Voorliggende placenta

Een voorliggende placenta kan op zich geen kwaad.
Maar mocht je onverhoopt een keizersnede krijgen, en de placenta ligt op de plek waar ze snijden dan moeten ze dus door de placenta heen, wat extra bloedverlies kan veroorzaken.

Ik heb dat bij mijn eerste gehad, en heb toen een bloedtransfusie gekregen.
Maar ook dat is niet iets om je nu al zorgen over te maken, want wellicht beval je gewoon.

Miep

nog even een vraagje van mij anders moet ik ongeveer hetzelfde onderwerp weer gaan openen.....

als je placenta voorligt kan het dan zijn dat je het hartje niet zo snel hoort of pas later??

moet woensdag naar de verloskundige voor het hartje te beluisteren maar ben zo onzeker!!!

groetjes donja

het hartje kun je gewoon horen hoor! De placenta is nu nog niet zo groot dat het helemaal voor het kindje ligt.
Ik heb ook een voorliggende placenta (komt heel vaak voor) en ik heb het hartje voor het eerst gehoord met 10 weken zwangerschap.
gr. en maak je niet te druk.
Anne

Hoi,

ik heb echt en placenta previa, dus mijn placenta ligt voor het geboorte kanaal. afgelopen weekend een zware bloeding gehad, en twee dagen in het ziekenhuis gelegen. De baby voel ik verder altijd prima, en als er echt iets aan de hand is, zoals bij mij, dan zegt de verloskundige dat echt wel, zolang dat niet zo is, moet je vooral genieten van je zwangerschap. Dat lukt mij nu niet echt meer, en ik bed nog maar 25 weken.

veel liefs geke

Terug
Bovenaan