Voorkeurshouding ?

Hoi, 
heel vervelend is het, onze jongen had het ook. Ik draaide zijn hoofd elke keer hij als hij sliep. Voedend in de arm met niet voorkeurskant naar mij toe. Timmy time elke dag en met een gekleurd speeltje hem late kijken naar de niet voorkeurs kant. Op "tummy time" door de kamer heen lopen naar dinge dat hij interessant vindt en dan rustig draaien dar hij met zijn niet voorkeur kant ernaar kijkt. Als hij recht tegen je aan zit je gezicht aan de kant doen van de voorkeurs kant dan moet ie erg draaien want ziet ie niks. Je kan een kussen kopen zodat hij de zij kan liggen. Die zorgt ervoor dat hij niet naar voren en naar achteren kan rollen. Dan elk slaapje wisselen van kant. 
hij moet sterker worden en duurt ff, dat zijn hoofdje er niet meer afgeplat uitziet duurt ff zolang het aan de voorkant niet zichtbaar is, is het nog goed. 

Veel oefenen op de buik is echt het allerbelangrijkst. Dan wordt namelijk het hele sterker gaat hij zelf zijn hoofd draaien. 
Verder zou ik een fysiotherapeut inschakelen en geen osteopaat. Fysiotherapeuten zijn hierin getraind terwijl osteopaten maar wat doen. De ene is heel goed hoor, maar zijn er ook bij die aanklooien helaas. Het is geen beschermde titel ... 

Hoi Rozenmeisje, onze dochter had ook een hele sterke voorkeurshouding zonder dat er iets vast zat oid. Wij hebben inderdaad maanden kinderfysio gehad en ik heb zelf zo'n kussen met een gat gekocht waar ze met haar hoofd op lag (via Ali). Alle trucs die jij beschrijft hielpen bij ons ook niet. Het gaat sowieso erger worden, stel je daar op in!! Maar het is ook super netjes bijgetrokken weer! Het heeft echt tijd nodig.

Heeeel veeeeel op zn buik!!
Wellicht kan hij ook een slaapje op zn buik doen, als is het 1 slaapje per dag in de box..
Mn zoontje was ook flink plat! Is zelf een buikslaper geworden en t is wel wat bijgetrokken... Met haartjes valt t niet heel erg op tenzij je hem naast een ander kindje ziet met een perfect rond hoofd ?

Onze dochter had het ook, aan de zijkant van haar hoofd, dat begon na een maand al scheef te worden. Dit is vanzelf weg getrokken! Vanaf 4 maanden ging ze steeds meer ook op de andere kant liggen en op een gegeven moment had ze geen voorkeurspositie meer. Toen ze kon draaien sliep ze op haar buik en was het helemaal opgelost. Ik weet niet meer precies wanneer dit was, volgens mij rond 7 maanden.
Ik deed hetzelfde als jij. Verder op de buik geoefend, maar dat was bij ons geen succes, vond ze vreselijk dus dat was hooguit een paar minuutjes per dag. Ze deed overdag veel slaapjes in de draagdoek (dan is er ook geen druk op het achterhoofd, ook in de draagdoek draaide ze haar hoofd in de voorkeurshouding).

Terug
Bovenaan