Voorkeur

Hai,

Ik durf het bijna niet te vragen en te uiten.
Ik weet dat je het misschien niet mag denken of hopen, maar ik ben zwanger en ik hoop zo dat ik een meisje krijg.
Wie heeft ook een voorkeur en hoe ga je daar mee om??????
LIEFS van mij.
 
hoi hoi,

ik vind je erg eerlijk. Zelf hebben wij een zoontje en hoop ik nu ook best op een meisje. Bij de eerste maakte het me echt niets uit. En jongens zijn erg leuk hoor Robine!
Ik heb nu ook wel een beetje de hoop op een meisje, maar inderdaad het is moeilijk want hoe ga je er mee om?
 
Hoi Robine,

Ik denk dat velen wel een lichte voorkeur hebben. Ik had zelf wel een lichte voorkeur voor een meisje, had er zelfs over gedroomd dat tijdens de echo bleek dat het inderdaad een meisje was en dat ik aan het juichen en springen was.

Toen kreeg ik een echo en toen bleek het een jongetje, nou ik was echt direct helemaal blij en trots (stond er zelf van te kijken eigenlijk dat ik zo blij was). Ik vond het ook meteen reuze spannend want een jongetje is toch anders. Maar ik heb geen moment van teleurstelling gehad, ik was direct blij.

Je hoort het ook wel eens anders (mensen die een soort van rouwproces doormaken bijvoorbeeld). Persoonlijk vind ik dat je best een lichte voorkeur mag hebben maar in geval van kinderen krijgen heb je niks te willen. Je mag al blij zijn als je uberaupt zwanger bent en als alles erop en eraan zit denk ik dan maar.

Ik ben in iedergeval helemaal blij met mijn knul :)

groetjes, Jane 26 weken
 
Ook ik had een voorkeur. Hoopte op een meisje bij mijn eerste zwangerschap maar kreeg veel kritiek als ik dat openlijk zei..Bij mijn tweede zwangerschap kregen we weer een meisje. Geweldig hoor...ben er nog iedere dag blij mee....
 
Hoi,
Mijn man wilde vanaf het begin een meisje. Voor mij was het niet zo belangrijk, maar stilletjes aan begin ik ook te hopen op een meisje. Gewoon omdat ik weet wat het is om een meisje te zijn. Ik denk dat iedereen wel een voorkeur heeft. Hoewel wij heel stoer blijven roepen: "ach, als het maar gezond is."
Groetjes
Audrey (26-7)
 
Ik wilde eigenlijk ook een meisje. Bij de echo kwam naar voren dat het een jongetje zou zijn en mijn eerste reactie (die ik maar voor mezelf hield) was teleurstelling. Intussen ben ik helemaal aan het idee gewend. Als het alsnog een meisje zou zijn, is het ook hartstikke welkom maar ik vind het nu heel erg leuk dat ons ventje eraan zit te komen.

Ik ging me ook afvragen waarom ik dan zo graag een meisje wilde. Dat is ook belangrijk om te bedenken want als je bv wilt tutten, winkelen en theedrinken met je dochter en je krijgt een dochter die niet van dat soort dingen houdt... dan is je kind toch anders dan je had gedacht.

Ik zou je dus aanraden om een echo te laten doen zodat je aan het idee kunt wennen van wat je kunt verwachten en om goed na te denken over waarom je een voorkeur hebt voor een meisje. En uiteindelijk is het natuurlijk allemaal leuk!

Succes!
 
Ik heb al een meisje en eigenlijk wilde ik nu met deze tweede zwangerschap het liefst ook weer een meisje. Ik voel me best schuldig onder mijn teleurstelling dat het een jongetje is (bleek uit de echo). Het kan zijn omdat mijn vriend en ik uit elkaar gaan en ik een mini-versie van hem nu minder aantrekkelijk vind.
Ik zal heus wel van het ventje houden maar ik vind alle mannen (nu)eigenlijk slechte voorbeelden. Ben ook helemaal niet trots op dit gevoel en niemand weet hier iets van.
Af en toe hoop ik zelfs dat het stiekem toch een meisje is. En dat vind ik weer zo sneu voor m'n ventje dat mijn hart breekt.
Maar als ik dan die vreselijk drukke lawaaiige buurjongetjes hoor word ik echt niet goed. Is niet leuk dit.
Hoop dat jij het niet zo sterk hebt.

Groetjes,
Tina


 
Ik had dat in het begin ook, een meisje leek me gewoon leuker. Mijn man wilde niet weten wat het was. Ik merkte dat toen ik er goed over na ging denken dat jongens ook voordelen hebben ;-)
Nu(ben in juli uitgerekend)heb ik zelfs een lichte voorkeur voor een jongen ;-)

Wilde hier alleen maar mee zeggen dat het best nog kan veranderen. Geef jezelf de ruimte om te speculeren. Wat is er bijzonder aan een meisje, wat is er bijzonder aan een jongen...
Uiteindelijk zijn het je eigen wensen en verlangens en al is het straks het 'gewenste' geslacht, het karakter speelt natuurlijk ook een deuntje mee.
Straks heb je een dochter waar je misschien juist erg mee in de clinch ligt (moeder dochter verhouding is vaak problematischer dan moeder zoon)
Gaat het wel goed, dan kan er natuurlijk later lekker gewinkeld worden, bijv.

Gewoon jezelf af blijven vragen wat voor ideaalbeeld je koestert. Je kind krijgt daar mee te maken!
 
Terug
Bovenaan