Voorkeurshouding en behandeling ervan

Nou, vandaag dus geweest. Jasper heeft waarschijnlijk al niet helemaal lekker gezeten in mijn buik. (stuitligging)
Er zit een werveltje scheef in z'n nekje en één spier is wat korter, dus die moeten we gaan trainen. De osteopaat heeft niet teveel gedaan, omdat m'n mannetje wat verhoging had van de prikjes. We gaan nu dus flink aan de slag en ik ben heel benieuwd of het effect heeft!
De rest, succes!

Lydia

We moeten z'n linker nekspier trainen, of in ieder geval soepeler maken. Dit doen we door zijn heupjes te pakken, hem op z'n linkerzij te draaien en dan zijn beentjes omhoog. Hij ligt dat wat raar met z'n nekje, maar dan rekt de spier wel op. Hij vindt het helemaal niet erg als we dat doen.

Vorige week ben ik voor de 2e behandeling met Saar naar de osteopaat gegaan. Dit keer vond ze het echt niet fijn! Ze heeft alleen maar gehuild en was ontroostbaar. Zo zielig om te zien. Eigenlijk had ik daarna een afspraak op het CB voor de 1e prikjes, maar deze heb ik maar afgezegd. Het was wel genoeg voor 1 dag.
We hebben nu ook oefeningen meegekregen voor haar nekje. De beentjes buigen en tegen haar buik aan drukken en haar vervolgens met haar beentjes draaien naar links en rechts. Hierdoor wordt heel de wervelkolom gedraaid tot aan de 1e wervel. Ik doe dit nu een paar keer per dag en ik moet zeggen het lijkt te helpen.
Soms zie ik dat Saar uit zichzelf s'nachts ineens op haar "niet voorkeurskant" ligt!
Ook draait ze al veel vaker en soepeler met haar hoofdje.
Nou, volgende week de 3e afspraak. Ben benieuwd of dat het dan is of dat ze vervolg afspraken willen maken. En hopelijk krijgt ze een ronder koppie...

Succes allemaal!

Groetjes

Terug
Bovenaan