voorkeushouding

Eigenlijk hoef ik niets meer aan de goeie tips toe te voegen. Toch nog eentje, wellicht heb je er wat aan; ik merkte dat ik zelf met bepaalde dingen ook naar een kant neig, omdat ik rechts ben. (hapje geven met rechts, kind eigenlijk altijd op linkerarm etc). Succes!
 
Hoi
Mijn dochtertje (nu 4 maanden) heeft ook een voorkeurskantje. We hebben haar ook een poos in de baby-sleeper gehad, niet in bed maar in de box. We leggen haar nu overdag vaak in de box op haar buikje te slapen. Dan ben je erbij en kan er niets gebeuren. 's Nachts ligt ze gewoon op haar rug. In het begin had ze een erg platte kant (rechtsachter) wij schrokken ervan want een buurmeisje heeft het ook en heeft 3 maanden een helmpje op gehad. Nu ze steeds op haar buik ligt is er niets meer van te zien. Het heeft geweldig geholpen.

Groetjes Janneke
 
mijn dochter had ook een voorkeurs houding en mij is geadviseerd om haar op haar zij te leggen met een opgerolde handdoek en een molton opgerold aan de voor kant zodat ze niet naar voren rolt en het werkt prima!!
succes,
 
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn zoontje. Hij is 5 maanden en heeft een voorkeurshouding naar rechts. Hij heeft nu 3 keer fysio gehad. De fysiotherapeut blijft erop hameren om hem zeker 15 minuten per uur op zijn buik te leggen. Dat is best een hele opgave omdat hij het nou niet bepaald leuk vind om op zijn buik te liggen.Ik heb van haar ook zo een baby-sleep gekregen voor in de box maar dat vind hij helemaal niet leuk. Na 5 minuten begint hij te huilen en dan wil hij ook niet meer op zijn rug in de box. Overdag leg ik hem op de bank op zijn zij te slapen, dat gaat goed alleen slaapt hij overdag hooguit 2 uurtjes. Wat ik s avonds ook doe is elk uur even naar boven gaan om te kijken of hij op de goede kant ligt zoniet dan draai ik zijn hoofd de andere kant op. In het begin draaide hij meteen weer terug maar nu gaat het steeds beter.Ik maak me er soms ook wel druk over natuurlijk maar ik hoor van anderen dat als hij straks een bos haar heeft je niks meer van dat ongelijke hoofd ziet. Het is belangrijker dat hij goed zijn hoofd naar links kan draaien. En vroeger kwam dit vast ook voor en toen was er nog geen fysio volgens mij en ik heb nog nooit iemand met een a-symetrisch achterhoofd gezien.Jij? Nou heel veel succes ermee!!!
 
bedankt voor de tips!en de geruststellende adviezen.

SANDY ik herken echt heel veel in jouw verhaal,mijn zoontje slaapt namelijk ook overdag niet zoveel en als ik hem in de baby sleep leg(ja ik heb m gekocht)krijst hij alles bij elkaar, maar na een week volhouden ligt hij nu de hele nacht rustig in zijn baby sleep te slapen,gelukkig maar want hij slaapt van 9 tot 9 dus dat zijn zijn langste uurtjes op de 'andere' kant!en ik krijg nu ook van iedereen te horen dat het al een stuk minder plat is!
 
Terug
Bovenaan