voorkeurshouding?!

he meiden,
Jason heeft vanaf zijn geboorte een voorkeurshouding. Na 4 weken zijn we naar de fysiotherapeut gegaan. Daar loop ik nu nog steeds, de voorkeurshouding gaat redelijk, maar hij heeft een erg scheef hoofdje! Hij heeft een speciaal kussentje waar hij tussen ligt als hij beneden in zijn box ligt, waar hij eigenlijk de hele dag tussen moet liggen ( als hij niet op schoot zit) ik heb het idee dat hij zich daardoor niet zo goed ontwikkeld als hij zou moeten, want hij kan niet echt bewegen zo! Als ik hem 's avonds in zijn bedje leg dan pakt hij toch weer automatisch de voorkeurskant en k krij zijn hoofdje niet omgedraaid als hij diep slaapt, want hi geeft gas terug en word uiteindelijk wakker. Het kussentje bestaat uit een lang kant en een korte kant waar je hem tussen legt, dus op zijn zij, die korte kant zorgt ervoor dat hij niet door kan rollen. Wat denken jullie zou ik hem er 's nachts oook tussen leggen zodat hij overdag ook zichzelf kan ontwikkelen, en komt dit nog goed?!?! Het is o scheef!!!

Liefs

ik ben bij osteopaat, ze heeft 1 x haar nekje behandeld. en gaat al stuk beter.

Vriendin van mij is met de kleine ook bij de fysio geweest, maar er veranderde niet zoveel.
Ze is nu ook 1 x bij de osteopaat geweest en het gaat nu gelijk al stuk beter. ze heeft ook wat oefeningen mee gekregen.
Het hoofdje was ook aardig scheef, maar trekt nu al heel goed bij.

Misschien is het een idee?

gr. diane

de fysio heeft zijn nekje nagekeken maar ze kon niets ontdekken wat vast zat, dus volgens haar was er geen osteopaat nodig. Maar zou het altijd kunnen proberen, nog meer meiden dit probleem?

de fysio heeft zijn nekje nagekeken maar ze kon niets ontdekken wat vast zat, dus volgens haar was er geen osteopaat nodig. Maar zou het altijd kunnen proberen, nog meer meiden dit probleem?

Mijn kleine vent heeft ook een voorkeurshouding en daardoor een afgevlakt achterhoofd.
Heb ook fysio voor hem. Inmiddels slaapt hij overdag altijd op zijn buik in de box, vind ie heerlijk. Op zijn zij liggen vind ie eigenlijk vreselijk.

En ik ben me meer bewust over mijn eigen houding. Ik moet altijd aan zijn kant gaan zitten die verbeterd moet worden, want hij kijkt mij altijd aan als hij wakker is. Dus zet het wipstoeltje en voedingskussen links van me neer.

Als hij eenmaal in diepe slaap is, dan ga ik nog even zijn kamer in om hem goed te leggen. Hoef ik ook niet te doen als hij wakker is.

Heb je er al aan gedacht om zijn bedje tijdelijk om te draaien. Hielp bij ons wel.

Echt heel raar, binnen anderhalve week heeft hij dat afgevlakte hoofd gekregen (we waren er heel alert op) maar het duurt veel langer voor het weggetrokken is.

Vervelend Janne, vooral omdat je het idee hebt dat hij zich nu niet goed kan ontwikkelen. Ik zou er inderdaad zelf werk van maken, aangezien je het niet helemaal lekker zit...
Succes ermee.

Hoi hoi,

Ik ken dat kussentje, wij kochten het bij onze oudste, die had ook (licht) een voorkeurshouding. Maar wij gebruikten het juist bij het slapen (ja, ik weet het, kindjes mogen niet op hun zij slapen!!) En nu bij Isa hebben we het ook gebruikt omdat ze beter leek te slapen op haar zij. Juist dat kleine kussen zorgt er voor dat ze niet naar hun buik rollen.

Verdere tips: voedt aan twee kanten (als je de fles geeft), dus de ene keer op de linkse arm, de andere keer op de rechtse en biedt de fles alleen aan in die stand dat zijn hoofdje recht staat.
Kleed andersom aan op het aankleedkussen (vergt wel enige handigheid en oefening): leg hem dus niet altijd op dezelfde manier neer.
Wellicht kijkt hij richting het licht en kan je het bedje omdraaien?
Dit zijn de tips die ik destijds kreeg en bij Cas hielp dat wel.

Succes.

Gr. Tamara.

Hoi hoi,

Ik ken dat kussentje, wij kochten het bij onze oudste, die had ook (licht) een voorkeurshouding. Maar wij gebruikten het juist bij het slapen (ja, ik weet het, kindjes mogen niet op hun zij slapen!!) En nu bij Isa hebben we het ook gebruikt omdat ze beter leek te slapen op haar zij. Juist dat kleine kussen zorgt er voor dat ze niet naar hun buik rollen.

Verdere tips: voedt aan twee kanten (als je de fles geeft), dus de ene keer op de linkse arm, de andere keer op de rechtse en biedt de fles alleen aan in die stand dat zijn hoofdje recht staat.
Kleed andersom aan op het aankleedkussen (vergt wel enige handigheid en oefening): leg hem dus niet altijd op dezelfde manier neer.
Wellicht kijkt hij richting het licht en kan je het bedje omdraaien?
Dit zijn de tips die ik destijds kreeg en bij Cas hielp dat wel.

Succes.

Gr. Tamara.

Terug
Bovenaan