Voorraad opbouwen bv

Hoihoi,

Ik wil graag een voorraadje bv gaan opbouwen voor als ik in oktober
weer moet gaan werken. Ik ga dan ook gewoon op het werk kolven.

Hoe hebben andere moeders dat aangepakt? Een paar keer per dag de
andere borst afkolven ofzo? Ik krijg ongeveer een halve voeding uit 1
borst gekolft, terwijl mijn zoontje aan 1 borst meestal voldoende
heeft. Ik heb wel begrepen dat je met kolven soms minder eruit krijgt
dan je kindje.

Adviezen zijn heel erg welkom.

Miriam, mama van Hugo morgen 9 weken alweer!

Hallo,

Ik heb ook een voorraadje aangelegd.
Het klopt dat je minder kolft dan dat je kind zelf drinkt.
Ik kolfde de andere borst af. Ik had wel dat ik wat vaker moest gaan aanleggen, maar dat vond ik niet zo'n probleem.Ik ging daarna meer produceren. Let er wel op dat je de tijd neemt tijdens het afkolven op je werk. Ik werk in de zorg en dacht het even tussen door te doen. Dat lukte dus niet. Ik nam een kopje thee mee. En belde eerst het thuisfront. Doordat ik hem even hoorde, ging het kolven prima.Ik nam ook een foto mee.

succes.

ps ik heb zelf advies gevraagd bij www.borstvoeding .nl bij mij in de buurt.

in het begin vond ikdat kolven en genoeg kolven een ramp. maar na een tijdje kon ik hem de ene borst geven en tegelijk de andere kolven. ik kreeg dan tussen de 160 en 220 ml!!
goed, er waren ook dagen dat het niet wilde en dan kreeg ik bijna niks.
tijdens mijn werk kolfde ik 2 keer per dag. ik kreeg dan per keer, uit 2 kanten, rond de 60-80. 's avonds gooide ik dat dan bij elkaar en had dan net genoeg voor 1 of anderhalve voeding.
als ik te weinig voorraad had gaf ik mijn zoontje kv en zo hebben we het tot 6 mnd volgehouden, maar wel met heel af en toe een fles kv.

greet

Ik heb een (kleine) voorraad opgebouwd door een tijdje iedere ochtend te kolven terwijl mijn zoontje aan de andere kant lag te drinken.

Doe maar rustig aan hoor, je hoeft echt geen liters melk in de voorraad te hebben!

Ik ben met drie maanden weer begonnen met werken. Om de druk van "kolf ik wel genoeg?" er bij mezelf af te halen, ben ik toen ik begon met werken door blijven gaan met iedere eerste ochtendvoeding één kant te kolven. Dat, samen met de twee keer kolven op mijn werk, is altijd genoeg geweest tot mijn zoontje ongeveer 10 maanden oud was. Toen hebben we de voorraad opgemaakt en vervolgens zijn we gewoon minder melk in de flesjes gaan doen en hebben we hem op het kdv wat water bij laten geven als hij nog dorst had. Ging prima, want met 10 maanden krijgt een kindje toch al wel wat bijvoeding binnen. Uiteindelijk ben ik met 14 maanden helemaal gestopt met kolven.

Succes straks met het kolven en starten met werken!

Groetjes,
Helena

Dank je wel voor de info!

Wat ik me alleen afvraag is: hoe kolf je af tijdens het voeden? Ik heb
de electrische kolf van avent, maar hugo ligt meestal voor de andere
borst en meestal heb ik toch wel 2 handen nodig. Werk je dan met een
voedingskussen? Hugo laat nog wel eens los, dus ik ben benieuwd of het
mij zou lukken....

Miriam

Ja, daar moet je even handigheid in krijgen! Ik heb een handkolf van Avent. In het begin koppelde ik eerst de kolf aan, daarna gaf mij man mij de baby aan. Later werd ik er heel handig in en kon ik het helemaal alleen.

Kijk eens op deze link voor plaatjes hoe dat eruit kan zien: kolven en voeden tegelijk

Met een beetje oefening gaat het je zeker lukken!

Groetjes,
Helena

hallo miriam,

Mijn advies is kolven ander half uur na de ochtend voeding, als je kindje weer ligt te knorren in zijn bedje.
s'morgens heb je nog niet zoveel gedaan en doordat er s'nachts voeding volop aangemaakt is heb je genoeg in de borst zitten.
twee borsten kolven.
eerst 1 5-7 min dan de ander
even masseren
dan 3-5 min
even masseren
dan nog even 1-2 min

na anderhalf uur is je voeding weer op peil

lukt echt, ik heb dit advies van een lactatie kundige

zorg voor rust, ontspannig en een lekkere warme kop thee,

groetjes aagien

Ik ga het gewoon allemaal eens rustig uitproberen. Ik ga ook maar eens
kijken of het wil lukken met ijsklontenzakjes, misschien scheelt dat