voorkeurshouding en scheef hoofdje

Heey

Hier nog een mama met een zoontje met een voorkeurshouding..
Wat zijn dat er eigenlijk veel.. komt dus toch best vaak voor.
Ook zijn hoofdje begint een beetje plat te worden, maar ook aan de zij/achterkant en van de voorkant zie je niks.
Wij gaan ook naar een osteopaat en het gaat een stuk beter en verder natuurlijk al die hierboven genoemde dingen inderdaad.
Wat ik nu vaak doe is hem om zijn zij leggen met een opgerolde deken in zijn rug.
Het is wel een hoop gedoe allemaal he, om je kindje maar steeds tegen zijn zin te moeten draaien en de hele tijd maar opletten ligt hij wel goed.
Maar ja het is voor een goed doel blijf ik maar denken.
Succes!

xx

Ja nou inderdaad, wat je zegt is waar hoor. Ik vind het ook sneu, maar goed hij kan niet weten dat het voor zijn eigen bestwil is.
jij ook veel succes. hoe oud is jouw kindje?

xx

quote: patries81 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('01-10-2008 15:14:39'));

Heey

Hier nog een mama met een zoontje met een voorkeurshouding..
Wat zijn dat er eigenlijk veel.. komt dus toch best vaak voor.
Ook zijn hoofdje begint een beetje plat te worden, maar ook aan de zij/achterkant en van de voorkant zie je niks.
Wij gaan ook naar een osteopaat en het gaat een stuk beter en verder natuurlijk al die hierboven genoemde dingen inderdaad.
Wat ik nu vaak doe is hem om zijn zij leggen met een opgerolde deken in zijn rug.
Het is wel een hoop gedoe allemaal he, om je kindje maar steeds tegen zijn zin te moeten draaien en de hele tijd maar opletten ligt hij wel goed.
Maar ja het is voor een goed doel blijf ik maar denken.
Succes!

xx

Hey Patries,

Fijn om te lezen dat het bij jullie ook beter gaat en de behandeling aanslaat. Ik ben vandaag met Stef weer terug geweest. Ben erg benieuwd of hij nu weer een stuk erop vooruit gaat. De osteopaat merkte ook al verbetering, maar de blokkades in nek en bekken waren nog niet opgelost, wel al minder. Wat hij de vorige keer op de borst had gevoeld was nu weg, dus dat is ook positief.

Ik had je reactie van vorige week niet meer gezien. Ik ging nu eens terugkijken en zag hem dus vandaag pas.

Groetjes,
Susan

Heey mama van Joep,
Celeno is van 15 juni maar wel 6 weken te vroeg geboren.

Heey Susan,
Ja er wordt hier zoveel geschreven, de onderwerpen zijn al weg voor je ze gezien hebt
Maar het gaat inderdaad beter.
Alleen die krampjes...
Hoop zo dat die ook snel verdwijnen.

xx

quote: mama van Joep schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('01-10-2008 12:26:25'));

hey!
Wij hebben op 13 juni 2008 een zoontje gekregen. Hij heet Joep en Joep heeft een voorkeurshouding. Daardoor is zijn hoofd erg scheef geworden inmiddels. Ik ben bij de osteopaat geweest. Het resultaat was geweldig. Ook ben ik op aanraden van het CB bij de kinderfysio geweest. Daar werd me verteld dat ik veel te laat was gekomen en dat ik zeker niet onder een helmpje voor Joep uitkom. Ik was compleet overstuur na het bezoek aan de fysio. Het frusterende van het geheel is dat iedereen wat anders zegt. Wie kan mij vertellen of het scheve hoofdje vanzelf herstelt of juist niet? Je wilt als moeder toch het beste doen en ik vind het op dit moment echt ontzettend moeilijk om te bepalen wat ik moet doen. Joep slaapt inmiddels in een 'driehoekje' op zijn zij. Hij speelt vaak op zijn buik in de box en ik stimuleer met alles wat ik  kan de andere  kant. Ook zijn bedje heb ik al omgedraaid en ik  leg hem ook  andersom op de commode.  Ik ben echt geen voorstander van zo'n helmpje namelijk. Ik ben erg benieuwd naar de reacties.

hoi mama van joep

ik ben vandaag doorgestuurd naar de fysio voor mijn dochter tessa van 9 weken.
zij heeft ook een voorkeurshouding naar links,maar wat kan ik eigenlijk verwachten met de fysio, wat gaat die dan doen? ik ben ook niet blij als ze een helm moet dragen maar ja dat wachten we nog maar even af.
ik wens je in ieder geval veel sterkte en hoop dat het snel bij trekt

Hoi mama van Joep,

Mijn dochter heeft ook een erge voorkeurshouding en een plat hoofdje gehad en ben ook bij de osteopaat en  kinderfysio geweest omdat zij dus een blokkade in haar nekje had. Op dat moment liepen wij voor andere redenen al bij de kinderarts in het ziekenhuis. Toevallig had ik bij een controle een keer een andere kinderarts die dus vond dat zij een helmpje zou moeten omdat haar hoofdje al zo plat was (een van de dingen die werd gezegd dat een helmpje goed voor haar zou zijn had te maken dat het "zonde" zou zijn van een mooi meisje met een plat hoofdje!!!!). Bij de volgende controle had ik dus mijn eigen kinderarts die mij dus weer zei dat hij het niet nodig vond!!!! Heel duidelijk allemaal, not. Maar goed, wij zijn door gegaan met behandelingen bij de osteopaat en wij hebben haar dus geen helmpje laten dragen en haar hoofdje is heel mooi bijgetrokken!!!
Succes ermee!!!
Grt Esther

Terug
Bovenaan