Voorkeurskant

Hoi,

Ook ons zoontje had een voorkeurshouding. Maar dan naar links.
Wij zijn bij de manueel therapeut geweest en toen bleek dat zijn bovenste wervel
heel iets was verschoven tijdens de heftige bevalling. Dat heeft hij (pijnloos en snel)
met 1 behandeling verholpen en we hadden ineens een heel ander kind!
Hij was toen wel al 4 maand oud. Dus dan zie je meer reactie van je kindje.
Wij zijn toen hij 8 weken was begonnen met hem in een zijligkussen te leggen.
Dan kun je hem na iedere voeding op een andere zij neerleggen en kan hij niet meer
draaien. Ook zijn hoofdje ligt dan naar de kant die jij wil. Onze zoon heeft daar
2 maand prinsheerlijk in geslapen en toen werd hij te groot. Wij hadden al die tijd ook
een kinderfysiotherapeute die aan huis kwam om oefeningen te doen.
Zij heeft ons ook doorverwezen naar de manueel therapeut.
Maar zo'n kussen kun je idd in elke babywinkel kopen.
Succes ermee en als je het niet vertrouwt ga je toch even langs de ha?
Groetjes Melanie
 
Onze dochter had ook een voorkeurshouding. Ze  heeft therapie gehad en al redelijk snel zag je veranderingen. Onze therapeute gaf het advies om haar of op een dik kussen te leggen, zodat ze met het gezichtje naar boven komt te liggen. Of haar in een hangmatje te leggen, geeft het zelfde effect. Natuurlijk niet de hele dag! Als je kindje een voorkeur heeft naar een kant, kun je niet verwachten dat ze meteen naar de andere kant gaan liggen. Eerst zien dat je in het midden komt.
Maar ook spelender wijs proberen met speeltjes oid ze naar de andere kant te laten kijken. Ook moesten wij, het is even wennen, tijdens het verschonen ze niet over dwars voor je te hebben maar met de voetjes naar je toe. Als ze je dan wil aankijken moet ze ook het hoofdje naar het midden draaien.
Dit zijn enkele voorbeelden, wat bij ons het resultaat heeft dat ze weer een mooi gezichtje heeft en ook alle kanten op gaat liggen met haar hoofdje.

Succes
 
Hallo,

Ik ben aan het oefenen geweest met Nathan. Het lukt heel langzaam om hem de andere kant op te laten kijken. In het midden gaat goed. Toch merk ik wel dat hij een beetje dat hij zijn hoofdje schuin houdt. Ik weet nu ook niet of ik te veel van hem verwacht hoor. Maar moet zijn hoofdje niet recht blijven als hij in het midden kijkt? Dit gebeurt niet iedere keer hoor.
Ik moet pas over 3 weken naar het CB, moet ik tot zolang wachten of toch maar contact opnemen met CB of liever HA?
 
Van het cb kreeg ik het verzoek mee voor de huisarts om een verwijsbrief te schrijven voor fysio. Wellicht kun je je ook rechtstreeks tot de ha wenden. De fysio die wij hadden, kwam zelfs aan huis voor de therapie!
Verwacht natuurlijk niet te veel in een keer maar dat het hoofdje in het midden wordt gehouden is al wel het begin. En hoe schuin is schuin, dat is denk ik beter te beoordelen door de fysio.
Succes!
 
Hallo
even een kleine reactie op de reactie van de moeder van kylian.
een groot stevig kussen in een babybedje is echt geen goed idee ivm kans op verstikking. Je kunt beter een handdoekrolletje maken of een speciaal   kussentje kopen waar je wisselliging mee kunt geven. Het idee is wel goed. ik heb nl ook hetzelfde meegemaakt met mijn dochter. Wij hebben haar de eerste 2 weken wisselliging gegeven en daarna op haar ruggetje gelegen.
En toen het hoofd en voeteneind aldoor omgedraaid. ze keek namelijk waar het licht vandaan kwam.
groetjes
 
Hallo...

Hier nog een eigenwijsje met voorkeurshouding...
Bij onze docher kan je het wel al duidelijk aan haar hoofdje zien en zijn we dan ook al met vanalles bezeig (ze is aanstaansde woendag word ze 6 weken)

Maar wat ik dan ook vragen wilde (en hoop dat een van jullie dat weten)
we zijn dan weer met het draaien' begonnen maar moet ze dan ook op haar voorkeurskant gedraaid worden? het vlakke gedeelte zeg maar?

Liefs, Jennifer
 
hoi,

even een reactie op mars, ik ben het in principe wel met je een en we doen dit ook alleen maar overdag als we hem in de gaten kunnen houden en het kussen ligt echt alleen maar in zijn rug en kan geen kant op, een rolletje in zijn rug hebben we ook geprobeerd en dat doen we ook nog steeds snachts maar dan weet hij zich toch na een tijdje weer om te draaien naar zijn voorkeurs kant dus vandaar die beslissing overdag.
nu zijn we gisteren bij de kinderarts geweest en die gaf ons ook nog het advies om hem overdag zoveel mogelijk op zijn buik te leggen zodat hij verplichjt zijn hoofd op moet tillen en zijn spieren niet vast gaan zitten,

groetjes sam
 
Terug
Bovenaan