voorlopig toch nog geen ks gepland

A

Anoniem

Guest
Nou ik ben vandaag weer geweest voor controle en we hebben de aanstaande bevalling besproken.

Besloten is om met 38 weken te kijken of het mogelijk is om mijn baarmoeder te prikkelen of om als het kan vliezen te breken (volgens mij kan dit laatste alleen als de baarmoederhals is verstreken en de baarmoedermond doorgankelijk is, maar wie ben ik?????).

Mocht het niet lukken dan vermoed ik dat we het de weken erna blijven proberen.

Geschat wordt dat dit kindje toch iets kleiner zal zijn dan mijn eerste en er misschien toch doorpast. Mocht het kindje met 41 weken nog niet geboren zijn, dan wordt dan de ks alsnog ingepland.

Voorlopig kunnen we ons hier wel in vinden, maar ik ben wel benieuwd of mijn lijf toe is aan dit gefroet over twee weken......

gr mama van MD

Nou, die baby van mijn vriendin zou dus ook niet zo groot worden, toch is hij met de keizersnee gehaald en woog ruim 9 pond!!!
Dus, ik ben benieuwd! Wat spannend allemaal he, als je geen zekerheid hebt. Steeds maar weer afwachten en denken hoe het zal gaan.......

Veel sterkte en hoop dat alles goed blijft gaan, we moeten nog even volhouden!!

Liefs Hilma.

Ja ik vind het ook ontzettend spannend. Mijn eerste kon er immers niet door omdat die te groot was.
Maar mijn arts geeft aan dat baby's in de laatste periode vooral dikker worden en niet dat een hoofdje en schouders dan nog heel erg groeien.
Verder voelde ze bij de controle toen ze de baby probeerde te omvatten, dat zij vind dat het niet echt een buitengewoon kindje is en de groeicurve is inderdaad ook iets afgezwakt.....dus ik riep al meteen: AHA een meisje misschien?? Die zijn over het algemeen toch iets kleiner.......de gyn zei meteen dat dat zou kunnen, omdat er sinds kort nieuwe groeicurves zijn en inderdaad twee aparte voor jongens en meisjes wordt gehanteerd.

Dusss.............maar ik hoop stiekem wel dat het toch gaat lukken om het een zetje te geven over twee weken......want als het er toch langs kan, ben ik mooi sneller genezen dan bij de eerste en dat is voor mijn oudste ook wel zo leuk!
Maar ja......die natuur he.....

gr mama van MD

Nou, zal heel hard voor je duimen!!! Wel spannend allemaal hoor!! Dat van die aparte groeicurves wist ik dus niet. Maar eh, ons kindje lijkt ook niet zo groot te worden, dus wij misschien ook een meisje?????
Zenuwslopend soms alles hoor!! En ik ben zóóóóóóó nieuwsschierig!!!

Hou je ons wel op de hoogte wat ze allemaal gaan doen over 2 weken? Stel je voor dat ze gaan kijken en het zet direct door!!! Dat zou tocg even geweldig zijn!!!!
Dromen mag nog he? Straks staan we weer met beide benen op de grond.......als de baby's er zijn!!!

Slaap lekker voor vanacht en succes!!

Liefs Hilma

Das nou precies hetzelfde waar ik dus een beetje bang voor ben... Ik heb op 5 dec. een afspraak met de gynaecoloog om de bevalling te 'bespreken', voor zover mogelijk. Aangezien onze eerste na 2 weken overtijd, met complicaties ter wereld is gekomen, heeft de gyn. mij beloofd dat we deze keer niet weer zullen wachten.
Maar wat als hij toch beslist het nog 'even' aan te kijken, het inleiden nog een weekje uit te stellen, af te wachten tot het tóch spontaan begint....
Ik ben een beetje bang voor  een teleurstelling! Ik ben 9 december uitgerekent dus ik hoop maar dat  we a.s. woensdag gewoon een  knoop doorhakken, zodat ik weet waar ik aan toe ben, want die onzekerheid is 'killing'.

Sterkte, Annette

Inderdaad, maar wij hebben wel afgesproken dat ik pijnbestrijding krijg als ik niet voldoende kan ontspannen tussendoor......en dat als de ontsluiting niet vordert na een uurtje te blijven 'hangen', dan stoppen we ermee en ga ik naar de OK.

Al met al vind ik het nog een redelijk alternatief.......de enigste reden dat ik een ks graag wilde plannen is eigenlijk omdat ik bang ben dat ik die weeen niet aankan. Vooral met de onwetendheid of het kind er wel door kan komen.
Vandaar dat de gyn pijnbestrijding heeft voorgesteld, dan heb ik er meer controle over en hou dan niet de bevalling zeg maar 'tegen'.

Het blijft dus afwachten. Mijn gyn wil niet echt inleiden met medische middelen behalve het prikkelen van de baarmoeder of indien mogelijk vliezen breken, dit ivm het litteken.
zo zie je maar dat elke arts echt anders is.

gr mama van MD

PS Veel sterkte volgende week annette!

wat ik vooral duidelijk heb gemaakt is dat ik dus geen zin in heb om weer 24 uur te puffen en dan alsnog een ks te krijgen....en dat zullen ze nu ook niet doen.

Dus ......we wachten af......of veel wandelingen maken om de baarmoeder te activeren......

gr mama van MD

Das zeker geen slechte afspraak, dus eigenlijk ga je het eerst zelf proberen, mocht het niet voldoende opgang komen, je alsnog een ks krijg. Mocht de ontsluiting wel doorzetten kun je eventueel kiezen voor pijnbestrijding (ruggenprik?)
Nee, dat klinkt helemaal niet verkeerd. Maar ik vraag me dan af wanneer de bevalling gaat beginnen. Want ik wil niet afwachten tot ik misschien weer 2 weken overtijd ben, maar ik ga toch nog zeker met de gyn. spreken over de risico's van inleiden. Ik weet wel dat ze dat hier niet met infuus doen, omdat het dan te snel kan gaan en er dan grotere kans is op problemen.
Wordt vervolgd....

Liefs, Annette

Terug
Bovenaan