voorlopig toch nog geen ks gepland

Hoi mama van MD.

Ik had je een mailtje gestuurd. Ben ik weer tussen je spam terecht gekomen?.

Maarre, goh, toch wat kleiner dan de eerste. gelukkig. Hoop voor je dat het allemaal op de natuurlijke wijze zal gaan lukken. Het schiet nu echt al op! Volgende week zou het al mogen komen!!.

Succes de komende weken. Zal aan je denken.

xxx yvet

Hoi mama van MD,

Zo te lezen heb je goed met je gyn gesproken. De afspraken die je hebt gemaakt lijken heel redelijk. Als het enigszins niet vordert krijg je dus alsnog een KS. En het is ook fijn dat je kindje toch niet zo groot lijkt.
Belangrijkste is dat jij er vertrouwen in hebt. En zo te lezen is dat zo.
Ik moet eerlijk zeggen dat bij mij de 2e keizersnee best is tegengevallen (het herstel duurde langer dan bij de eerste). Maar achteraf was het maar goed dat het wel een KS was want zelfs via de buikwond was het moeilijk om ons meisje eruit te krijgen.
Ik wens je heel veel sterkte en succes toe en hoop voor je dat je een goede bevalling zult hebben!

Groetjes,
Gyöngy (RV)

Ik ben inderdaad zelf ook redelijk tevreden over de afspraken. Eigenlijk had ik het idee van een natuurlijke bevalling al helemaal laten varen en dus ben ik nu echt aan het omschakelen. Daardoor zie ik toch ook wel voordelen in een natuurlijke bevalling (en niet alleen maar de angst als het blijft 'hangen').

Hoe het allemaal loopt moeten we natuurlijk afwachten. Voorlopig hoop ik echt ontzettend dat het lukt om over twee weken mijn lijf te activeren door wat inspanning van de dr, hoe ze het gaat doen zien we dan wel weer.

Yvet, ik heb jouw mail inderdaad niet gezien, maar zoals je ziet gaat het dus nog goed en mag ik inderdaad vanaf as donderdag bevallen!!!!!!! Het is zo ontzettend spannend.
Ik hoop echt dat ik over twee weken voldoende verweking al heb dat er vliezen kunnen worden gebroken, maar ja dat blijft even afwachten. Ik ben blij dat ik in ieder geval weet dat ze mij niet oneindig weer laten ploeteren......houd je op de hoogte

Annette: ik ben erg benieuwd naar de uitkomst van jouw gesprek komende week, wat jouw arts inderdaad zegt. Mijn gyn geeft dus nog steeds aan dat zij liever niet echt inleidt, omdat dat met mijn litteken toch moeilijker ligt, zo zie je maar dat elke arts anders is......

RV: de enigste twijfel die ik heb is dan ook, is het kind werkelijk kleiner.........maar ik probeer maar te vertrouwen op mijn arts en me te bedenken dat het mij bij de eerste ook goed afgegaan is totdat het uitzichtloos werd....en het feit dat er pijn bestrijding mogelijk is.....vind ik ook erg prettig.

De pijnbestrijding die ze in ons ziekenhuis het laatste jaar gebruiken is een soort pompje, dat je zelf kunt bedienen (begrensd) waarmee je de scherpe randjes eraf haalt. Je kunt dus zelf het knopje indrukken als de wee pijnlijker wordt.  Voordeel is dat het binnen 7 min uit je lijf is en je niet zo gek gaat doen   als bij pethidine...ik weet niet meer hoe dit middel heet eigenlijk.

gr mama van MD

Oh je bedoelt waarschijnlijk remifentanil. Schijnt inderdaad een fijn middel te zijn. Er wordt veel mee gewerkt in Zuid-Holland maar bij ons in Utrecht wordt het nog niet gebruikt.

ja volgens mij heb je gelijk en is dat het. In ons ziekenhuis werken ze daar al meer dan een jaar mee en zijn ze er erg tevreden over. Vooral omdat het veel sneller weer uit je lichaam is verdwenen en je er zelf de controle over hebt.

Bedankt

gr mama van MD

Goh, zo te lezen een hele omschakelin en ik zie dat je je hier ook in kunt vinden.   Het blijft natuurlijk het belangrijkst wat jij wilt.

Mijn zus heeft een KS gehad en een natuurlijke bevalling haar kindjes zijn 7 en 3 en een half.   Ik had haar laatst gevraagd wat ze fijner had gevonden en ze gaf inderdaad aan dat ze de natuulijke bevalling fijner had gevonden in verband met het snellere herstel (dat was overigens de tweede bevalling) Bij de tweede bevalling heeft ze ook een ruggeprik gehad, ook omdat ze zo ontzettend tegen alles opzag. Ze heeft de eerste bevalling 3 dagen geploeterd en toen zijn ze overgestapt naar een KS (ze kreeg geen volledige ontsluiting).

Hopelijk ziet jouw tweede bevalling er ook rooskleurig (haha) uit, heb je wel verdiend.

liefs
talke

Dank je wel !!

Ja ik denk ook dat qua herstel een gewone bevalling het fijnste is....dus daar gaan we voor. Ik hoop nu maar dat mijn baarmoeder zover is dat er uberhaupt vliezen kunnen worden gebroken.....want dat blijft afwachten.....

En je hoort het inderdaad meer dat vrouwen bij een eeerste een ks hadden en daarna gewoon bevallen zijn, ook voor mijn oudste hoop ik dat het gaat lukken! Kan ik hem lekker weer tegen me aan duwen!

gr mama van MD

Hoop dat je het kunt!! Zal voor je duimen dat je normaal kunt bevallen!! En idd het herstel lijkt me veel prettiger dan een ks.
Dus, heel veel succes met alles,

Een hele dikke bemoedigingsknuffel van mij!!!

Liefs Hilma

Terug
Bovenaan