Voorkeurskant

Hallo,

Mijn zoontje van 8 weken heeft duidelijk een voorkeurskant. De rechterkant.
Ik probeer in zijn slaap zijn hoofdje te draaien. Maar daar wordt hij wakker van. Of als het gelukt is, na een paar minuten ligt zijn hoofdje toch weer aan de voorkeurskant.

Ik heb ook geprobeerd iets in zijn ruggetje  te zetten. Maar hij draait zijn hoofdje toch gewoon nog om.

Hebben jullie nog tips?

Groetjes
moeder van Nathan
 
hoi,

mijn zoontje ligt ook het liefst op zijn rechter kant en wij leggen hem overdag op zijn zij zodat hij wel moet. ook doen we hem met voeden op onze rechterarm zodat hij ook naar je moet kijken wil hij zijn fles kunnen drinken. Je kunt ook proberen om zijn bedje andersom op te maken zodat hij naar het licht draait met zijn hoofd, dit werkte overigens niet bij kylian dus dit is ook geen garantie. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

groetjes sam
 
Hoi,
Mijn zoontje is nu 5,5 maand maar had zeker tot 3 maanden een sterke voorkeurshouding, dat kon je ook merken aan zijn schedeltje. Wat je kan doen (ben zelf fysio dus weet er het een en ander vanaf) is oefenen en prikkelen aan de andere kant. Dus heeft hij voorkeur voor rechts, ga dan spelletjes doen met geluidjes links, laat hem als je hem vasthoud naar links kijken, leg al zijn speelgoedjes links etc.
Het draaien in slaap werkt niet, tenminste bij mijn zoontje omdat hij dan wakker werd of net zo hard in zijn slapa weer zijn hoofd terug draaide. Als je dat oefenen doet komt het vanzelf goed, wel consequent zijn.
Succes!
Naomi

p.s. een licht verschil van kanten op het schedeltje verdwijnt hoor.
 
Hoi Becca,

Wij hebben heel erg goede ervaringen met de ostheopaat! We zijn er drie keer heen geweest en toen was de voorkeur volledig weg. Ongelooflijk... Niet te lang wachten met ingrijpen, hoor. Zonde van het mooie ronde hoofdje. Sven heeft uiteindelijk een helmpje gehad. Als we eerder naar de ostheopaat waren gegaan, was dat waarschijnlijk niet nodig geweest.
Succes ermee en maak je niet teveel zorgen. Gewoon zorgen dat er iets aan gedaan wordt. Het hoofdje terugdraaien in de slaap maakt alleen jezelf maar zenuwachtig, als je iedere keer ziet dat je kindje maar voor een paar minuten goed ligt.
Groetjes, mama van Sven.
 
Hoi,

Tijdens mijn kraamperiode (nu al weer een jaar geleden, wat gaat het toch snel!!) vertelde mijn kraamverzorgende dat een (klein) kind het gezicht altijd draait naar de zijde waar het meeste licht vandaan komt. Zij adviseerde ons daarom om Stan iedere week anders (hoofd- en voeteneinde wisselen) in zijn bedje te leggen zodat hij de ene week zijn hoofd naar links en de andere week zijn hoofd naar rechts draaide. Zo ontstond bij hem geen asymmetrie.
Misschien dat dit ook bij jullie kan helpen??

Groetjes Marieke
 
Hoi,

Mijn zoontje had ook een voorkeursligging. Hij 'keek'naar het plafond. Met het gevolg dat ie met 5 maanden een redressiehelm kreeg.
Hij heeft absoluut geen last gehad van z'n helm, gelukkig. Maar als ik ooit een 2e kindje zou krijgen, dan zou ik zo'n kussen aanschaffen. Dan kun je hem de ene keer naar links leggen, de andere keer naar rechts. Je kunt ze kopen bij de babywinkel.
Hij heeft eerst nog 2 maanden fysio gehad. Moesten we 'm stimuleren om naar links of rechts te laten kijken met speelgoed, maar dit heeft dus niet geholpen.

Het gevolg van het helmpje is dat z'n hoofdje nou een stuk ronder is, is nog een heeeel klein beetje plat aan de achterkant, maar dat valt te verwaarlozen.
Let wel op! Toen wij bij het CB waren, en het met 2 maanden al hadden gezegd, werd er door het CB gezegd dat dat nog wel wegtrekt. Wij hebben zelf gezegd dat we zo'n helmpje wilden proberen. Maar misschien is jouw CB daar makkelijker in.


Laat je nog even weten hoe je het hebt opgelost?

Groetjes Marmar
 
Terug
Bovenaan