Voorkeursligging

mijn dochtertje noa had het ook
als je kindje bijvoorbeeld alleen naar links kijkt probeer alle leuke dingen van rechts te laten komen en van rechts te benaderen.
bij mij hielp dat een beetje.
maar vaak lost het ook zichzelf op, want je kindje is nu 7 weken, en kan zijn hoofdje nog niet zo makkelijk bewegen, over een maandje komt dat wel.
sterkte
romy venhuizen
christinavenhuizen@hotmail.com
 
Hoi hoi,

Mijn zoontje(nu 6mnd) heeft vanaf zijn geboorte een voorkeur naar rechts.Dat hadden we al snel in de gaten...we hebben ons suf gestimuleerd om hem naar links te laten kijken.Volgens het cb hadden alle baby's een voorkeur en kwam het vanzelf goed..als ie straks ging rollen etc.Maar het werd steeds erger..en platter.Dus hebben we zelf actie ondernomen...een osteopaat.
Zijn constateerde dat onze jongen klem heeft gezeten in mijn bekken.hij had geen voorkeur..hij kon niet naar links kijken.Toen we op onze volgende afspraak bij het cb kwamen zag ze dat het wel verergerd was en stelde fysiotherapie voor.Dit gaat nu nog steeds heel erg goed..hij kan nu al weer naar links kijken maar zijn hoofdje is nog steeds plat aan de rechterachterkant.Nu zijn we bij de kinderarts geweest voor evt helmtherapie.Ik vind dat het cb en de kraamzorg beter voorlichten moeten geven en het meer naar de ouders luiteren..onze zoon blijft waarschijnlijk altijd een scheef hoofdje houden.

GR Toos
 
Mijn dochter heeft een voorkeurshouding voor rechts en krijgt er sinds ze 8 weken is fysiotherapie. Zolangzamerhand wordt haar hoofdje alweer rond achter, maar vind het wel lang duren. Ook mijn dochter is geboren met de vacuumpomp. Ik zelf had het vermoeden al vanaf week 3, maar wist het niet zeker. Mijn man zag het namelijk niet en anderen hoorde ik er ook niet over, dacht dus dat het aan mij lag.
Op een dag heb ik mijn dochter weer lagen wegen en toen heb ik het gevraagd en die verpleegkundige zag het ook. Terwijl alle andere verpleegkundigen zeiden om nog even af te wachten vertelde zij me dat m'n dochter er ook fysio voor kon krijgen.

En ik ben dan niet iemand die blijft afwachten. Ik ben de volgende dag naar de huisarts geweest en die gaf me zonder problemen een doorverwijzing.
Ze is de jongste baby daar tot nu toe die er ooit is geweest voor behandeling. Maar ik ben blij dat ik het zelf heb gezien en dat mijn gevoel juist was.

Ik kom zo nog ff terug, want csi is weer begonnen.
 
Mijn neefje had een scheef hoofdje gekregen doordat een nekspier wat korter was: dit gaf een voorkeurshouding.
Uiteindelijk heeft hij een tijdje een helmpje gedragen. Maar nog steeds heeft hij een beetje een schuin hoofd. Je ziet het alleen als je het weet en oplet.
 
Ook mijn zoontje heeft een voorkeur voor links. Zo sterk dat rolletjes enzo niet helpen wurmt net zo lang tot hij lekker ligt.Hij krijgt al vanaf 5 weken fysio en manuele therapie. Helpt wel. Hij gaat nu rollen en rechtop zitten en nu is de wereld wat interessanter. Wel is zijn hoofdje nog erg plat aan een kant. Men zei dat t wel bij zou trekken, maar hij is nu 5 maanden en je ziet het nogsteeds. Het is al wel minder als in t begin ommdat hij nu wel door middel van rollen in zijn slaap wel eens op zijn andere kant gaat liggen. We hebben nu over 2 weken een afspraak bij het sophia in rotterdam om een kinderarts te laten beoordelen of een helmpje kan helpen of niet.Mijn advies is probeer vanalles uit en ga op je gevoel af. Laat je niet afschepen als je hulp wilt! succes
 
Terug
Bovenaan