voorkeurshouding

Tim heeft dit ook gehad, huilde ook erg veel. Wij zijn meteen in de 3e week al naar een osteopate geweest, Tim bleek een nekspierblessure te hebben. Na 1 behandeling idd al een leukere baby!
Het KISS-syndroom wordt door de reguliere zorg in Nederland 'ontkent', in Duitsland en Belgie doe ze standaard onderzoek naar de nek van een baby na een wat zwaardere bevalling!!!
De osteopate zei bovendien dat het hoe dan ook eigenlijk slecht is dat baby's op een rug moeten slapen. Al die schedelhelftjes 'zakken' dan verkeerd en groeien zo dus verkeerd aan elkaar.
Wij hebben Tim daarom de eerste weken op zijn zij laten slapen (afwisselend va kant en in zo'n speciaal kussen), maar nu sinds een paar weken laten we hem op zijn buik slapen. Hij slaapt hierdoor beter, sneller en langer (ook fijn als tegendruk bij darmkrampjes!) en hij wisselt zelf al heel goed van kant met zijn hoofdje!

Dit zeggen wij niet tegen het CB, gaat ze niets aan. Ik heb Tim nog nooit slapend op zijn neus gevonden, dus ik heb er (inmiddels) wel vertrouwen in dat het goed gaat. Vroeger moesten alle baby's op hun buik slapen. En wiegendood gebeurt (helaas) nog steeds hoor!

Bij deze een site waar je de baby sleep kunt zien;
http://www.baby-dump.nl/index.php?page=product&id=3001&groep_id=433&merk=1296

Misschien heeft iemand er iets aan.
Succes!!

@Sonja: die babysleep mag tegenwoordig ook niet meer gebruikt worden... God mag weten waarom. Dat kreeg ik bij het KDV te horen die het er niet mee eens zijn. (zij zjin van Humanitas). Als ouders het geen probleem vinden, gebruiken zij deze nog.

Anouk rolt zich vanaf dag 1 al af en toe op haar zij. Benen de lucht in en naar één kant laten vallen. Gelukkig zie ik haar dit nu steeds meer doen als ze slaapt. Ze ligt dan op haar niet-voorkeurskant! Dus dat zal zich daarmee recht trekken.

Hoi, mijn eerste zoon had ook een voorkeurshouding, kwam ook door zijn ligging in de baarmoeder en de bevalling. Ik ben juist goed geholpen door het CB en we hebben hier fysio die aan huis komen met baby's ideaal. Wij mochten/moesten de babysleep wel gebruiken (is 2 jaar geleden) maar dat mag nu niet meer, wilde het bij mijn tweede zoon ook preventief doen, maar dat mocht niet meer omdat er plastic in de hoes zit zei de kraamverzorgster, handdoekrolletjes mogen dan weer wel. (eigenlijk ook niet maar dat was beter dan de babysleep). De oefeningen van de fysio hebben erg goed geholpen. Ze hebben twee keer zijn hoofd opgemeten met een soort band die hard wordt, en in het begin zat hij in de zone voor een helmpje, maar na een aantal behandelingen was er een sterke verbetering te zien. Het CB had bij ons ook een folder over voorkeurshouding waar allerlei tips in staan

Mijn mannetje ligt al vanaf het begin in een baby sleep (hij slaapt beter op zijn zij en spuugt dan ook minder) en bij ons vond de kraamverzorgster het wel goed en zelfs in het ziekenhuis vonden ze het goed. (hij heeft met 2mnd een week in het ziekenhuis gelegen,)
Gewoon doen waar je ej zelf bij goed voelt dus.

Terug
Bovenaan