Voorkeurshouding ?

Elke kinderfysiotherapie is geschoold in het begeleiden van kindjes met een voorkeurshouding. Hoe jonger je je kindje aanmeldt, hoe makkelijker en succesvoller de behandeling is. 
Zij kunnen je dan alles uitleggen waarom tummy time zo belangrijk is en wat je allemaal nog meer kan doen. Je kan gewoon bellen voor een afspraak , je hebt geen verwijzing nodig hiervoor.
Succes!
(ik ben kinderfysiotherapeut :) )

Je kan altijd een fysio bellen. En anders vraag je bij het cb even of zij een goede hebben of al aanmelden.

Mijn zoontje had ook een voorkeurshouding. En na 2 maanden oefeningen doen was dit voorbij. 

Fysio inschakelen. 

Het is vrij lastig een voorkeurshouding te doorbreken .de fysio heeft hier hele goede tips voor.hier is het ook gelukt de voorkeurshouding  te doorbreken. 
Wel nog een flinke afplatting .

Oh Rozenmeisje, het begint bijna absurd te worden hoeveel gelijkenissen wij hebben. 

Wij gingen ook eerst naar een osteopaat, maar de kinderarts wil dat we asap naar een fysio gaan.. Wat we dus zullen doen. 
Wij hebben een zijligkussen maar daar weigert ze in te slapen. We hebben ook een doomoo multisleep geprobeerd maar daar wordt ze hysterisch van. 
Overdag laat ik haar op mij slapen, dan ligt ze tenminste op haar goede kant. Qua borstvoeding voed ik haar enkel aan de rechterborst, dan ligt ze ook op de goede kant. 's nachts slaapt ze wel nog steeds op haar "slechte kant" maar na een week geprobeerd te hebben haar te doen slapen op haar rug en dit de grootste fail ooit was,  wachten wij de sessies bij de fysio af.. 

Dankjewel allemaal! Is het niet zo dat als we onze zoon nu alleen nog maar op de nietvoorkeurskant laten slapen die zometeen plat wordt?! 

@Boldotje; je zult het niet geloven maar dat dacht ik laatst dus ook ? dat doomoo kussen kende ik niet maar heb toevallig vanmorgen een "afplatkussen" besteld, ziet eruit zoals het hoofdgedeelte van het kussen dat jij hebt. 

Zijslaapkussen hadden we voor de reflux toen al gekocht maar daarin slaapt onze man ook niet fijn. Toen hij kleiner was wurmde hij net zo lang tot hij uit de zijlig was en nu is het paniek (of frustratie) dis werkt het ook niet. 

Hij ligt met slapen redelijk goed op de nietvoorkeurskant de laatste nachten, we hebben de co-sleeper aan de andere kant van het bed gezet en toch de opgerolde handdoek net onder zn rug. Het afplatkussen heb ik gekocht voor in het newbornkuipje/ wandelwagen en aankleedkussen. Hopelijk accepteert hij het want op die plekken draait hij zijn hoofd nog echt hardnekkig in de voorkeurshouding.
Jullie kindje had ook reflux en veel op de arm toch? Ik ben er bij ons een beetje bang voor dat het hierdoor ontstaan is ? 24/7 in dezelfde houding op de arm, zo stom dat we daar niet eerder op gelet hebben want in de kraamweek draaide hij zijn hoofdje zo netjes om en om. 

Terug
Bovenaan