Haha geeft niks hoor.. Is teer puntje..
Mijn zoontje (nu bijna 3) heeft de eerste 8 weken enorm veel gehuild. Hij stond zo strak als een plankje. Fles geven was een drama, hij was helemaal wild dan en gilde het soms uit. Ik was er van overtuigd dat hij iets had, dacht aan reflux, ken dat uit m'n werk, maar kreeg nergens gehoor, cb vond dat ik hem maar moest laten huilen en liet me tig x van voeding en speen veranderen en zeiden uiteindelijk 'tja sommige baby's zijn onrustiger dan andere, (inval-) huisarts dacht ook niet aan reflux, osteopaat hielp niks, m'n omgeving zei dat het ook wel enorm wennen is zo'n kleintje (grr hij lag dan prinsheerlijk te slapen als zij er net waren..) dochter van m'n zusje was huilbaby, dus m'n familie was wel wat gewend... Zelfs mn man dacht op een gegeven moment dat t misschien een beetje tussen mijn oren zat en mijn spanning hem onrustig maakte. Tot ik bij de kinderarts kwam die meteen zei 'meid, dat ventje heeft z'n hele slokdarm ontstoken, hij heeft gewoon veel pijn' met medicatie een totaal ander kind.
Dat overstrekken van die eerste weken had naar mijn idee z'n koppie behoorlijk afgeplat, maar wederom geen gehoor bij cb en ook fysio 'zag ze wel véél platter' Ik heb hem vanaf 9 w echter nooit meer op de rug laten slapen, ookal lag hij keurig met z'n hoofdje beide kanten op gedraaid, hij heeft nooit een vk houding gehad, maar ik wilde koppie zoveel mogelijk ontzien. Toen hij een half jaar was en ik me net iets meer relaxed voelde tav de afplatting ( okay, het zal dan toch wel goed komen zoals ze zeggen...) kreeg ik een soort van op m'n kop van de cb-arts die z'n hoofdje vréselijk plat vond en niet begreep dat ik nooit aan de bel getrokken had... Grrr
Dus met spoed een helmpje... En dan krijg je van medemama's toch een hoop ongevraagde meningen en uitlatingen te horen (och, zeker nooit opgelet op hoe z'n hoofdje lag, of nou daar heb ik nu altijd heel erg goed op gelet, ik wilde niet dat m'n kind zo'n helmpje zou moeten.. Etc.)
Haha heel verhaal, maar vandaar dus m'n licht gefrustreerde reactie... ;-) (zit nog vol hormonen, maar dat had je wellicht al wel gemerkt....)