voorraad borstvoeding aanleggen lukt niet. Precies genoeg melk voor baby . . .

Ik vind dit erg verwarrend, de verpleegkundige zal dit toch niet zomaar aan mij adviseren? Ik wordt van die verschillende adviezen erg onzeker over of ik het wel goed doe.
Ben nu daarom ook nog niet begonnen met 1 x per dag flesvoeding, maar de tijd begint langzaam wel te dringen voor mij.
Nu ben ik bang dat als ik een flesvoeding ga geven dat ik straks helemaal over moet naar de flesvoeding, terwijl ik hoop het zo lang mogelijk met de borstvoeding te doen.
De tips die gegeven zijn voor het kolven werken bij mij niet, let erg op of ik genoeg drink en neem echt me rust als ik ga kolven maar het lukt gewoon niet meer.
Wat moet ik dan?!
 
Ik raad je aan om contact op te nemen met een lactatiedeskundige. Zij weten het meeste over borstvoeding.

Ik snap dat je onzeker wordt over tegenstrijdige adviezen. Het is niet mijn bedoeling je onzeker te maken. Maar ik vertel gewoon wat ik weet en wat ik erover gelezen heb.
Ik heb zelf 11 maanden borstvoeding gegeven en ben ook een paar keer erg onzeker erover geweest.

Wat mij hielp was het forum van www.borstvoeding.com
Hier zitten veel vrouwen die (vaak al lang) borstvoeding geven.
 
Weet dat je het vast en zeker niet verkeerd bedoeld heb, tis ook goed dat je dat gezegd heb want ik heb het volgende besloten :) helemaal trots op mezelf (met hulp van partner)
Ik ga eerst dagelijks een flesje afgekolfde melk geven en een tijdje aankijken hoeveel ik af kan kolven bij die gemiste voeding, als dat gewoon goed blijft gaan kan ik die voeding dus zonder problemen van teruglopende melkproductie vervangen voor een flesvoeding en dan kan ik met gemak nog even doorgaan met borstvoeding ook als ik ga werken of wat voor mezelf wil doen!
Mocht dat niet lukken kan ik altijd nog verder kijken naar een oplossing.
 
Dat klinkt al een heel goed plan.
Ben je er al mee begonnen?
En kolf je genoeg? Ik hoop het wel voor je, want dan is het gelukkig makkelijk om een voorraad op te bouwen.

Succes.
 
Nu ruim een week bezig en geef nu 1x per dag een flesje flesvoeding, gaat super! Ik kan bij de vervangende voeding meer dan 1 voeding afkolven. Ik doe nu wel dat hij 2x per week die voeding gewoon bij mij drinkt om problemen te voorkomen.
Werkt bij mij erg goed, denk dat het erg goed was om te kijken of het wel goed zou gaan want dat heeft wel vertrouwen gegeven!
 
Geweldig om te horen dat het zo goed gaat.

Fijn dat je nu een vorraad kan opbouwen.
Heel veel succes verder en ik hoop dat je nog lang mag genieten van borstvoeding geven.
 
Na een tijdje niet meer gekeken te hebben op het forum zie ik nog heel wat reacties.

Een voorraad aanleggen is me niet gelukt en gaat ook niet meer lukken. Ik heb genoeg voor mijn mannetje (nu 4,5 maanden), maar niet 'over'.

Binnenkort ga ik als leerkracht drie dagen mee op schoolkamp (Dit is nog wel in mijn verlof, maar ga graag mee!) Voor deze dagen heb ik niet genoeg voeding op voorraad, maar . . . ik ga me er niet druk meer over maken. Mijn man geeft de voeding die nog in de vriezer staat en vult de rest aan met kunstvoeding. UIteraard wil ik niet dat dit kamp het einde betekent van mijn borstvoeding, waardoor ik wel zal kolven om daarna hopelijk weer verder te gaan!

Ik ben stiekem al zo trots op mezelf, dat ik na 4,5 maand nog borstvoeding geef met drie kleine kinderen om me heen!

Groetjes van Martine
 
Terug
Bovenaan