voorkeurshouding

hoi hoi,

vanochtend met yuri bij de fysio geweest, yuri heeft een voorkeurshouding en een sterk afgeplat achterhoofd..nou draait hij zijn hoofd de afgelopen tijd wel heel veel.. ma dat achterhoofd blijft zo..
nou zei de fysio dat het komt door de bevalling!! door de heftige bevalling zijn de spieren in zijn nek verkrampt.. en ligt hij nu dus het lekkerst op zijn rechterkant (deed trouwens ook alles al de andere kant op.. en andere kant speeltjes aanbieden, en veel op zn buikje leggen..)
meneer is ook al 16 weken maar draait nog niet.. komt allemaal door de bevalling! had ik dat eerder geweten was ik veeeel eerder met hem na de fysio gegaan om dit te voorkomen!
waaaaaaaarom zegt het cb dit nie??

dus meiden, leer hiervan!
liefs!

Nog niet draaien met 16 weken is niet zo gek hoor....Iris is 14 weken en doet nog helemaal geen poging!
De voorkeurshouding door een zware bevalling had ik vaker gehoord, schijnt ook te kunnen komen van een krappe baarmoeder (of een groot kind..)

Balen dat Yuri's hoofdje daardoor is afgeplat. Een vriendin van me is al heel vroeg met een voorkeurshouding naar de chiropacter gegaan. Was heel erg succesvol. Mischien iets om te overwegen?

(heb het nog even nagekeken, mijn oudste draaide met 5 mnd pas, de tweede met 3 weken, de derde heb ik niet opgeschreven....)

Liefs Petra

Anouk heeft ook een sterke voorkeurshouding. Met haar hoofdje naar links wat daardoor enorm afgeplat is. Ze heeft boven het platte gedeelte nog altijd een enorme bult (wat volgens CB een onderhuidse bloeduitstorting is wat maandan kan duren voor dat weg trekt) waardoor het nog erger lijkt. Ik vind het verschrikkelijk! Als ze slaapt draai ik haar hoofdje. Bedje andersom opgemaakt, andersom in box gelegd maar helpt nog niet. Teminste, ik zie nog geen verschil. Er wordt telkens aan haar nekspieren gevoeld maar die voelen goed aan, daar ligt het niet aan. Ze kan wel goed naar rechts draaien, maar het is links zo afgeplat dat dat voor haar lekkerder ligt... Leer dat maar eens af.

Erg vervelend. Het ziet zo zielig uit! En ik wil voorkomen dat ze zo'n helmpje moet krijgen!

Carmen had ook een voorkeurshouding. Doordat wij haar vanaf week 1 om en om op zij leggen heeft ze dit nu niet meer en haar hoofdje is nog rond.

Ik realiseer me dat dit natuurlijk eigenlijk niet "mag", maar ja, het is voor het hoofdje wel beter. Je hebt er ook speciale kussens voor. Misschien kun je het er is over hebben met de fysio. Succes ermee!!

Sjaar. De meeste babietjes kunnen zich pas rond een half jaar draaien, dus maak je geen zorgen.

Mijn dochter heeft ook heel erg last van voorkeurshouding gehad. Ze heeft toen 10 x fysio gehad, en ging na iedere behandeling en oefeningen met sprongen vooruit.

Ook joost vind links beter liggen dan rechts. Wij hebben een soort muziekdoosje die ook projecteert op het plafond. Die heb ik nu neergezet aan zijn niet-voorkeurskant, en het werkt goed moet ik zeggen.

sonja28, wij doen dit ook. Bij onze andere kinderen mochten ze wel op hun zij slapen.
En nu ineens niet meer. (dit is onze derde)
Maar omdat Bram ook een voorkeurshouding heeft (stuitekindjes hebben dit ook vaker) en hij zijn benen dus nog steeds heel hoog optrekt, en dus zijn dekens losschopt, leggen wij Bram ook steeds op zijn zij, om en om. Ik merk dus dat zijn hoofdje zich veel mooier ontwikkeld dan van zijn broertje boven hem!

Het CB is echt waardeloos met dit probleem!
Onze tweede had KISS (dat is dat een wervel klem zit in het nekje) en ik ben echt tien keer bij het CB geweest met alle klachten, maar hun zeiden allemaal dat eht niets was tot ik op Kiss gewezen werd door nota bene het kinderdagverblijf! Ik alles opgezocht op internet en ja hoor, hij had negen van de tien symptomen! Zelf een manueel fysio geregeld en dezielfde week was mijn huilbaby een lief mannetje, maar helaas wel met een heel scheef hofd en later dus een helmpje!
Helaas is mijn derde zoon ook met een noodgang door het geboortekanaal gekomen (nog niet een hele perswee en hij stond op de wereld) en hij heeft hetzelfde probleem, maar nu stond ik binnen vier weken bij de fysio en nu kan het helmpje hopelijk nog voorkomen worden!
Het CB mag het kiss-syndroom ook niet noemen en dus ook niet doorsturen omdat het nog niet officieel erkend is ofzo, maar ik heb wel aangegeven bij het CB dat ze mensen dan beter op de site kunnen wijzen ofzo dat je zelf stappen kan nemen, want zo'n scheef hoofd is niet echt sexy!
En dat draaien binnen 16 weken is een beetje overtrokken volgens mij!
Laat je niet gek maken door het CB, trek lekker je eigen plan.

Laat ook eens een manuele fysio naar je kleine kijken, die bereiken veel meer!!! Let wel op dat hij/zij ook baby's mag behandelen! Staat allemaal op de kiss-site!

Brannon heeft ook een voorkeurshouding maar hij kan wel de ander kant opkijken en z'n spieren zitten gewoon los.
Toen ik bij de fysio was, zei ze eigelijk dat ik niet meer kon doen als ik nu al doe, dus wakker een kussen achter z'n hoofd en hem de andere kant oplaten liggen/kijken en als hij slaapt z'n hoofd dus de andere kant opdraaien.
Vindt het wel raar dat ze verder er niets mee kan, ik doe er al alles aan maar toch blijft z'n hoofdje 1 kant op gaan.

Terug
Bovenaan