Voorkeursligging

Hallo,

Even een vraagje, mijn zoon van 7 weken heeft een voorkeursligging. Nu ben ik bang dat hij een scheef hoofd hieraan gaat overhouden. Ik heb bijna alles al geprobeerd. Ledikant omgedraaid naar het licht toe. Iets aan de andere kant van de wieg gezet. Op zijn zij, maar dat wil meneer niet en zet het dan op een krijsen. Heeft iemand nog adviezen voor mij?

Groeten,
Esther
 
Hoi esther,

Zoveel mogelijk blijven stimuleren als hij wakker is.
Het voeden doen zodat hij de andere kant op moet kijken.
In de box afleiden als hij ligt.
Als je hem op schoot hebt of visite zo veel mogelijk de kant van de niet voorkeur op houden zeg maar. (Snap je het nog)

Groetjes joyce
 
Hoi!

Mijn zoontje deed dat ook, wat bij mij hielp is hem zoveel mogelijk van voren benaderen en hem in bed op zijn zij leggen die hij niet wil met een opgerolde handdoek achter zijn rug en daar deed ik dan een kruik achter, gewoon op die manier afwisselen.

succes groetjes Rianne
 
Hallo Esther,

Mijn zoontje had dit ook en dat kwam omdat hij met de vacuum geboren is en daardoor een spiertje bekneld had zitten in zijn halsje.
Dit is niets ernstigs alleen moet hij wel hiervoor naar fysio.
Hij kreeg ook een scheef hoofdje maar dat trekt nu weer aardig bij.
Ik heb hem ook een poosje in blokken gehad zodat hij wel op zijn zij moest blijven liggen.
Als je meer wilt weten moet je het maar vragen!

Groetjes Monika
 
Had mijn zoon ook. We hebben toen wel wat dingen geprobeerd, maar hij wilde op dat moment toch liggen hoe hij zelf wilde. Later, toen hij zelf bewegelijker werd, ging hij de andere kant vanzelf meer stimuleren. Kwam dus uit zichzelf goed. Ik zou me bij een tweede kind lang niet meer zo druk maken. Misschien een geruststelling?
 
Je kun een "Easysleep" aanschaffen bij 1 van de Prenatal zaken. Door de kraamzorg aangeraden aan mij, omdat ik mijn kindje niet alleen op de rug wilde laten liggen ivm een plat achterhoofd. Zo kan je je kindje op de rechter- en linkerzijde neerleggen en deze blijft dan zo liggen. Ik heb er erg veel plezier van gehad en je kunt em blijven gebruiken tot 6 maanden.
Veel succes verder!
 
Hoi Esther,

mijn zoontje had ook een voorkeursligging; hij wilde alleen maar met z'n hoofje naar links liggen. Van alles geprobeerd: bedje andersom opmaken, met het hoofje aan de andere kant op de commode neerleggen, op de andere arm bij het voeden etc. Niets hielp. Met vier maanden draaide hij van rug naar buik en met bijna vijf maanden ook terug. Sinds die tijd slaapt hij uit zichzelf op z'n buik en je houdt hem met geen tien paarden tegen... Al vanaf de eerste week houdt hij zijn hoofd heel goed rechtop en hij draait z'n hoofdje ook altijd opzij bij het slapen en als hij in de box plat op z'n buik ligt,dus we doen er eigenlijk niks aan nu. Ik laat het cb in de waan dat hij op z'n zij slaapt. Met het platte hoofje gaat het nu steeds beter, het is bijna rond

Groetjes Patricia
mv Justin, 6 maanden
 
Hoi allemaal,

Het valt me op dat jullie er zo mee bezig zijn wat alleen maar goed is hoor.

Als ik kijk van uit mijn werk zijn veel ouders er helemaal niet mee bezig met als gevolg dat sommige een blijvend plat schedeltje hebben.

Nu was mijn vraag zagen jullie het zelf of werden jullie er van op de hoogte gebracht door het cb?

Van waar mijn vraag omdat als we er over beginnen op het werk ouders vaak reageren o vind je, vind je het bolletje niet rond of van ja had het gezien maar wat is het.

Groetjes joyce
 
Terug
Bovenaan