede en derde zijn een meisje en dat heeft duidelijk nog steeds haar voorkeur. Nou ik was gewoon boos toen ik die uitspraak van haar hoorde! Er zijn mensen die zouden juichen als ze 4 jongens zouden krijgen, mensen die nog altijd bezig zijn voor hun eerste en misschien nooit een kindje zullen krijgen. Nee, daar kan ik echt geen begrip voor opbrengen voor zulke uitspraken.

Wees blij met een nieuw kindje... en laat het geen teleurstelling zijn als je stille wens niet is uitgekomen.

Terug
Bovenaan