Voorkeurshouding

Zijn er hier meer kindjes met een voorkeurshouding?
Stijn ligt het grootste deel van de tijd in bed met zijn hoofd naar rechts. Af en toe draait hij even naar links, maar al snel ligt hij toch weer op rechts. Zijn sleutelbeen is tijdens de geboorte gebroken dus misschien komt het daarvan....Hij kan zijn hoofd goed alletwee de kant opdraaien dus dat is het probleem niet. Mijn middelste heeft bijna een helm gemoeten dus ik was er vanaf het begin zeer alert op. Maar de voorkeur blijft. Ik stimuleer hem constant om naar links te kijken in de box, tijdens de fles en op het aankleedkussen. Misschien toch maar een fysio inschakelen. Iemand ervaring????
 
Logan heeft ook voorkeurshpuding naar rechts.
Zou inderdaad contact opnemen met fysio.
Wij waren er met 6 week al bij maar is nog goed duidelijk te zien.
Hij gaat nu overdag in de babysleep. Kun je ff Googlen. Hij wordt dan gedwongen om meer op zijn linkerkant te liggen.
Bij de babydump is de babysleep verkrijgbaar voor 15,95 en leverbaar in 2 werkdagen(was bij ons wel zo)
Wij leggen Logan met zijn middagslaapjd erin. Snachts durf ik dat niet aan omdat hij ontzettend bewegelijk is maar het beste is bij elk slaapje.
Sowieso ff fysio bellen dus hoe eerder je er bij bent hoe beter.
 
Stijn heeft enkele weken in een zijligkussen (babysleep) gelegen. Maar hij pikt dit niet meer.Ligt dan alleen maar te wringen om toch naar rechts te komen. Ik gebruikte het inderdaad ook alleen maar overdag.
 
Dan zou ik zeker snel bellen.
Heeft hij geen kiss?
Dat kan bij de geboorte al komen.
Logan heeft dit ook, zitten er meerdere spieren vast waardoor ze ook voorkeurshpuding creëren , Logan wordt ook behandeld door fysio voor de voorkeur en door manuele therapeut voor de kiss
 
kijkt hij naar het licht/raam toe als hij naar rechts kijkt in bed?? je zou zn bed andersom op kunnen maken, misschien kijkt hij dan naar dezelfde kant maar dan naar links?! of een speeltje aan het bed of een muziekdoosje zodat hij naar links in slaap valt? lastig hé!
 
die van mij had ook een voorkeurshouding ik heb alles aan gedaan gaat nu erg goed of het is zo goe als weg . Aan wieg boven re hoofdje hangt iets fels en ik gaf li en re de fles . In box ook aleen maar aan 1 kant een speeltje aan de andere kant niks dus saai . Heeft een tijdje geduurd en nu is het oke . Maar wel heftig gebroken sleutelbeen pff .
 
Terug
Bovenaan