voorkeurshouding?!

hey!

Ik heb zijn bedje vanacht omgedraaid, hij lag gisterenavond goed, maar nu ligt ie weer de andere kant op. Ik vind t kussentje een beetje eng omdat hij wel met z'n hoofdje door kan draaien! Of niet?!

liefs!

hey!

Ik heb zijn bedje vanacht omgedraaid, hij lag gisterenavond goed, maar nu ligt ie weer de andere kant op. Ik vind t kussentje een beetje eng omdat hij wel met z'n hoofdje door kan draaien! Of niet?!

liefs!

Thijs had vanaf dag 1 ook een voorkeurshouding. Onze kraamhulp wees mij daar op. Met 3 weken kon ik bij de osteopaat terecht. Je zag toen ook al dat zijn hoofdje niet meer helemaal recht was. Na 4 behandelingen, was het probleem verholpen. Thijs is toen actief zelf gaan draaien met zijn hoofd. Beide zeide gebruikt hij nu. Links blijft wel zijn voorkeur, maar ja dat hebben we zelf ook, een lievelingskantje.
Ik leg hem nu ook heel vaak op een kleed op de grond onder een babygym. Hier kan hij zich beter bewegen dan in de box.

Op het cb vonden ze het ook maar zo zo dat ik naar de osteopaat was geweest. Ik heb hierin mijn eigen gevoel gevolgd.
Heb al zoveel verbluffende en verassende resultaten gezien van de osteopaat. Dit zijn echt mensen met gouden handen.

Liefs, Petra

Hoi Janne,

Onze kleine meid heeft ook een voorkeurshouding, maar wil echt niet op haar zij of buik liggen. Ze blijft dan net zo lang liggen mieren tot ze weer op haar rug ligt. Als ze wakker is en ik leg ze in de box adn kijkt ze wel allebei de kanten op. Maar als ze moe wordt, dan kijkt ze direct naar haar voorkeurskant.
Ik heb ook al fysiotherapie en ben met 4 wk al bij de osteapaat geweest.De osteopaat zei dat ze op haar sleutelbeentje vast zat, dit heeft ze los gemaakt. Maar nu zit het niet lekker met de verbinding tussen de slokdarm en het maagklepje, waardoor ze ook vaak in haar "favoriete"houding gaat liggen.
Als tips krijg ik te horen dat ze vooral genoeg op haar buik moet liggen en flink moet stimuleren om naar de andere kant te kijken. Bijv. door in de box maar aan een kant speeltjes te leggen.
Bij mij heeft het allemaal nog niks geholpen en heeft ze nu een afvlakking van 114%. Ik ben nu doogestuurd naar het ziekenhuis in veghel om haar daar ook na te laten kijken bij een fysiotherapeut die hier in gespecialiceerd is. Maar ik ben toch erg bang dat ze een helmpje op gaat krijgen. Zo zielig, want dan zitten we net midden in de zomer.

Maar om op je vraag terug te komen, ik zou hem zeker s'nachts tussen zijn kussentjes laten liggen. En overdag in de box ook af en toe op zijn rug om hem te stimuleren rond te kijken en zich te laten ontwikkelen.

Het is maar lastig, want wanneer doe je het goed?!

Liefs Jane

Hi,

Je bedoelt toch met die kussentjes: twee van die driehoeken die dmv een stukje stof er tussen vast zit (de baby-sleep)? Tenminste, die hebben wij. Daarbij kunnen ze hun hoofdje volgens mij wel naar beneden draaien, maar eerlijk gezegd heb ik daar nooit over nagedacht. Onze beide ukken hebben dat ook nooit gedaan, met het gezicht naar beneden gaan liggen. Wij hebben ze wel gewoon laten slapen in die driehoeken.

Ik zou eerlijk gezegd ook niet graag wakker in zo'n dingen willen liggen, dus ik snap eerlijk gezegd het advies van het cb niet. Zo kunnen ze toch niet lekker om zich heen spartelen als ze wakker zijn?

Ik ben benieuwd wat bij jullie gaat helpen. En die gouden handjes van de osteopaat: wij hebben bij Isa wel baat, maar ik denk dat er ook best mensen zijn die er geen baat bij hebben. Je kan het proberen, maar laat het niet uitdraaien op ellenlange therapieën.

Gr. Tamara.

hoi! Ook hier een lichte voorkeurshouding, maar ook krampachtig met zijn armpjes, ik ben nu 2x naar een osteopaat geweest, en het helpt echt!
Veel beter als fysio! Ze kijken het hele lichaampje na, en zo kwam ze erachter dat bij mijn zoontje de schedelnaadjes wat over elkaar heen zijn gegroeid, dat voelt vervelend waardoor hij zijn armpjes en schouders aanspant, als je dat weet is dat al een hele opluchting, want vaak komt het toch ergens vandaan. We kregen oefeningen mee, maar niet zoals bij de fysio maar meer ontspanningsoefeningen en hoe we hem het beste kunnen dragen. Ik zou zeker eens informeren!
net zoals petra al zegt, het is echt ongelooflijk want je ziet vrijwel meteen resultaat!
Succes!

Terug
Bovenaan