voorkeur jongen of meisje?

Hallo zwangere dames!

Ik ben nu 16 weken zwanger van onze 2e.
We hebben al een dochter van 1 jaar en 4 maanden.
Helemaal geweldig!
Maar ik merk dat ik stiekem hoop dat we nu een jongen krijgen..
Ik voel me er echt een beetje schuldig over,want stel je voor dat het een meisje is dan ben ik er net zo blij mee!
Bij het zwanger worden heb ik wel uitgezocht of ik invloed kon uitoefenen. Nee, ik heb geen muts bij mn partner opgezet of heel charmant mijn sokken aangehouden. Maar heb wel nauwkeurig mijn eisprong berekent en vastgesteld met ovulatietesten.
Ja, mn vriend was hier wat minder blij mee. Die vond het op deze manier een beetje 'moeten'.

Maargoed, het was direct raak bij de eerste poging. En toen begon het wachten en wachten en wachten.
Nu doe ik elke dag (idioot die ik ben) dezelfde testen op internet , lees de chinese kalender af en overal komt uit dat ik een jongen krijg.
Maar vanavond gaan we voor de pretecho om het geslacht vast te stellen.. Ik ben zoooo zenuwachtig omdat het dan definitief is.. Kan ik niet meer dromen over wat het zou kunnen zijn..
Maar ik vind het heerlijk dat ik mezelf dan niet meer elke dag hoef te bestuderen om te kijken of mn buik naar voren gaat of (zoals bij onze dochter) rond gaat zitten incl dikke billen en benen.

maar goed, om mijn lange verhaal af te ronden.. Nog een paar uur en dan weten we het! ik ben heel erg benieuwd of er meer dames zijn die dit gevoel kennen.. De lichte 'voorkeur' en de bijkomende zenuwen enz.

Groetjes!

Hee mamavandochter of zoon,

ik ben heel heel benieuwd, ken de nieuwsgierigheid. Wij mogen zaterdagmiddag om 1615 uur voor de echo.... het maakt mij in principe niets uit... we hebben al een leuke boy... en praktisch gezien wegens alle kleertjes denk ik; doe mij maar een boy.. maar een meid zou natuurlijk ook super zijn. Dus eigenlijk geen voorkeur; als het maar 10 vingertjes en teentjes heeft... maar dat geldt natuurlijk voor ons allemaal!!!!

In ieder geval heel veel plezier vanaaf... zal aan je denken; en stiekem voor je hopen.. hihi...

de meesten hier geloven overigens dat ik een meid krijg; vanwege het vele overgeven en grote vermoeidheid... nou, ik ben de nuchterheid zelf; hopelijk ligt de beeb zaterdag goed om te kijken...

hou je daar ook nog rekening mee; dat het misschien wel stijf met de beentjes bij elkaar ligt...??

Liefs
Sunny

Hee mamavandochter of zoon,

ik ben heel heel benieuwd, ken de nieuwsgierigheid. Wij mogen zaterdagmiddag om 1615 uur voor de echo.... het maakt mij in principe niets uit... we hebben al een leuke boy... en praktisch gezien wegens alle kleertjes denk ik; doe mij maar een boy.. maar een meid zou natuurlijk ook super zijn. Dus eigenlijk geen voorkeur; als het maar 10 vingertjes en teentjes heeft... maar dat geldt natuurlijk voor ons allemaal!!!!

In ieder geval heel veel plezier vanaaf... zal aan je denken; en stiekem voor je hopen.. hihi...

de meesten hier geloven overigens dat ik een meid krijg; vanwege het vele overgeven en grote vermoeidheid... nou, ik ben de nuchterheid zelf; hopelijk ligt de beeb zaterdag goed om te kijken...

hou je daar ook nog rekening mee; dat het misschien wel stijf met de beentjes bij elkaar ligt...??

Liefs
Sunny

Ja, dat hadden we de vorige keer bij onze dochter! haha, toen kon ik 'wel' wachten tot de 20 weken echo. Ik d8 nou gaan we het zien hoor, maar nee beentjes tegen elkaar. Mocht ik s'middas terugkomen...weer!
Dus toen zijn we een week later voor een pretecho geweest, was het direct te zien..
Dus ja ik hou het in mn achterhoofd.. maar hoop natuurlijk dat hij/zij in spagaat ligt, haha!

Ja, ik was de eerste maanden net als jij ook zo misselijk en moe..dus hou er rekening mee dat het ook een meid kan zijn.
Ach ik vind het echt eerlijk waar allebei prachtig, maar het lijkt me leuk om ook een jongen mee te mogen maken.
Ik laat het weten! haha, maar kan er nu toch niks meer aan doen haha.
als het kindje maar gezond is , dat is echt het allerbelangrijkste.

Liefs

een jongen is ook superleuk hoor! Eerlijk is eerlijk... alleen vast even wennen om z'n slurfje naar beneden in de luier te doen. Daar had mijn moeder last van; was alleen meiden gewend te verschonen .Dus elke keer had Tom een nat hemd bij haar... hoe kon dat toch??? Nou, daardoor dus.... haha......

We houden elkaar op de hoogte; ga je het hier vertellen of hou je het lekker voor jezelf?

wij hebben van allebei 1tje een meisje en een jongen.
voor ons maakt het niet veel uit en hebben dan ook niet echt voorkeur.
want kijk ik naar me dochter dan denk ik he leuk nog een meisje erbij. en dan zie ik me zoon en dan denk ik he ook dat is leuk een jongen erbij.
maar mag wel zeggen betrap me er zelf wel op dat ik vaker denk dat het wel een meisje mag zijn.
maar met een jongen zijn we net zo blij!!!!!
hou namelijk even veel van me zoon als van me dochter.
beide keren had ik een goed voorgevoel.
misschien nu weer. eerst dacht ik even aan een jongen maar denk nu toch al een hele tijd dat het weleens een meisje kon zijn.
we zullen (misschien) wel zien op de 20 weken echo.
groetjes marielle

Hee kidsbaby, jouw verhaal had het mijne kunnen zijn. Ook een jongen en een meisje, al heb ik zelf lichte voorkeur voor een jongetje. Maar manlief heel lichtjes voor een meid, maar eigenlijk maakt het ons beide niet uit.

En bij beide had ik het voorgevoel van het geslacht goed. Nu denk ik ook dat het een jongetje wordt, maar mijn man een meisje. Vader is de wens van de gedachte....?

Ook wij zullen zien op de 20-weken echo.

Terug
Bovenaan