Voorliggende placenta

A

Anoniem

Guest
Hi,

Ik heb afgelopen week te horen gekregen dat mijn placenta aan de voorkant ligt, waardoor ik mijn kindje nog minder voel, maar weet iemand of het verder nog consequenties heeft?

Alvast bedankt,
Groetjes

bij mij ligt ie ook voor en zover ik weet kan het geen kwaad als alleen inderdaad dat je de baby minder snel voelt

Geniet van je zwangerschap

Hoi!
Bij mijn eerste lag de placenta ook voor en voelde ik haar niet zo goed bewegen. Bij de tweede lag het achter en voelde ik het veeeeel beter.
Volgens mij kan je baby dan alleen niet gedraaid worden (als het in stuit ligt), omdat de placenta door het gedraai los kan laten.
Groetjes! Anne

Hi Donja en Anne,

Bedankt voor jullie reactie.

Ik ben gelukkig weer gerustgesteld.

Groetjes

Hoi,

Ik ben zwanger van de derde en heb dit keer ook een voorliggende placenta. Ik ben nu bijna 28 weken en inderdaad tot een paar weken terug voelde ik erg weinig en ook nu nog niet veel maar het is een erg rustig kindje dus dat heeft er ook mee te maken. Maar ik voel het wel regelmatig dus het is verder prima in orde.

Vandaag de pretecho gehad en het koppie ligt aardig tegen de placenta aan, de baby ligt er als het ware in weggedoken dus die vindt het wel prima :) En het is een dwarsligger dus hopelijk draait het nog wel in goede positie want handmatig draaien is er inderdaad
niet bij.

Maar verder maakt het niks uit hoor of de placenta voor of achter ligt.

Groetjes,
Maron                                                

Bij mij ligt de placenta ook aan de voorkant en ik voelde met 17 weken voor het wat bewegen. Nu ( 31 weken) wordt ik echt aan alle kanten geschopt! Ben er dus wel blij mee anders voelde ik het nog veel harder!!! :)
Het geeft niet waar de placenta ligt, zolang het maar niet voor de uitgang is...
Fijne zwangerschap!!
Groetjes Linda

Bij mij ligt hij ook aan de voorkant en ik voelde de baby al met 15 weken!!(wel links dan want de placenta zat rechts aan de voorkant). Het ligt er helemaal aan waar de voetjes vd baby zitten. Die zat bij mij links onder dus niet bij de placenta!

gr
Marielle
28w1d  

Hoi,

Volgens mij kan het verder geen kwaad hoor, tis gewoon
de ligging van de placenta in je buik. Alleen als het voor de
vagina ingang ligt, kan het problemen geven.
Mijn placenta ligt ook aan de bovenkant van m'n buik,
voelde m'n kleintje met 20 weken voor het eerst goed.

xx Syrah

Terug
Bovenaan