voors en tegens 1e en 2e dicht op elkaar

A

Anoniem

Guest
hoi meiden, ik heb een vraag aan jullie. Wat zijn voor jullie de voors en tegens om de eerste en tweede dicht op elkaar te hebben.

Mijn zoon is nu 5 maanden maar twijfel nog..... en wil graag jullie positieve en negatieve dingetjes weten

bedankt quinta

Hoi hoi..
Onze dochter wordt in febr 9 mnd 'jong' en ik mis het zwanger zijn best wel.. De wens voor een tweede beeb is er zeker maar ook hier twijfels over "wanneer"... We spreken nu over 'dit zomer (2009) de pil weer weg' en dan zien we wel. Bij de 1e was ik direct zwanger maar dat wil niet zeggen dat het nu ook zo mag zijn (hoop het natuurlijk wel, haha).

Hoe hebben de mama's van 2 (of meer) kids dit ervaren en hoeveel leeftijd hebben jullie tussen de kids ??? Ook hier tips van harte welkom...

Hallo Meiden,

Hier ook iemand die graag wilt weten wat de voors en tegens zijn.
Ik weet wel dat een vriendin van mij, de eerste is nu 1,5 en de ander is 7 maanden, en ze zegt dat het heel zwaar is voor haar.
Het 's ochtends heeft ze geen tijd voor haar zelf, en het is dan echt spitsuur tot een uur of 12.
Wel is het zo dat ze heel veel liefde van die twee krijgt, en dat ze erg gemakkelijk zijn.

Ik persoonlijk heb gezegd, dat als Jari 4 jaar is willen we wel voor een 2e gaan.
Maar mijn man wilt al heel graag een 2e als hij 2 jaar is.
Ik mis het zwanger zijn enorm, en ben ook erg jaloers op alle zwangeren... hihi
Maar ja, nu even niet.
Bij mij zit het er ook bij dat ik een prima zwangerschap heb gehad, maar mijn bevalling echt verschrikkelijk was.
Ik heb 5 dagen met weeën gelopen, en niks zette door...
Uiteindelijk is hij geboren middels weeën opwekkers en god zij dank de ruggenprik.
Helaas zit het nog op mijn netvlies gebrand, en ik hoop dat ik, als we voor een 2e gaan, dit mij niet zal belemmeren.
Maar goed, tot die tijd geniet ik van mijn mannetje!

Jullie in ieder geval heel veel suc6 als jullie voor een 2e gaan...

Liefs Fabiënne

Hej hallo,

Wat een goed onderwerp.
Ik ben een trotse mama van een zoon Danny nu 6 mnd oud (03-08-08) en mijn man wil het liefst de 2e er direct achter aan, Ik zelf twijfel ook een beetje.
Ik denk dat dat nog te maken heeft met mijn hormoon huishouding nog van Danny????
Het lijkt me super een broertje of zusje erbij maar is dit wel gezond voor je al weer zo snel zwanger te zijn? moet je niet herstellen??
WIE HEEFT EEN ANDWOORD.
Heel veel groetjes

Kim.

Tussen onze 2 zoons zit (op 4 dagen na) precies 2 jaar. Ik ben zelf erg blij met dit leeftijdsverschil. En ben zelf ook heel blij dat er niet minder leeftijdsverschil tussen zit. Mijn ervaring is dat ik met  Tijs (onze oudste) vooral veel werk had tussen de leeftijd van 16 maanden tot 22 maanden. Hij ontdekte in die tijd steeds meer en vond het moeilijk om zichzelf bezig te houden. Vanaf de 22 maanden ging dat weer steeds beter en vroeg hij minder aandacht. Vanaf die leeftijd merkte ik ook dat hij steeds meer echt ging begrijpen. Toen Stef was geboren konden wij hem dan ook uitleggen dat hij soms even moest wachten. Hij snapte dan dat als ik Stef aan het voeden was, ik hem dan even niet kon helpen met een puzzel of mee met de auto's spelen e.d.

Verder hebben wij gewacht tot Tijs 1 was met het stoppen van de pil omdat ik helemaal ontzwangerd wilde zijn en mijn lijf ook even wat rust wilde gunnen. We hebben ook bewust niet langer gewacht, omdat het bij Tijs ruim 2 jaar had geduurd voordat ik zwangers was. Nu was ik al binnen 3 maanden zwanger, tot onze grote verbazing.

Maar voor iedereen is het natuurlijk anders. Ik weet alleen wel zeker dat ik erg blij was dat ik nog een aantal maanden zwangerschap te gaan had toen Tijs 1.5 jaar oud was.

Tijs vind zijn broertje Stef helemaal geweldig, wat super leuk is om te zien. Hij vertelt vanalles tegen hem en doet hem dingen voor, echt super leuk! Hij helpt mij ook met vanalles.

Groetjes,
Susan

Tussen mijn oudste en de jongste zit ruim 21 maanden en ik ben daar erg blij mee. Ik was er zelf ook echt aan toe dat de tweede kwam. Ik was wel blij dat er niet minder tussen zat. Onze oudste is met 14 maanden gaan lopen en toen kon ik nog meer van haar genieten, het lopen, fietsen, praten etc etc.. Echt nog even aandacht hebben voor haar, ipv gelijk met nog een kleine..
Ik heb eigenlijk geen nadelen er aan ondervonden dat er zo weinig tussen zit. De oudste is niet jaloers geweest dat ze nu haar aandacht moet delen, aangezien ze dat ook niet realiseert. Ze is echter wel altijd goed geweest in zichzelf te vermaken, dat scheelt denk ik wel. Ook kon ze al redelijk snel goed praten en zinnen maken, dus wordt ze niet boos als ze niet begrepen wordt.
Verder geef ik ook wel eens aan de jongste aan dat ze moet wachten als ik met de oudste aan het spelen ben.
Succes met de beslissing, en luister naar je gevoel.
Gr. mamajo.

Ons zoontje is 5,5 maand en wij zijn alweer druk aan het "klussen" voor de tweede.
Ons lijkt het helemaal geweldig als ze dicht op elkaar zitten. De tegens daar maken we ons niet druk om. Ja,het zal wat druk zijn in het begin, maar wat is nu een jaartje op een hele mensenleven.....
Hopelijk zijn we snel zwanger.

Groetjes Mootje

bij ons zit er tussen de 1e en de 2e 2jr,en 9  maanden,
wij gingen ook pas voor een 2e bij 1jr, en 9maanden zodat de oudste het met de kinderwagen af kon met een plankje en zelf ook veel zou kunnen lopen!
ook stroomde met deze leeftijd de spullen en babykamer soepel door!
de oudste begrijpt ook alles beter en kan zich dan meer vermaken! allemaal voors!

tegens, tja eigelijk weet ik geen tegens!
leek mij in ieder geval niks om met een dubbele wagen tge lopen, alhoewel als ik voor een 3e ga wil ik ze miss wel veel dichter op elkaar!

weet gewoon dat het maar net is wat je wilt en vooral hoe je het wilt en wat je ervan verwacht!!!

Terug
Bovenaan