Voorlezen

Vroeg me af hoe het met het voorlezen staat bij iedereen, Ivar heeft er nog steeds geen geduld voor dus nu lees ik af en toe voor als hij in de kinderstoel een broodje zit te eten, hahaha moet toch wat... heb er echt onwijs zin in dat hij lekker op schoot kruipt en dan aandachtig naar een boek luistert en kijkt, maar ben bang dat dat nog wel even gaat duren...

heb overigens ook de Sterrekindertjes besteld bij die dikke van internet (hihi) na het lezen van de enthousiaste reactie van Susan, mooi boek hoor!

liefs Jenneke mv Ivar

Hey!

Thomas vind zijn boekjes rete-interessant! Niet dat hij het geduld ervoor op kan brengen om te gaan zitten en luisteren, maar samen doorbladeren vind ie helemaal het einde hoor! Hij komt dan aan met alle boekjes die hij heeft en die moeten dan één voor één worden doorgebladerd. Ik vertel er altijd in steekwoorden wat bij. Of ik stel een vraag. Waar is de poes? Kun je bal van Ernie aanwijzen? Welke auto is van mama? ( Van papa krijgt ie de auto-trader...) En nu komt ie al vaak met een boekje aan en wijst dan vanzelf de dingen al aan, op deze manier probeer ik hem enthousiast te houden en alles iets uit te breiden. Maar ik kan ook niet wachten tot ie zich lekker tegen me aan komt vlijen op de bank om naar een verhaaltje van mama te luisteren hoor...!!

-X- Marieke

Hoi jenneke,

kasper heeft ook nog absoluut geen tijd voor een verhaaltje haha. Maar hij vind boekjes wel leuk om de blaadjes om te slaan dus dat doen we dan samen enzo af en toe kan ik hem dan een paar woordjes voorlezen. (komt vast wel goed).

liefs Pauline

Echt voorlezen is het hier ook nog niet hoor.
Samen doorbladeren vind hij erg leuk. Vaak wijs ik wat aan en vraag er iets over of ik vraag waar is.....
Zo heeft hij een boek over de boerderij. Dan vraag ik aan hem waar is de bloem, dan bladerd hij honderd keer heen en weer door het boek en pakt vervlogens de bladzijde met de bloem. En kijkt me dan aan en zegt trots; bloem
Zo ook met allerlei dieren en de tractor (dat zegt hij niet hoor, hij zegt dan broembroem)

Hier zijn boekjes favoriet zo ook het voorlezen!

kay komt met een boekje aan wandelen, legt het op mijn schoot en strekt zijn armpjes naar me uit om opgepakt te worden. Hij kan dan heerlijk achterover tegen mij aan gaan hangen om te luisteren naar het verhaal. Hij komt dan vaak weer overeind en wijst drukdoende alle plaatjes aan en maakt daarbij de horende geluiden, érg grappig!!

Soms wil hij wel lezen maar heeft hij geen rust en komen we niet verder dan 2 bladzijdes hahaha..

Hij sjouwt dan ook de hele dag bijna met boekjes rond. Ik moet zeggen dat "rupsje nooitgenoeg" me bijna uit m'n neus komt. We moeten dan ook steeds van ellende lachen als we hem dat boekje zien pakken en we dan hard in stereo zeggen "S'nachts lag er in het maanlicht een eitje op het blad.." whahahaha...

Hier dus een echte boeken en voorleesfreak!

Esmé mv Kay

Marit kan dus met Kay een boekenclubje oprichten! Marit loopt de hele dag met boekjes rond en er moet dan ook meerdere keren per dag voorgelezen worden. Soms de iets wat verkorte versie, maar ze krijgt er geen genoeg van. Zij vindt " het luizenleven" van de disneyclub en Tijgetjes stamboom helemaal het einde, ik kan geen luis meer zien! Maar het blijft zo schattig als ik haar zie zitten, dat kleine lieve popje zo aandachtig in haar boekjes lezen....smelt!

Hoi,

Tess is ook helemaal gek van boekjes, alles moet gelezen en voorgelezen worden. Hier komt ook menig boekje de neus uit (tip, soms even dat ene boekje verstoppen en een ander neerleggen, leverd even tegenspraak op, maar is zo'n verademing).
Favoriet zijn hier de Sterrekindertjes, Het liefste kindje van de wereld dat ben jij (of iets in die geest), Kerst met Jan en Noortje, Klein mannetje heeft geen huis, Nijntje (alle soorten)  en de boekjes van sesamstraat en de T-tubbies.

Tess loopt ook de hele dag met haar boekjes en dan idd bij je komen en zeggen mama titten (bij mama zitten) en dan luisterd ze zo lief. Soms kijken we alleen plaatjes want sommige boekjes zijn niet te lezen.

Vandaag hadden we een ex-collega op bezoek, die moest voorlezen, tja het is toch echt een gave, Tess keek me echt aan van ma haal die gast uit zijn leiden, zo grappig. Toch nog zelf maar een verhaaltje gedaan.

Gewoon blijven doen en maak het interresant, maar dwing niet, het moet geen moeten worden. Ik ben trouwens begonnen met het voor het slapen gaan, eerst korte verhaaltjes en steeds langer. Nu kom je er niet meer vanaf, maar dat vindt mama niet zo erg hoor!

Liefs Nanda

Hoi hoi

Stef is ook helemaal dól op zijn boekjes, alleen....
Hij sloopt ze! Ik laat hem er dus toch maar niet zelf mee spelen en we doen het alleen samen. Dat vindt hij niet zo leuk, dus het komt er weinig van. We lezen hem wel iedere avond voor, voor het slapen gaan.... Dat vindt ie ook leuk dus.....

Liefs Annet

Terug
Bovenaan