Voorstellen en een vraag

Hallo meiden,

Ik ben Marije en heb een zoontje van 2 jaar en 2 maanden. Wij zijn
bezig weer zwanger te worden en dat was ook gelukt. Maar helaas naar 4
weken en 5 dagen ging het mis. Ik wist nog maar net 4 dagen dat ik
zwanger was (voelde het al veel eerder maar was er niet zeker van). Nu
heb ik al 5 dagen een bloeding met in het begin wat sliertjes. Nu is
het bloeden nagenoeg gestopt maar ik ben naar mijn weten het vruchtje
nog niet verloren. Klopt dit dan wel??

Ik ben al aan het twijfelen of ik echt wel zwanger was maar de test was wel positief.

Na hoeveel dagen vanaf de bloeding zijn jullie het vruchtje verloren?

Ik heb nog niet eerder een miskraam gehad.

Groetjes Marije

Hoi,

Allereerst wil ik zeggen dat ik het heel erg vind dat je dit mee maakt. Als de test positief was, ben je zwanger geweest. (misschien nog wel hoor!) Als ik jou was zou ik even naar de huisarts gaan. Want ook al ben je kort zwanger, je zou dan een erg heftige menstruatie met grote slierten moeten hebben. (Ik heb het niet gehad, maar een vriendin) En ze moeten sowieso kijken of binnen alles schoon is. Anders kan de boel gaan ontsteken, met alle gevolgen van dien.
Maar wie weet is alles nog gewoon goed, of was je zwanger van een tweeling. Je weet maar nooit. Ga even naar de huisarts voor de zekerheid.

Mijn mk-en (2) waren altijd later in de zwangerschap. En ik heb beide keren een curetage gehad.

Groetjes, Kat

Hallo Kat,

Bedankt voor je reactie. Het is idd niet leuk om dit mee te maken .
Maar ik ben blij (klint missien gek) dat het niet, zo als bij jou,
later in de zwangerschap gebeurd. Bij mijn zoontje heb ik een bloeding
gehad toen ik 13 weken zwanger was. Ik weet nog precies hoe kloote ik
wij ons voelden. Gelukkig was er toen niets aan de hand.

Ik heb nu niet hele erge bloedingen gehad, dat vind ik zo vreemd. Het leek op een kleine menstruatie, maar met wat slierten.
Voor de bloedingen voelde ik mij echt zwanger, hele zere borsten en de
hele dag door een beetje misslijk. De dag voor de bloedingen was dat in
één keer verdwenen. Ik voel me dus helemaal niet zwanger meer.

Ik denk dat ik idd maandag maar eens een afspraak ga maken bij de ha.
De hoop dat ik nog zwanger ben, is er niet. Ik heb nog wel gedacht om
nog een zwangerschapstest te gaan doen, maar misschien is dat wel
verspilde moeite.

Groetjes Marije

Hoi Marije.

Wat een nare tijd voor jullie.
Ik hoop dat je dit niet meer mee hoef te maken.

Als je zo kort zwanger bent, kan een miskraam ook gepaart gaan met minder bloed en stolsels.
Juist vooral omdat je kindje in principe 2 weken is en met een miskraam het meestal even al niet leeft. ( met aftrek van de eerste 2 weken diie je cadeua krijgt).
Geestelijk is het even erg maar lichamelijk kan het een meer op een menstruatie lijken.
Ik heb de eerte miskraam gehad met 6 weken en daarna een van bijna 11 weken. Dat is een heel groot verschil.
Je moet altijd voor ogen houden dat wat een ander meemaakt bij jou heel anders kan gaan.
Met de eerste was ik na een week uitgebloed en en leek het of ik gewoon ongesteld was geweest.
Het hoeft dus niet zo te zijn dat als je weinig bloed je het vruchtje niet verloren bent.
Vaak zie je in dit stadium geen vruchtje.
Omdat het gewoon heel klein in.

Ik hoop voor je dat je het een plekje kan geven en wens je al het goeds toe.
Gr liselore

Hallo Liselore,

Heb jij ook buikpijn gehad bij je miskraam van 6 weken? Ik heb
eigenlijk geen buikpijn gehad. Een heel klein beetje, maar dat was maar
even en toen ook weer voorbij. Net of ik ongi moest worden.

Zou ik het vruchtje over het hoofd gezien hebben dan?

Bedankt voor je reactie, heel geruststellend. Ik bloed vandaag helemaal
niet meer. Ik heb dan 6 dagen gebloed. Zou het nu over zijn. Ik hoop
het, voel me goed en wil zo snel mogelijk weer zwanger worden. Maar ik
denk dat we nog maar een keertje over slaan deze maand. Kijken hoe het
gaat en wanneer ik ongi wordt.

Groetjes Marije

quote: x_marije_x reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-08-2006 17:52:24'));

Hallo Liselore,

Heb jij ook buikpijn gehad bij je miskraam van 6 weken? Ik heb eigenlijk geen buikpijn gehad. Een heel klein beetje, maar dat was maar even en toen ook weer voorbij. Net of ik ongi moest worden.

Zou ik het vruchtje over het hoofd gezien hebben dan?

Bedankt voor je reactie, heel geruststellend. Ik bloed vandaag helemaal niet meer. Ik heb dan 6 dagen gebloed. Zou het nu over zijn. Ik hoop het, voel me goed en wil zo snel mogelijk weer zwanger worden. Maar ik denk dat we nog maar een keertje over slaan deze maand. Kijken hoe het gaat en wanneer ik ongi wordt.

Groetjes Marije

Ik heb ook eenkeer getest en binnen een dag kreeg ik een bleoding. Ik heb mezelf toen voorgehouden dat het een foute test was (was inderdaad niet (meer) zwanger daarna).   Test gewoon over één of twee weken nog eens. Je hoeft niet altijd naar een arts of verloskundige hoor bij een misrkaam, zeker niet als je verder geen pijn of wat dan ook meer voelt.  Ik heb ook een miskraam met 8 weken gehad. Heb toen ook niet laten controleren of alles weg was.

Sterkte

Miep

Hallo Miep,

Ik ben ook niet iemand die snel naar de dokter zal gaan. En na het
verhaal van Liselore heb ik zoiets van ik ga niet. Het zit vast wel
goed.

Ik las dat je 6 weken zwanger bent. Gefeliciteerd!!! Je bent in april uitgerekend. Dat was ik ook, 17 april.

Ik ben er wel overheen nu hoor. We gaan gewoon verder. We hebben al een
gezonde en geweldige zoon van 2 jaar. En er zal vast wel eens een
broertje of zusje voor hem komen.

Groetjes Marije

Hallo,

Het lijkt inderdaad helaas wel op een miskraam vooral omdat je eerst alle verschijnselen had en een dag erna niks meer, dat herken ik heel goed, ik wist alleen toen nog niet dat het mis was, dat zag ik pas op de 12 wkn echo.
Ik denk niet dat je het vruchtje over het hoofd hebt gezien, het is nog maar zo klein, echt maar een paar milimeter. Zo'n sliertje waar je het over had kan heel goed het vruchtje zijn geweest hoe vervelend dat ook klinkt.

Ik zou wel even langs de ha gaan of gyn. als je daar wel eens bent geweest.

Verder wens ik je heel veel sterkte en kracht om dit te verwerken!

Gr. Roos

Terug
Bovenaan