Voorkeur jongen / meisje

Bloempje27, ik denk dat je het een beetje verkeerd heb opgevat, ikzelf heb het een en ander meegemaakt met een niet gezond kindje, en daarna weer een kindje zomaar verloren, het heeft even geduurd voordat wij een kindje mochten krijgen en daar zijn een hoop tranen bij geweest, het enige wat ik wenste was een kindje, een jongen of een meid, het maakt niet uit. Maar toen ik hoorde dat ik een dochter kreeg was ik toch wel heel erg blij. Daarvoor heb ik een jongen gehad, en toen we bij de echo hoorde dat het een jongen was, waren we ook ontzettend gelukkig. Ik denk zelf dat als je op het moment hoort wat het wordt dat je er zoiezo gelukkig mee bent.

Mijn vriendin is al jaaaaaaaaren bezig met een kindje en heeft verschillende miskramen, kindjes in de zwangerschap verloren en uiteindelijk IVF gehad, en toch had ook zij stiekem een wens voor een meisje. Dat is gewoon een gevoel en staat op dat moment even los van het feit "als het maar gezond is"

@Daniëlle&Nynke: Wat afschuwelijk dat jullie je kindje verloren zijn. Dat moet echt een van de aller- allerverdrietigste dingen zijn die je in het leven kan overkomen! Wat knap, dat jullie de draad weer kunnen oppakken en verder gaan!

Verder heb ik uiteraard ook niet bedoeld dat een kindje om welke reden dan ook (geslacht, gezondheid) bij ons niet welkom zou zijn, integendeel. Mijn eerste zwangerschap is totaal probleemloos verlopen en ik heb me altijd gerealiseerd dat dit bijzonder is!

Ik bedoelde eigenlijk meer dat ik me mijn kindje destijds altijd als dochtertje voorstelde. En dat wijst denk ik toch op een stille voorkeur, ook al zou een zoontje net zo welkom zijn geweest. Maar ja, een beetje dagdromen mag toch wel hè...

Hoi Ilse77

Zo had ik je bericht ook opgevat hoor, bij mijn eerste zwangerschap wist ik gewoon dat het een meisje werd, helaas was zij niet levensvatbaar. Toen werd ik zwanger van een jongen en ook dat wist ik gewoon, het het klopte ook ( hij overleed nadat hij geboren was) . Toen ik daarna weer zwanger was van m'n dochter wist ik ook deze keer dat ik een meisje zou krijgen, waarom, geen idee. Misschien hebben we wel onbewust een voorkeur. Mijn vriendin wilde zo graag een meid en kreeg vervolgens 2 jongens, en ze is er zo gelukkig mee. Maar stiekem hoopt ze dat nr 3 toch een meisje mag worden.

Gr

Dit zal altijd een gevoelige discussie zijn denk ik. Natuurlijk is het een geschenk om zwanger te mogen worden en een kindje (of meerdere kindjes)te mogen krijgen. Wij hebben twee jongens, bij de oudste had ik echt geen voorkeur en bij de tweede zei ik al meteen dat het weer een jongen zou worden en we wilden deze keer ook graag weten wat het zou worden en bij de 20 weken echo bleek mijn gevoel juist, we kregen weer een jongen!! Wij zijn ontzettend blij met onze twee mannen. Nu gaan we voor een derde en ik zou liegen als ik zei dat ik deze keer ook geen voorkeur had, ik zou het heel erg leuk vinden om na twee jongens een meisje te mogen krijgen. Maar dit is absoluut niet de reden waarom we graag een derde kindje willen. Een derde jongen is net zo welkom, zou zelfs makkelijker zijn want dan hoeven we de babykamer niet opnieuw te schilderen hahaha want dan kan ie blauw blijven. En we hebben natuurlijk een hele berg jongenskleren en jongensspeelgoed. Maar inderdaad, eerst maar eens (weer) zwanger zien te worden en een gezonde zwangerschap en bevalling volbrengen.

Hoi Ilse,

Zo heb ik het ook berepen hoor net als Nynke. Ik ben van mening dat je best wel een "voorkeur" mag hebben, uiteindelijk zal je blij zijn met het kindje , welk geslacht het ook is.

groetjes Danielle

Ik denk dat iedereen wel een lichte voorkeur heeft. Toen wij hoorden dat we na onze dochter een zoon zouden krijgen vond ik dat toch erg leuk. Leuk dat ik beide geslachten mag meemaken. Zelfs met mijn laatste, ik had dus al een zoon en dochter, had ik nog een lichte voorkeur. Het leek me leuker voor mijn zoon als hij een broertje zou krijgen. Voor mezelf maakte het me niet zoveel uit om eerlijk te zijn. Uiteindelijk werd het een meid. En....het hele broertjesidee was ik direct vergeten. Ik ben dolblij met mijn kinderen. Ze zijn gezond en dat is een groot goed!

In het verlengde van deze discussie ligt de volgende. Als je eenmaal een jongen en een meid hebt, hoef je niet nog een keer. Dan ben je klaar volgens menigeen. Ik heb zoveel vragen gekregen waarom ik voor de 3e keer zwanger was. Ik had toch allebei al? Mensen kunnen er niet inkomen dat je graag nog een kindje wilt en niet per definitie een geslacht! Net als een vriendin van mij wél logisch zwanger was van de derde, want na 2 jongens gingen ze natuurlijk voor een meisje!

Haha volgens die theorie zou ik er dan 1 terug moeten stoppen!
Na 1 jongen kwamen hier 2 meiden! Mijn gevoel zei dat het jongens waren, het was toch wel omschakelen toen het meiden warn hihi! We zijn gewoon niet van het tutten.
Als we nu weer een wonder mogen verwachten dan wil ik niet weten wat het wordt, lekker die spanning!
Volgens mij heeft iedereen toch een lichte voorkeur!! En waarom ook niet? Dagdromen over de toekomst.....

Ach ook hier wel een beetje een voorkeur hoor. Hebben nu al een dam en zouden er graag een heer bij hebben. Hihihi maar dame is ook wel weer erg leuk hoor met lekker roze ;-)

Terug
Bovenaan