voorspelling volwassen lengte

hoi,

die site in het groeiboekje bestaat niet meer en als je op de wbsite van tno zoekt naar de groeicalculator dan is dat een berekning naar BMI enz en niet voor een voorspelling. (dat wachtwoord is voor artsen enz)

groeten ELke

Moet je je vorostellen mijn moeder 1.64 en mijn vader 1.80

datzou mij maken tot:
1,55 in het geval van de -10% en in het andere geval ben ik dan (de +10 cm voor een meisje) zou ik dan 1.82 geworden zijn. Nou beide klopt totaal niet hoor.

Vroeger als klein meisje werd het bij mij als volgt voorspelt

voor een meisje 60% van de lengte van de moeder, en 40 % van de lengte van de vader.

voor een jongen 60% van de lengte van de vader en 40 % van de lengte van de moeder.

Bij mij kwam er destijds ca. 1.70 cm uit.

Ook voor mijn oudste dochter is op deze manier een berekening gemaakt en daar komt uit 1,75 cm.

Maar ja worden mijn twee oudste dochters echt allebei even groot. Nou ik weet het niet hoor. Het is een indicatie. Maar ik ben bijv. erg vroeg gestopt met groeien en ben 1.68 cm geworden.

Hoe dan ook het blijft een indicatie.

Miep

hoi hoi

mij werd verteld:

lengte van vader + lengte van moeder
meisjes -13
jongens +13
en dan delen door twee

nou klopt dat bij mij al niet als ik van mijn ouders uitreken maar voor mijn zusje wel.
(188+160-13=335:2=167,5. dit is mijn zusje dus , maar ik ben 1.80m)

als ik voor ons uit reken zal het dus als volgt zijn:
181+180-13=348:2=174 het zal kunnen kloppen?! wel een mooie lengte

groetjes danielle

weet je wel zeker dat jij er één van je ouders bent.

Maf he al die verschillende berekeningen.
Wat ik me trouwens niet voor kan stellen is dat als twee ouders bijna even groot zijn dat je kind dan toch een stuk kleiner wordt.

Over het algemeen (er zijn allerlei omstandigheden die invloedd hebben) worden meisjes groter dan hun moeder en kleiner dan hun vader (als vader groter is dan moeder) en jongens worden groter dan hun vader.

Mijn man bijv. is kleiner dan zijn vader, en zijn zussen daarentegen zijn weer ontzettend lang en hebben dat dus echt van hun vader.

Maar al die theorieen (lees berekeningen) blijven leuk.

Miep

quote: Miep34 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-09-2007 17:29:02'));

Moet je je vorostellen mijn moeder 1.64 en mijn vader 1.80

datzou mij maken tot:
1,55 in het geval van de -10% en in het andere geval ben ik dan (de +10 cm voor een meisje) zou ik dan 1.82 geworden zijn. Nou beide klopt totaal niet hoor.

Vroeger als klein meisje werd het bij mij als volgt voorspelt

voor een meisje 60% van de lengte van de moeder, en 40 % van de lengte van de vader.

voor een jongen 60% van de lengte van de vader en 40 % van de lengte van de moeder.

Bij mij kwam er destijds ca. 1.70 cm uit.

Ook voor mijn oudste dochter is op deze manier een berekening gemaakt en daar komt uit 1,75 cm.

Maar ja worden mijn twee oudste dochters echt allebei even groot. Nou ik weet het niet hoor. Het is een indicatie. Maar ik ben bijv. erg vroeg gestopt met groeien en ben 1.68 cm geworden.

Hoe dan ook het blijft een indicatie.

Miep

Als ik het uitreken kom   ik op 1.70 uit voor jou; 164+180=344:2=172-10%(1,72)=170
Dusssssss  vind het toch wel redelijk in de buurt zitten

Groetjes Debby

kan aan mij liggen hoor, maar 10% van 172 cm is niet 1,72 cm, maar 17,2 cm.

Dusse komt echt niet in de buurt hoor.

quote: Miep34 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-09-2007 18:19:52'));

weet je wel zeker dat jij er één van je ouders bent.

Maf he al die verschillende berekeningen.
Wat ik me trouwens niet voor kan stellen is dat als twee ouders bijna even groot zijn dat je kind dan toch een stuk kleiner wordt.

Over het algemeen (er zijn allerlei omstandigheden die invloedd hebben) worden meisjes groter dan hun moeder en kleiner dan hun vader (als vader groter is dan moeder) en jongens worden groter dan hun vader.

Mijn man bijv. is kleiner dan zijn vader, en zijn zussen daarentegen zijn weer ontzettend lang en hebben dat dus echt van hun vader.

Maar al die theorieen (lees berekeningen) blijven leuk.

Miep

hahahaah heb het me ook wel eens afgevraagd. ik ben nm wel de langste zelfs mijn broertje is kleiner. toch maar eens vragen

groetjes danielle

quote: Miep34 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-09-2007 19:26:32'));

kan aan mij liggen hoor, maar 10% van 172 cm is niet 1,72 cm, maar 17,2 cm.

Dusse komt echt niet in de buurt hoor.

oepssss... hahaha, dan is het -1% en +1%.. hahaha, is niet voor het eerst dat dat fout gaat bij mij..hahaha

Groetjes Debby

Terug
Bovenaan