Voorkeurshouding

Hai meid,

Dean heeft een enorme voorkeurshouding naar links, daar is inmiddels een behoorlijke afvlakking ontstaan. Ik had mezelf er al in verdiepd en heb alles gedaan om hem naar rechts te lokken...
Bedje andersom opmaken, lokken met felle knuffeltjes, box anders neerzetten, als hij slaapt...hoofdje regelmatig omdraaien, oo zijn buik leggen, op links voeden etc etc...
Volgens het cb hoefde ik me geen zorgen te maken maar ik heb toch afgelopen maandag de fysio gebeld want ik vind dat het niet minder word....Ze is dinsdag geweest en heeft andere oefeningen met hem gedaan. Bij Dean komt het uit zijn nek en uit zijn linkerheup. Hij kan die niet ontspannen waardoor hij verkrampt en hij heeft volgens de fysio te kang klem gezeten (hij is er 1 van een tweeling)

Hij ligt elke dag in de babysleep maar weet zich zo te wurmen dat hij opeens weer op links ligt. Slim kereltje ;-) De fysio gaat nu elke week langs komen om hem te helpen. Wel moet ik bij he cb een doorverwijzing vragen naar het zh voor een foto/echo van zijn heup.

Het is een heel verhaal maar wat ik je wil mee geven: volg je moedergevoel, dan zit je altijd goed. Ik zou zeker de fysio bellen meid. Baat het niet, schaadt het niet.

Lies Lynn.
 
Kaay heeft voorkeurshouding voor rechts. Zag een beetje dat et scheef ging worden zn koppie. Dus meteen fysio gebeld kon dezelfde week terecht. Dat is nu 4 weken geleden ongeveer en het word nu al beter. Z'n hoofdje trekt nu al bij. Heb handige tips gekregen hoe hem te stimuleren en tips hoe hem oo zn rug te laten slapen met zn hoofd naar links. En het werkt. Niet altijd maar vaak wel. En door de oefeningen kan hij zelfs al bijna helemaal zelfstandig draaien. Hij is maandag 13 weken.

Zou lekker gewoon fysio bellen? Het heeft hier gewerkt! Succes!
 
@tamara Welke tips heb je gekregen als ik vragen mag?
Xilyano heeft ook een voorkeurshouding naar links. Ik heb ook al vanalles geprobeerd maar het helpt niet echt..hij krijgt al een beetje een bobbel op zn hoofd. Volgende week belt de jeugdverpleegkundige van het cb me nog op en dan ga ik haar ook even vragen voor fysio. Ik heb bij onze fysio zelf namelijk niet zulke goede ervaringen. Is het trouwens een speciale kinderfysio waar jullie naar toe gaan?
 
Terug
Bovenaan